بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شجاع باش دختر | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب شجاع باش دختر اثر ریشما سوجانی

بریده‌هایی از کتاب شجاع باش دختر

۴٫۰
(۲۸۵)
افسانهٔ شمارهٔ پنج: شکست انتخاب ما نیست اگر شکست انتخاب ما نیست، پس ریسک‌کردن هم انتخاب ما نیست. کمال‌گرایی دقیقاً به همین شیوه شجاعت را سرکوب می‌کند.
Helia
در دنیای دخترانِ بی‌عیب‌ونقص، قرارگرفتن در معرض قضاوت شدیدِ هم‌سالان حد اعلای سرافکندگی است و یکی از موانعی است که دختران در انجام کاری شجاعانه با آن روبه‌رو می‌شوند.
Helia
انجام یک کار برای اولین بار شهامت لازم دارد.
کاربر ۶۸۴۷۹۴۸
انجام یک کار برای اولین بار شهامت لازم دارد.
کاربر ۶۸۴۷۹۴۸
اگر بی‌نقص باشید، آموختن و تلاش‌کردن چه لذتی خواهند داشت؟
کاربر ۶۸۴۷۹۴۸
بااین‌حال تفاوت بزرگی میان پسندیده‌بودن و شکنجه‌دادن خود برای «بی‌عیب» به‌نظررسیدن وجود دارد. اگر داشتنِ ظاهر بی‌نظیر به شما اعتمادبه‌نفس می‌دهد، با کمال میل انجامش دهید! زیبایی باید به‌معنای طرز بیانی مهیج باشد و من خود اول اعتراف می‌کنم که رژ لب قرمز به من اعتمادبه‌نفس می‌دهد. زمانی که بی‌عیب‌ونقصی را سپر در نظر می‌گیریم و علاقهٔ نامعقولی به آن نشان می‌دهیم، در آن وقت است که به محدودهٔ ناامن وارد شده‌ایم.
کاربر ۶۸۴۷۹۴۸
«حقیقت این است که انتظارات از ظاهر زنان هرگز از این بیش‌تر نبوده است؛ فقط اعتراف به آن ممنوع است.»
کاربر ۶۸۴۷۹۴۸
یاد گرفتم که یه راه خیلی آسون برای این‌که فراموش کنی کنترل همه‌چیز از دستت خارج شده، اینه که کاملاً مست بشی و کنترل خودت رو از دست بدی.
کاربر ۶۸۴۷۹۴۸
«ابداً، داستان من این شکلی تموم نمی‌شه.
کاربر ۶۸۴۷۹۴۸
مهربان‌بودن به ما ترفیع جایگاه و قدرت نمی‌دهد و مسلماً باعث افزایش حقوق نمی‌شود. مددکاریِ بیش از اندازه ما را در موقعیت‌ها و روابطی قرار می‌دهد که لزوماً تمایل به حضور در آن‌ها نداریم. تلاش برای مؤدب‌بودن و ساکت‌ماندن احساس انزجار به ما می‌دهد؛
کاربر ۶۸۴۷۹۴۸
زمانی که سطح انتظار ما از بی‌نقصی خودمان بیش از اندازه بالاست، درحقیقت مفهومی به‌نام «موفقیت» وجود ندارد؛ زیرا هیچ‌چیز هرگز کافی نیست.
فاطمه
«زندگی، متناسب با شجاعت انسان، کوچک یا وسیع می‌شود.» اگر چنین حرفی صحت داشته باشد که فکر می‌کنم دارد، پس شجاعت کلید دستیابی به بهترین زندگی‌ای است که می‌توانیم برای خود بسازیم. من این کتاب را می‌نویسم؛ زیرا باور دارم هر زن استحقاق آزادی از خفقان «کمال یا ناکامی» و زندگی شاد و بی‌پروایی را که در رؤیایش بوده است، دارد.
راضیه موسوی
بی‌نظیر است که چگونه به‌راحتی می‌توان عزیزان خود را به شجاعت تشویق کرد، درست است؟ و حتی بی‌نظیرتر از آن انجام همین کار برای خودمان است.
parisa kaeimi
مانند زنان شجاع بودن به‌معنای تصمیم‌گیری برمبنای خواست‌های ما و اموری است که ما را خوشحال می‌کنند، نه آن‌چه دیگران از ما انتظار دارند و از ما می‌خواهند.
parisa kaeimi
من به شما نمی‌گویم که برای رسیدن به اهداف‌تان بیش‌تر تلاش کنید. آن‌چه به شما می‌گویم، این است که اجازه ندهید ترس مانع از دنبال‌کردن اهداف‌تان شود. می‌خواهم به شما بگویم پیش از تلاش‌کردن، تسلیم نشوید. اگر موفق شوید، این موفقیت شیرین‌تر نیز خواهد بود؛ زیرا شجاعت و عشق واقعی محرک آن بوده است. اگر موفق نشوید، ممکن است ناامید شوید؛ اما باز هم افتخار خواهید کرد، زیرا این همان چیزی خواهد بود که کارول دوئک «شکست صادقانه» نامیده بود.
parisa kaeimi
به‌دلیل این‌که از سنین کم بابت بی‌عیب‌ونقص‌بودن پاداش گرفته‌ایم، در بزرگ‌سالی به زنانی تبدیل شده‌ایم که از شکست‌خوردن هراس دارند. در زندگی‌های شخصی و حرفه‌ای خود خطر نمی‌کنیم؛ زیرا می‌ترسیم در صورت خطاکردن قضاوت شویم، خجالت‌زده و بی‌اعتبار شویم، وجههٔ عمومی‌مان افول کند یا اخراج شویم.
eli.sbn
فعالیت جسمانی پس از ضربهٔ احساسی کلید ترویج استحکام است، پس حرکت کنید. بدوید یا پیاده‌روی کنید، به باشگاه بروید، یوگا کنید؛ حتی بهتر از آن، این کارها را با دوستان خود انجام دهید (روابط اجتماعی قوی افزایش‌دهندهٔ ثابت‌شدهٔ دیگری برای استحکام و قدرت است). اگر ورزشْ کار مورد علاقهٔ شما نیست، آن کاری را انجام دهید که شما را از آن حالت خارج می‌کند و به خودمراقبتی بازمی‌گرداند. چیزی درست کنید یا بپزید. کتاب الهام‌بخشی بخوانید. مدیتیشن انجام دهید. بعدازظهر را با فرزند خود در پارک بگذرانید. به موزه، سینما یا کنسرت بروید.
کاربر نرکرکهزکعکعزبمبغبخبخغبغبغب
آن‌ها در سکوت چنین بی‌احترامی‌های کوچک و بزرگی را تحمل می‌کردند و مدام من و خواهرم را به انجام همین کار تشویق می‌کردند.
کاربر نرکرکهزکعکعزبمبغبخبخغبغبغب
آناییز نین۷ نوشته است: «زندگی، متناسب با شجاعت انسان، کوچک یا وسیع می‌ش
Samin Sharifi
شجاعت همیشه به‌معنای انجام بزرگ‌ترین و جسورانه‌ترین کارها نیست. گاهی شجاعانه‌تر است که به خود اجازه دهید از راه انجام‌ندادن کاری که از شما انتظار می‌رود، با خود رو راست باشید
معراج

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان