بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سیری در نظریه پیچیدگی | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب سیری در نظریه پیچیدگی اثر ملانی  میچل

بریده‌هایی از کتاب سیری در نظریه پیچیدگی

نویسنده:ملانی میچل
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۲.۸از ۱۸ رأی
۲٫۸
(۱۸)
عمق منطقی خواص نظری دلپذیری دارد که با شهود ما سازگار است، اما شیوه‌ای عملی برای اندازه‌گیری پیچیدگی هر شیء موردنظر را به دست نمی‌دهد، چون به طور معمول هیچ شیوه عملی برای یافتن کوچکترین ماشین تورینگی که بتواند یک شیء مفروض را ایجاد کند وجود ندارد، چه رسد به اینکه بخواهیم تعیین کنیم چقدر طول می‌کشد تا چنین ماشین تورینگی آن شیء را ایجاد کند.
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
به بیان بنت: "اشیایی که به لحاظ منطقی عمیق هستند... از شواهدی درونی حکایت دارند مبنی بر این‌که این اشیاء نتیجه یک فرایند پویا با محاسبات طولانی یا شبیه‌سازی کند هستند و نمی‌توانند به صورت دیگری که باورپذیر باشد شکل گرفته باشند."
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
پیچیدگی اندازه کوتاه‌ترین برنامه کامپیوتری است که می‌تواند توضیح کاملی از شیء را به دست دهد. این را درون‌مایه الگوریتمی شیء می‌نامند.
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
پیچیده‌ترین موجودیت‌ها منظم‌ترین یا تصادفی‌ترین موارد نیستند بلکه جایی در میانه هستند.
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
انتخاب طبیعی نمی‌تواند قوانین فیزیک را زیر پا بگذارد و مثلا به پیدایش موجود پرنده‌ای بینجامد که از قوانین جاذبه تبعیت نمی‌کند یا حیوانی پیوسته متحرک که به غذا نیاز ندارد.
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
کاری که انتخاب طبیعی به انجام می‌رساند، آنتروپی کاهش می‌یابد (سیستم‌های زنده سازمان‌یافته‌تر می‌شوند، به ظاهر طراحی‌شده‌تر می‌شوند). انرژی لازم برای این کار ناشی از توانایی تک‌تک جانداران برای سوزاندن انرژی محیط است (برای مثال نور خورشید و غذا).
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
تغییر تکاملی، از طریق انباشت تغییرات کوچک و مناسب، مداوم و تدریجی است.
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
انتخاب طبیعی وقتی رخ می‌دهد که میزان موالید بیشتر از منابعی باشد که برای تغذیه آنها موجود است و در نتیجه افراد درگیر رقابت بر سر منابع می‌شوند.
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
بچه‌ها نسخه اصل والدین نیستند، بلکه در خصیصه‌هایشان مقدار کمی تغییر تصادفی وجود دارد. آن خصیصه‌هایی که به برخی از بچه‌ها امکان می‌دهد ادامه حیات دهند و تولید مثل کنند به بچه‌های بعدی منتقل شده، و بدین‌ترتیب در میان جمعیت پراکنده می‌شوند. خیلی تدریجی، و از طریق تولید مثل همراه با تغییر تصادفی و تنازع بقای فردی، گونه‌های جدیدی شکل می‌گیرند که خصیصه‌هایشان به نحو مطلوبی با محیط انطباق یافته‌اند. داروین این فرایند را تکامل از طریق انتخاب طبیعی نامید.
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
صورت‌های زمین‌شناختی (کوه‌ها، دره‌ها، شکل‌بندی صخره‌ها) ناشی از فرایندهای تدریجی فرسایش و باد و سیل‌های بیشمار و فوران‌های آتش‌نشانی و زمین‌لرزه‌ها است، و نه رویدادهای فاجعه‌باری مثل سیل انجیلی نوح. چنین نگرشی به تغییرات تدریجی - یعنی این‌که علت‌های کوچک، وقتی در درازمدت در نظر گرفته شوند، می‌توانند معلول‌های بسیار بزرگی داشته باشند
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

قیمت:
۱۹۲,۰۰۰
تومان