بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه یک مدیر عالی باشیم | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب چگونه یک مدیر عالی باشیم اثر جینو ویکمن

بریده‌هایی از کتاب چگونه یک مدیر عالی باشیم

۴٫۷
(۳)
ترور موسز رئیس شرکت مدیریت سیستم‌های چاپگر ایمیج وان است که عقیده دارد به عنوان یک رئیس، یکی از وظایفش آموزش کارکنان و ارتقای مهارت آن‌هاست. این کار موجب پیشرفت و ترقی کارمندان در داخل شرکت می‌شود و اگر روزی شرکت تعطیل شود ـ که خیلی بعید است ـ این کارمندها مهارت‌ها و قابلیت‌هایی دارند که بلافاصله مورد توجه بازار کار و کارفرمایان قرار می‌گیرند.
هدی✌
این شما هستید که باید تصمیم بگیرید و به خاطر داشته باشید که انتخاب اینکه مدیری عالی نباشید، هیچ ایرادی ندارد، فقط از سر راه کنار بروید و پیرو مدیری باشید که جایگزین شما می‌شود
هدی✌
اذعان و پذیرشِ مسئولیت عملکردِ ضعیف و دلسوزی کمِ کارمندان، اولین قدم است. مدیران ضعیف این موضوع را درک نمی‌کنند و عوامل «خارج از کنترل» را مقصر می‌دانند. مدیران عالی این مشکل را به چالش می‌کشند. شما چه نوع مدیری هستید؟
هدی✌
اگر دائماً از اینکه افراد، انتظارات شما را برآورده نمی‌کنند، ناامید می‌شوید، ولی هیچ‌گاه انتظارات خود را بیان نمی‌کنید، شما نیز بخشی از این مشکل هستید.
هدی✌
اکثر اوقات، افراد، «ساده» و «آسان» را با هم اشتباه می‌گیرند. «ساده» یعنی «مبسوط و مفصل نبودن، پیچیده نبودن، به آسانی فهم و درک شدن». واژهٔ «آسان» یعنی «موضوعی که مشکل یا پیچیده نیست، نیاز به تلاش زیاد ندارد، و بدون مشکل، ناراحتی یا نگرانی حاصل می‌شود».
هدی✌
چه خوب و چه بد، افراد یا زیردستانی که استخدام می‌کنید، تنها وجه تمایز واقعی شما هستند. رقبا می‌توانند ایده‌های شما را بدزدند یا محصولات‌تان را کپی کنند. چون آن‌ها هم همان کار شما را انجام می‌دهند. حتی ممکن است از نحوهٔ عملکرد شما نیز تقلید کنند ولی این موضوع اهمیتی ندارد زیرا مدیرِ عالی بودن نهایتاً به اجرا و عملکردی خوب بستگی دارد: یعنی انجام بهتر کارها نسبت به رقبا.
هدی✌
این شما هستید که باید... باید به‌عنوان مدیر، فضایی ایجاد کنید که کارمندان در آن فضا رشد کنند و موفق باشند
هدی✌
فضای کاری که این رؤسا ایجاد می‌کنند به گونه‌ای است که افراد هر روز به این علت سر کار می‌آیند که «می‌خواهند» در آن محیط باشند و نه به این دلیل که «مجبور» هستند آنجا باشند.
هدی✌

حجم

۷۱۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۷۱۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
۳۸,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۸
۹
صفحه بعد