بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سایه باد | صفحه ۲۰۱ | طاقچه
کتاب سایه باد اثر کارلوس روئیت ثافون

بریده‌هایی از کتاب سایه باد

انتشارات:نشر نیماژ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۹۷۹ رأی
۴٫۳
(۹۷۹)
بسیار به‌ندرت اتفاق می‌افتد با کتابی مواجه شویم که تأثیر و نفوذ آن با خواندن اثری برابری کند که برای نخستین بار روح و جان‌مان را به چالش کشیده است.
n re
هدیه به خاطر لذت بردن کسی‌یه که اون را می‌ده نه به خاطر شایستگی و لیاقت کسی که اون را می‌گیره.
Simamahlabani
احساس می‌کردم با میلیون‌ها میلیون صفحات رهاشده به حال خود، جهان‌ها و ارواحی بی‌صاحب، غرق‌شده در اقیانوس ظلمانی عمارتی بی‌نام‌ونشان روبه‌رو هستم که رازهای تمام دنیا را در دل خود دارند در حالی که بیرون از آن دیوارها، درون قلب تپندهٔ جامعه‌ای به ظاهر زنده، مردمی نادان و بی‌اطلاع، هر روز بیش از روز قبل، حافظهٔ جمعی خود را از دست می‌دادند و همه‌چیز را فراموش می‌کردند. و گاه با خودم فکر می‌کردم که شاید حتی آن مردمان هم دانسته فراموش می‌کردند، شاید گذر از رنج‌ها و دردهای بشری به آن‌ها اثبات کرده بود که عاقل کسی است که کمتر بداند و بیشتر فراموش کند.
Simamahlabani
حس پرستش‌آمیزم به او دائماً بیشتر و بیشتر می‌شد چرا که حماقت بی‌انتهای بشری همواره ما را وا می‌دارد به کس یا چیزی وابسته شویم که بیش از هر چیز یا هرکس دیگر به ما آسیب می‌رساند و رنج و درد را بر وجودمان هموار می‌سازد
زهره ضیائی
هرگز به هیچ‌کس اعتماد نکن، دانیِل. به‌خصوص افرادی که همیشه تحسین‌شون می‌کنی و در ذهنت بزرگ‌ترین انسان‌ها هستن. همیشه همون آدم‌ها بیشترین بار رنج و درد را روی دوشِت می‌گذارن و تو را به سمت بدترین مصیبت‌ها هدایت می‌کنن
ونوشه
ارزش یک راز وابسته به کسانی است که باید آن را حفظ کنند
ونوشه
شاید او هم مثل مانکن‌های عروسکی پشت ویترین مغازه‌ها به دام جادوی جاودان جوانی افتاده بود تا نمایش‌دهندهٔ چیزی باشد که از وی انتظار می‌رفت.
Qeziii
آن‌چه در زبان‌های مُرده می‌شه پیدا کرد در ذهن به خواب‌رفتهٔ جهانِ به ظاهر بیدار اطرافت یافت نمی‌شه.
Qeziii
حاضرم به شما اطمینان بدم که ما نمونه‌های ناامیدکننده‌ای در تعریف انسان هستیم.»
Qeziii
اما پدر کلارا معتقد بود تودهٔ ملت‌ها هرگز خود را در آینهٔ تاریخ و فرهنگ قضاوت نمی‌کنند به‌خصوص آن زمان که تیرگی تصویر جنگ بر ذهن‌شان سایه افکنده باشد.
Amestra

حجم

۷۷۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۴۴ صفحه

حجم

۷۷۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۴۴ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان