بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شجاع باش دختر | صفحه ۶۶ | طاقچه
کتاب شجاع باش دختر اثر ریشما سوجانی

بریده‌هایی از کتاب شجاع باش دختر

۴٫۰
(۲۷۲)
آناییز نین نوشته است: «زندگی، متناسب با شجاعت انسان، کوچک یا وسیع می‌شود.» اگر چنین حرفی صحت داشته باشد که فکر می‌کنم دارد، پس شجاعت کلید دستیابی به بهترین زندگی‌ای است که می‌توانیم برای خود بسازیم.
imly
زمانی که سطح انتظار ما از بی‌نقصی خودمان بیش از اندازه بالاست، درحقیقت مفهومی به‌نام «موفقیت» وجود ندارد؛ زیرا هیچ‌چیز هرگز کافی نیست.
imly
ما به‌شیوه‌ای تربیت شده‌ایم که فرض کنیم اگر تمام نقاط بی‌نقصی را به هم وصل کنیم، باعث می‌شود به احساس خرسندی برسیم. حتی نمی‌دانیم این تا چه حدی در ما نهادینه شده است. تفکری که به ذهن ما خطور می‌کند انقلابی است: شاید «زندگی بی‌نقص» واقعاً آن‌قدرها هم بی‌نقص نباش.
kimia
ما عادت داده شده‌ایم که شکسته‌نفسی کنیم تا دوست داشته شویم. مشکل این است که وقتی سخت می‌کوشید تا علاقهٔ همه را به خود جلب کنید، اغلب در انتها علاقهٔ چندانی به خودتان ندارید. اما به‌محض آن‌که می‌آموزید به‌حدی شجاع باشید که نگران خوشی دیگران نباشید و خود را در اولویت قرار دهید (که چنین کاری نیز خواهید کرد!) در آن حالت است که نویسندهٔ قدرتمند زندگی خودتان می‌شوید.
kimia
ما از دختران مطیع به زنان مطیع تبدیل می‌شویم و با ازخودگذشتگی، سازگاری و دل‌پذیربودن در چرخهٔ بی‌پایان نیاز به اثبات ارزش‌مان به دیگران و خودمان گرفتار می‌شویم.
kimia
قطعاً شب‌هایی را با نگرانی از برداشت همکار، آشنا یا حتی یک غریبه از حرف خودم گذرانده‌ام و بسیاری مواقع با فرد کنار آمده‌ام، درصورتی‌که باید به حسابش می‌رسیدم.
مریم رسول زاده
ما حتی قبل از آن‌که کاری را بیازماییم، قصد داریم بی‌عیب‌ونقص باشیم. نیاز به بی‌عیب‌بودن به اشکال مختلفی مانع ما می‌شود. زمانی که در عمق درون خود می‌دانیم که باید از حق خود دفاع کنیم، چنین کاری انجام نمی‌دهیم؛ زیرا نمی‌خواهیم زورگو، بدجنس یا صریحاً آزاردهنده باشیم. زمانی که عقیدهٔ خود را بیان می‌کنیم، در کشمکش و سبک و سنگین‌کردن هستیم که چگونه حرف‌مان را بیان کنیم و سعی داریم به‌میزان کافی جسور و بی‌محابا باشیم، بدون آن‌که برتری‌طلب و خشن به نظر برسیم. ما پیش از هر تصمیمِ هرچند کوچک، با وسواس تمامی زوایا را تحلیل، بررسی، و سنجش می‌کنیم و خدا نکند که دچار خطا شویم؛ احساس می‌کنیم دنیا به پایان رسیده است.
سیمین زولان
از زمانی که دختر کوچکی بودم، همواره قصد داشتم بهترین باشم. هر کاری که انجام می‌دادم تلاشی بود به‌منظور باهوش و شایسته به‌نظررسیدن من و ایجاد فرصت‌هایی که من را باهوش و کارآمد جلوه دهند. همهٔ این انتخاب‌های من برای ساخت «من بی‌نقص» بود؛ زیرا باور داشتم که نتیجهٔ آن زندگی بی‌نقص خواهد بود.
سیمین زولان

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۶۵
۶۶
صفحه بعد