بریده‌های کتاب آشنایی با رویکرد والدورف؛ آموزش از درون به بیرون
کتاب آشنایی با رویکرد والدورف؛ آموزش از درون به بیرون اثر جک پتراش

کتاب آشنایی با رویکرد والدورف؛ آموزش از درون به بیرون

با خود فکر کردم: چند مربی در این کشور چنین قهرمانِ چپ دست و ماهر در بازی دارند که هم عنوان کاپیتان دارد وهم در پایان یک روز طولانی، اینگونه مبتلای موسیقی باشد؟ من با این تجربه به ارزش تعلیم و تربیت «والدورف» پی بُردم و به چشم خویش دیدم. این دانش‌آموزان جوان، به سه رویکرد آموزش و پرورش نوین (احساس، اندیشه، عمل) تجسّمی عینی بخشیده بودند.
fereshte74
کودکان را با احترام و محبت بپذیرید با عشق آنان را بپرورید و با احساسی از آزادی، به دَر برید. سر، دل و دست یا اندیشه، احساس و کار «آموزش، پُر کردن و انباشتنِ یک سطل نیست، برافروختنِ یک شُعله است.» (ویلیام باتلِر ییت)
fereshte74
به جهانی می‌نگرم که خورشید در آن می‌درخشد و ستارگان چشمک می‌زنند سنگ‌ها با آرامی در کنار هم قرار دارند گیاهان می‌رویند و جایی که هستی انسان، در درون روح و جانش سکونت دارد. به جانی می‌نگرم که با هستی من زیست می‌کند به جهان بیرونی و فضای خارج از خویش خیره می‌شوم و به روحی که دراعماق من جای دارد می‌نگرم. ای آفرینندهٔ جان! از صمیم قلب از تو می‌خواهم: به نیروی نابِ من برای آموختن و کار، برکت ببخش! باشد که همواره در من جاری باشد.
fereshte74
امروز، بیش از همیشه آشکار است که حقیقت یک جانبه نیست. معلمان دبیرستان باید به دانش‌آموزان کمک کنند که نگاه کردن به موضوع از چند دیدگاه را عادت ذهنی خود بسازند و آن را تقویت کنند.
fereshte74
یشتر از همه این‌که واقعا خواهید دید چیزی را که همیشه دنبالش می‌گشتید، همین جا و در درون خودتان بوده است. وظیفهٔ مدرسه بود که خیلی ساده این حقیقت را در وجود شما ترسیم کند.
fereshte74
آموزگاران کودکستان‌های «والدورف» می‌کوشند کاری انجام دهند که ارزش پیروی و الگوگرفتن داشته باشد
کاربر ۲۱۱۸۲۳۹

حجم

۱۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۱۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۹,۲۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد