بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فتنه‌‌ی تغلّب | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب فتنه‌‌ی تغلّب اثر مصطفی غفاری

بریده‌هایی از کتاب فتنه‌‌ی تغلّب

گردآورنده:مصطفی غفاری
امتیاز:
۴.۳از ۸۴ رأی
۴٫۳
(۸۴)
خوب شد این رزمایش تحمیلی پیش آمد | در امتحانهایی از قبیل همین حوادثی که حول‌وحوش انتخابات پیش آمد _ بعد از انتخابات و قبل از انتخابات _ دیدیم که در همین زمینه‌ها ضعفها و مشکلاتی داریم. این حوادث برای ما نعمت بزرگی است؛ ازاین‌جهت که ضعفهای خودمان را بشناسیم؛ مثل رزمایشهایی که نیروهای مسلّح راه می‌اندازند. رزمایش اصلاً برای همین است که این یگان نظامی یا این سازمان نظامی، نقاط ضعفش را پیدا کند. هدفی را میدهند، فرمان صادر میشود که به سمت آن هدف حرکت بکنند؛ بعد چشمهای بصیر و بینایی _ در همهٔ رزمایشها این‌جور است _ می‌ایستند و از بالای صحنه، صحنه را نگاه میکنند؛ می‌بینند که بله، در فلان نقطه، ضعف وجود دارد یا بعضاً ناتوانی‌های مزمن وجود دارد. این برای ما یک رزمایش شد. البتّه به اختیار خود ما پیش نیامد؛ بر ما تحمیل شد؛ امّا خوب شد؛ ضعفهای خودمان را فهمیدیم. (۱۴ شهریور ۱۳۸۸)
علی پیل‌پا
این نظام یک نظام معترض است؛ معترض به این ساخت قدرت در دنیا، به (این) ساخت اجتماعات انسانی؛ یعنی به بی‌عدالتی معترض است، به ظلم معترض است، به فقر و گرسنگی معترض است. (نظام) ممکن است در کارهایی که میخواهد انجام بدهد و در آن راهی که در پیش گرفته، یکجاهایی را بد تشخیص بدهد، یکجاهایی را بد عمل بکند _ اینها هست و در آن تردیدی نیست _ امّا آن هویّت و ساخت اصلی را از بین نمیبرد
امیرحسین
بدون تردید مهم‌ترین عاملی که توانست کشور را با محوریّت رهبر انقلاب از آن گذرگاه سخت عبور دهد «خداجویی» و اعتماد به صدق وعدهٔ الهی و طلب نصرت از خداوند بود.
معین کرمانی
طوری برخورد بکنید که مردم رنجیده نشوند. شناخت دشمن از دوست خیلی مهم است. مراقبت کنید که اتّفاقات تلخ نیفتد. اقتدار نیروی انتظامی یکی از واجبات است و درستی عمل نیروی انتظامی هم یکی از واجبات است.
معین کرمانی
سنّت الهی آن است که ایمان مردم در کورهٔ آزمونها به محک گذاشته شود: «أحسب النّاس أن یترکوا أن یقولوا آمنّا و هم لا یفتنون. و لقد فتنّا الّذین من قبلهم فلیعلمنّ اللّه الّذین صدقوا و لیعلمنّ الکاذبین» و هم اندیشه و گفتار و کردار خود مؤمنان، در یافتن حق یا گرایش به باطل یا آمیختن این دو و سردرگم کردن مردمان مؤثّر است.
کاربر ۱۵۱۶۹۲۳
به‌راستی چرا عدّه‌ای بر اقدام ضدّ ملّی و ضدّ انقلابی حمایت صریح دشمنان ملّت از گردانندگان حوادث پس از انتخابات ۸۸ چشم فرو بستند و علی‌رغم هشدارهای خصوصی و علنی رهبر انقلاب (پیش و خصوصاً پس از انتخابات) حاضر نشدند از مداخلات بیگانگان اعلام تبرّی کنند؟
Hadim222
این خلاف شأن فرهنگ است. در عالم فرهنگ بایستی گره‌گشایی کرد؛ بایستی حقیقت را باز کرد، بایستی گره‌های ذهنی را باز کرد؛ و این تبیین لازم دارد... رسا بگویید، روشن بگویید، مبیّن بگویید؛ امّا آنچه را که میفهمید بگویید؛ هیچ انتظار نیست _ حق هم نیست که انتظار باشد _ کسی برخلاف فهمیدهٔ خودش حرف بزند. سعی هم بکنید که آنچه که فهمیدید درست باشد.
آر-طاقچه
عرصهٔ سیاسی عیناً همین‌جور است. اگر بصیرت نداشته باشید، دوست را نشناسید، دشمن را نشناسید، یک‌وقت می‌بینید آتش توپخانهٔ تبلیغات شما و گفت‌وشنود شما و عمل شما به‌طرف قسمتی است که آنجا دوستان مجتمعند، نه دشمنان.
آر-طاقچه
دبیرکلّ حزب مردم‌سالاری میگوید: «پیش از انتخابات سال ۸۸ برای شرکت در اجلاس اقتصادی مرتبط با کشورهای آسیایی و ماوراء قفقاز به لهستان رفتم و یک سال بعد نیز مجدّداً در همان اجلاس شرکت کردم، دیدم نوع نگاه‌ها و مباحث مرتبط با جمهوری اسلامی ایران در سال ۸۹ نسبت به سال گذشته فرق کرده است و به‌خاطر حوادث پس از انتخابات، الکی به مواضع ما گیر میدهند و معلوم بود که آن حوادث به اقتدار ما در حوزهٔ سیاست خارجی خیلی ضربه زده است.».
وحید
این نظام یک نظام معترض است؛ معترض به این ساخت قدرت در دنیا، به (این) ساخت اجتماعات انسانی؛ یعنی به بی‌عدالتی معترض است
Helena

حجم

۴۴۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۲۵ صفحه

حجم

۴۴۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۲۵ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
۳۵,۰۰۰
۵۰%
تومان