بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب جهاد خودکفایی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب جهاد خودکفایی اثر سید‌علی خامنه‌ای

بریده‌هایی از کتاب جهاد خودکفایی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۱ رأی
۳٫۹
(۱۱)
ملت ما را در طول سال‌های متمادی به یک ملت وابسته تبدیل کرده بودند؛ ملت ما را با تبلیغات پیوسته، از فرهنگ خود، از اعتماد به خود تهی کرده بودند؛ ملت ما را به خود بی‌اعتماد و ناامید کرده بودند. ملتی با این سابقهٔ تاریخی، در این موقعیت حساس جغرافیایی، با این همه استعداد انسانی و طبیعی نهفتهٔ در این سرزمین، تبدیل شده بود به وسیله‌ای برای استفاده و بهره‌برداری قدرت‌های بیگانه؛ مدتی انگلیس، بعد هم امریکا؛ اما این انقلاب ما را بیدار کرد؛ ما را به خود آورد؛ این همان حرکت عاشورایی بود.
حضرت امام
تنها راه نجات ملت‌ها، اتّکای به خود، استقلال کامل و فراهم آوردن عناصر بقا و اقتدار در خود است؛ نه فقط اقتدار ظاهری و مادّی، بلکه اقتدار معنوی و روحی و فکری و ارادی. امروز شما جوانان عزیز یکی از بهترین فرصت‌ها را برای این کار در اختیار دارید و آن، محیط آموزش نظامی است. عزیزان من! به شما توصیه می‌کنم که از این فرصت جوانی حدّاکثر استفاده را در این مراکز نظامی بکنید: آموزش، تقویت اراده، تقویت جسم، تقویت روح، تقویت فکر و اندیشه و آمادگی کامل برای انجام دادن وظایف بزرگی که با آن مواجه هستید.
حضرت امام
امروز فرصت بی‌سابقه و مناسبی برای شما ارتشیان کارآمد و میهن‌دوست و علاقمند به شرف این کشور است. شما در هر زمانی که قرار می‌گرفتید، امکان نداشت بتوانید آرزوی ایجاد یک ارتش مستقل، با شرف و سرافراز را مثل امروز در دل بپرورانید و به آن همت بگمارید. اگر شما امروز که انقلاب اسلامی ایران با این قدرت، حساسیّت و توان عظیم بی‌سابقه‌ای که چشم همه را در دنیا خیره کرده است، نتوانید ارتش کاملاً خودکفا و مستقلی بسازید، فردا نظامیان بعد از شما، شما را ملامت خواهند کرد.
حضرت امام
۳. ثمرات اعتماد به نفس اعتماد به نفس ملی که باید در نخبگان یک کشور بروز کند، مهم‌ترین تأثیرش این است که حالت انتظار کمک و دستگیری از دیگران را از انسان می‌گیرد. ملتی که به خودش اعتماد ندارد، همیشه منتظر است برای او چیزی فراهم کنند و به او بدهند. وقتی منتظر بودید برایتان غذای آماده بیاورند، دیگر غذا درست نمی‌کنید؛ غذا درست کردن هم بلد نمی‌شوید. این یکی از خطرات عمده است، خیلی هم واضح است؛ یعنی چیز فلسفی پیچیدهٔ مشکلی نیست. اما همین شی‌ء واضح و سازوکار واضح برای عقب‌ماندگی کشور، گاهی از نظر ماها مورد غفلت قرار می‌گیرد.
حضرت امام
۳. خودکفایی یک اصل پایه این رسالت بزرگی است، من اصرار دارم بر اینکه به همه بخش‌های نیروی هوایی و ارتش این معنا تفهیم شود که اصل خودکفایی باید به معنی یک اصل پایه مورد توجه قرار بگیرد. امکان دارد خودکفایی در خیلی از بخش‌ها با وضعی که دارند سازگار نباشد. ما باید چه کار کنیم؟ آیا این وضع را باید تحمل کرد و از مسئله خودکفایی باید گذشت و همواره محتاج بود؟ یا نه، در آن سازماندهی‌ها باید تجدید نظر کرد. یقیناً قسمت دوم به مانند. خودکفایی یک اصل است، هر بخش مسئولیت و کاری را دنبال می‌کند و در مجموعه جایگاهی دارد.
حضرت امام
شما جوان‌ها، شما میانسال‌ها، شما افراد کارآمد. شما ذهن‌های خلاق، شما دل‌های علاقه‌مند، شما دست‌های کارآمد، بکوشید و فعالیت کنید. ما می‌خواهیم در مقابل دشمنان این ملت که قصد بلعیدن ملت ما را دارند، دست دراز نکنیم. کشورهای صنعتی بزرگ دنیا فکر کرده‌اند که نقطه ضعف‌ها را یافته‌اند؛ با خود گفته‌اند که نقطه ضعف این‌ها ابزار یدکی، وسائل اضافی و ابزار جنگی است، و ما این ابزارها را به آن‌ها نمی‌فروشیم. فکر می‌کردند، که ما در اولین روزهای جنگ از پا در خواهیم آمد، اما نمی‌دانستند که دل‌های مؤمن و دست‌های ماهر و ذهن‌های خلاق آنچه را که داریم برای ما نگه خواهند داشت
حضرت امام

حجم

۴۵۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۴۵۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
رایگان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد