بریده‌های کتاب کلیدهای رویارویی با مشکلات رفتاری کودکان
کتاب کلیدهای رویارویی با مشکلات رفتاری کودکان اثر الینور سیگل

کتاب کلیدهای رویارویی با مشکلات رفتاری کودکان

۴. هرگز موجب خجالت و شرمساری فرزندتان نشوید و نگویید: "خجالت بکش" یا "دیگر دوستت ندارم". از موعظه‌های طولانی نیز خودداری کنید. بکوشید با عبارت‌هایی ساده و کوتاه (هرچه کوتاه‌تر بهتر) سخن بگویید و نکته‌ای را توضیح دهید.
zbabaxni
هیچ‌گاه به فرزندتان دستور ندهید که به رفتاری جدید روی آورد یا از رفتاری دست بردارد. هنگامی‌که کودک‌تان از خواب بعدازظهر بیدار شد، کمی آب خنک به او بدهید. گاهی اوقات، کودکان پس از بیدار شدن از خواب تشنه هستند، توجه آن‌ها را به خواندن کتاب و بازی با وسایل سرگرم‌کننده معطوف سازید تا فرصتی برای بداخلاقی نداشته باشند.
Maryam Kazemi
چنانچه ناگزیر به تنبیه فرزندتان شدید، به او بگویید که هنوز او را دوست دارید. خود را به‌جای فرزندتان قرار دهید و تصور کنید که همسرتان شما را دوست نداشته باشد. چه احساسی خواهید داشت؟
Maryam Kazemi
جلب همکاری کودکان در تمیز کردن خانه، تقریبآ ناممکن است اما یکی از مهم‌ترین وظایفی است که باید آموخته شود، هرچند به دوره‌ای سخت و طولانی نیاز دارد. تمیز کردن خانه یکی از درگیری‌های اصلی در بسیاری از خانواده‌هاست، به‌ویژه خانواده‌هایی که خیلی دیر آموزش این وظیفه مهم را آغاز می‌کنند. اگرچه والدین آستانه تحمل متفاوتی در روبه‌رو شدن با درهم‌ریختگی وسایل منزل دارند اما آموزش مرتب نگه داشتن محیط زندگی به کودکان بسیار ارزشمند است و در تمامی مراحل زندگی برای آن‌ها مفید خواهد بود.
zbabaxni
سرگرم کردن کودک یک روش عالی تربیتی برای دور کردن او از یک وسیله یا رفتار ناشایست است بدون اینکه ناگزیر به درگیری با او شوید. پیش از گرفتن وسیله‌ای از کودک، بکوشید جایگزینی مناسب و جذاب برای آن بیابید؛ مثلا بگویید "ببین این توپ چقدر قشنگ است!" سپس توجه او را به توپ معطوف ساخته و وسیله دیگر را بدون اینکه متوجه شود از او دور کنید. ۱۱. بعضی
fatemeh1991
سعی کنید راه‌هایی بیابید تا اعتمادبه‌نفس فرزندتان را تقویت کنید. دراین‌صورت فرزند شما با روش‌هایی پسندیده از خود دفاع خواهد کرد. به او محبت کنید و توانایی‌هایش را بستایید. سعی کنید به فرزندتان بیاموزید که احترام افراد با دشنام دادن خدشه‌دار می‌شود و هیچ‌گاه نباید از کلمات توهین‌آمیز استفاده کرد.
parisa_msi
پس از اینکه به سخنان فرزندتان گوش دادید، درباره راه‌حل‌های مختلف با او گفت‌وگو کنید. کودک خود را با پیشنهادهای مختلف راهنمایی کنید ولی هیچ‌گاه نظر خود را به او تحمیل نکنید و اجازه دهید تا خود جایگزینی مناسب برای آن برگزیند. هدفتان باید این باشد که به او بیاموزید چگونه می‌تواند به حل مشکلات بیندیشد.
Maryam Kazemi
یکی از هدف‌های مهم تربیتی این است که واکنش‌ها سریع و منسجم باشد؛ افزون بر این، یک رفتار شایسته باید به‌طور تدریجی و قدم‌به‌قدم آموخته شود زیرا موضوع یادگیری و حافظه روندی پیچیده است که یک کودک طی آن، هم‌زمان با رشد سنی می‌تواند کلمات، استدلال و انتظارات ما را بفهمد.
shirin
تلویزیون و رادیو را خاموش کنید و تمام توجه خود را به صحبت کردن با مخاطب خود معطوف سازید. ۲. مخالفت خود را به‌طور خصوصی بیان کنید و در برابر دیگران با یکدیگر مشاجره نکنید. این به نفع هر دو شماست. ۳. از دادوبیداد کردن و برخوردهای احساسی بپرهیزید. ۴. هیچ‌گاه با خشونت نظر دیگران را رد نکنید. به سخنان یکدیگر گوش فرادهید و پیش از صحبت کردن درباره نکات موردنظر خود، آن‌ها را یادداشت کنید تا طرف مقابل بداند که شما در حال گوش دادن به سخنان او هستید. ۵. سخنان طرف مقابل را به‌طور خلاصه بیان کنید، به‌طوری که مشخص شود منظور او را درک کرده‌اید.
Safaho
وقتی کودکی برای نخستین بار کلمه‌ای رکیک را به زبان می‌آورد، می‌توانید کمی به او فرصت دهید تا شاید دیگر از آن کلمه استفاده نکند ولی اغلب چنین نخواهد شد، ازاین‌رو بهتر است به‌محض شنیدن یک کلمه رکیک، قوانینی برای ترک آن وضع کنید.
parisa_msi

حجم

۱۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد