بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شجاع باش دختر | صفحه ۱۵ | طاقچه
کتاب شجاع باش دختر اثر ریشما سوجانی

بریده‌هایی از کتاب شجاع باش دختر

۴٫۰
(۲۸۵)
وقتی از نیاز آزاردهندهٔ بی‌عیب‌بودن چشم می‌پوشیم یا می‌توان گفت وقتی ترس بی‌عیب‌نبودن را کنار می‌گذاریم، آزادی، خوشحالی و همهٔ خوبی‌هایی را که در زندگی می‌خواهیم پیدا می‌کنیم
راضیه
پسران آموزش دیده‌اند که شجاع باشند؛ درحالی‌که دختران آموزش دیده‌اند که بی‌عیب‌ونقص باشند.
راضیه
حفاظ نرمی که اطراف ما پیچیده شده با عشق و مراقبت همراه است، به همین دلیل هیچ‌کس متوجه نمی‌شود که چقدر این مسئله ما را از ریسک‌پذیری و دنبال‌کردن رؤیاها در بزرگ‌سالی مجزا و دور می‌کند.
راضیه
اگر منتظر هستید همه‌چیز هماهنگ شود، تا آخر عمر منتظر خواهید ماند.
ندا
پیش از آن‌که آماده باشید، شروع به کار کنید
ندا
زمانی که با چالش یا فرصت «ترسناکی» مواجه شده‌اید و با خود تعمق می‌کنید که چه‌کاری انجام دهید، از خود بپرسید در همین شرایط به یک فرد دیگر چه توصیه‌ای می‌کردید. او توضیح داد: «به‌طور میانگین ما برای دیگران تصمیم‌هایی بهتر از خودمان می‌گیریم
ندا
در دنیایی که پر از پرنسس است، شهامت هات‌داگ‌بودن را داشته باشید.
Arezuwishi
چندی پیش، عکسی از دختر پنج‌ساله‌ای به‌نام آینزلی از ایالت کارولینای شمالی همه‌گیر شد که برای «هفتهٔ پرنسس» در کلاس رقص، به‌جای لباس سیندرلا یا یکی از خواهران انیمیشن منجمد لباس هات‌داگ پوشیده بود. معلم رقص او چنان از انتخاب پرشهامت او متعجب شده بود که عکسی از او در فضای مجازی بارگذاری کرد که همه‌گیر شد.
Arezuwishi
از خود بپرسید: آیا انجام این کار واقعاً عاقلانه نیست یا من به‌دلیل ترس و بیرون‌بودن از نقطهٔ امن خود مایل به انجام آن نیستم؟
Nafis
شجاعت همه‌گیر است و وقتی یک زن تنها موضع‌گیری می‌کند، به بسیاری افراد دیگر نیز الهام می‌بخشد.
Nafis
اما این تفکر غلطی است که فرض را بر این می‌گذارد که بر دیدگاه و واکنش دیگران دربارهٔ خودمان سلطه داریم.
sama
حالا از دختران انتظار می‌رود که مهربان اما قوی، مؤدب اما جسور، سازگار اما ره‌گشا و پیشرو، و قدرتمند اما همچنین زیبا باشند.
sama
کلی که می‌دانست دخترش اصولاً بی‌پرواست از پایین فریاد می‌زد: «یالا، الی!» وقتی فهمید بیلی مانند پسرها قصد ندارد او را به پایین هل دهد، فریاد زد: «هلش بده!» همهٔ افراد حاضر وحشت‌زده شده بودند. کلی به‌خاطر می‌آورد: «همهٔ بزرگ‌ترهای اون سفر چپ‌چپ به من نگاه می‌کردن. حتی تلاش نکردن قضاوت‌شون رو پنهان کنن، قضاوت دربارهٔ این‌که من فرد دیگری رو تشویق می‌کردم که دخترم رو وادار به شجاعت بکنه. ما نباید با دخترامون چنین کاری بکنیم.»
sama
به‌طور خودآگاه یا ناخودآگاه از انجام هرکاری که از موفقیت در آن اطمینان نداریم، خودداری می‌کنیم تا از ناراحتی و تحقیر احتمالی آن اجتناب بورزیم. هیچ نقش و مسئولیتی را به عهده نمی‌گیریم، مگر آن‌که مطمئن باشیم انتظارات را برآورده کرده‌ایم یا فراتر از حد انتظار بوده‌ایم.
sama
بابت درخواست‌کردن معذرت‌خواهی نکنید. نباید هیچ درخواستی را با این عبارت شروع کنید: «معذرت می‌خواهم، اما ممکن است ...؟
مرضیه
عادت‌های کمال‌گرایی ما به ما آموخته‌اند که سازگاری‌داشتن به این معناست که قبول می‌کنیم با توصیهٔ یک نفر دیگر همراه شویم، حتی اگر از ته دل می‌دانیم که خواستهٔ ما نیست.
مرضیه
عادت‌های کمال‌گرایی ما به ما آموخته‌اند که سازگاری‌داشتن به این معناست که قبول می‌کنیم با توصیهٔ یک نفر دیگر همراه شویم، حتی اگر از ته دل می‌دانیم که خواستهٔ ما نیست.
مرضیه
زنانی که عادت دارند زمانی را مختص خود کنار بگذارند از زنانی که چنین کاری نمی‌کنند، زندگی رضایتمندانه‌تری دارند.
مرضیه
هرکاری که در زندگی ارزش انجام‌دادن داشته باشد مستلزم شجاعت است.
مرضیه
به‌عبارت‌دیگر، پسران آموزش دیده‌اند که شجاع باشند؛ درحالی‌که دختران آموزش دیده‌اند که بی‌عیب‌ونقص باشند.
مرضیه

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان