بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد | طاقچه
کتاب آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد اثر ویلیام سی‌یرز

بریده‌هایی از کتاب آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد

۳٫۶
(۱۵)
نکته جالب در پرورش نوزاد آن است که آواز خواندن محرکی قوی‌تر از حرف زدن ساده است. هنگام آواز خواندن برای نوزاد، این سخن قافیه‌دار، بر قسمت چپ مغز تأثیر می‌گذارد و موسیقی آن بر قسمت راست تأثیر می‌کند. در بین انواع موسیقی، نوزاد موسیقی کلاسیک را که به‌آرامی اوج می‌گیرد و سپس رو به نقصان می‌گذارد، ترجیح می‌دهد و از شنیدن آهنگ‌های تند، مثل جاز ناراحت می‌شود
zbabaxni
بیشتر نوزادان هنگام شیر خوردن دوست دارند به تغذیه خود مشغول باشند و کسی با آن‌ها حرف نزند. مادر و نوزاد نقش خود را به‌خوبی یاد می‌گیرند، در فرصت مناسب به حرف می‌آیند و در موقع لزوم ساکت می‌مانند. این نکته یکی از عوامل مهم در پرورش نوزاد است و در روابط اجتماعی به کودک اعتمادبه‌نفس و احساس توانایی می‌دهد.
zbabaxni
۵. بعضی از کارهای منزل را به همسرتان بسپارید. ۶. مدتی از وقت خود را در حیاط منزل یا در پارک نزدیک منزل قدم بزنید، غذای خوب بخورید و مقدار زیادی مایعات و شیر بنوشید. ۷. پذیرش مهمان‌های رسمی را به هفته‌های بعد موکول کنید. ۸. سر و صورت خود را بیارایید و لباس خوب بپوشید. ۹. زمان خواب خودتان را با خواب نوزاد هماهنگ نمایید. ۱۰. به حرف اطرافیان ناآگاه درباره روش نگهداری نوزاد گوش نکنید.
Maryam Kazemi
ده نکته‌ای که مادران در این دو هفته باید رعایت کنند و به طنز «ده فرمان» نام گرفته‌اند، عبارتند از: ۱. آشپزی، تمیز کردن منزل، شستن لباس و پذیرایی از مهمانان و افراد خانه ممنوع است. ۲. کارهای منزل و همچنین مراقبت از خود را به یک مستخدم بسپارید. ۳. نوزاد را به‌دست افراد متفرقه ندهید. ۴. در لباس راحت خود باقی بمانید و روی صندلی راحتی بنشینید.
Maryam Kazemi
تجربه نشان داده است که در ماه‌های اول، نوزاد به طرح‌های راه‌راه و تاریک‌وروشن، خال‌دار و چهارخانه، مثل صفحه شطرنج، علاقه زیادی نشان می‌دهد. بنابراین، در پرورش و برانگیختن استعدادهای نوزاد، طرح‌های سیاه و سفید نقش مؤثری دارند. نوزاد تا سن چهارماهگی توجهی به رنگ‌ها ندارد و امتیازی برای رنگ معینی قائل نیست.
zbabaxni
این بررسی‌ها نشان داد، نوزادانی که از هنگام تولد نزد مادر به سر می‌برند، در کنار مادر می‌خوابند، از شیر مادر تغذیه می‌کنند و به گریه‌شان توجه می‌شود؛ در سال دوم استقلال بیشتری به‌دست می‌آورند. وابستگی این کودکان نسبت به والدین کمتر است و راحت‌تر از آن‌ها جدا می‌شوند و بالأخره نتیجه این مطالعات حاکی از آن بود که دلبستگی والدین به نوزاد و رسیدگی به نیازهای او، باعث لوس شدن کودک نمی‌شود، بلکه از نوزاد کودکی بانشاط می‌سازد.
zbabaxni
طبق گزارش‌های کارشناسان پرورشی اطفال، نوزادانی که به کمک ساک یا شال بر پشت یا در بغل مادر حمل می‌شوند، شاداب‌تر از نوزادانی هستند که در کالسکه یا چرخ‌دستی جابه‌جا می‌شوند. در بیشتر کشورها، والدین و به‌ویژه مادرانی که کار می‌کنند، هنگام کار بچه‌های خود را به کمر یا پشت خود می‌بندند. این روش را نباید صرفآ یک روش ساده حمل نوزاد به‌حساب آورد و از تأثیرات مثبت آن در برقراری پیوند و دلبستگی بین والدین و نوزاد غافل ماند. تجربه نشان می‌دهد که به کول بستن یا بغل کردن نوزاد تأثیر خوبی در پرورش او دارد و رابطه عمیقی بین مادر و نوزاد برقرار می‌گردد که به کمک آن، کودک بانشاط بار می‌آید.
zbabaxni
۲) هنگام راه رفتن و کار کردن، به‌خاطر داشته باشید که نوزاد در بغل یا بر پشت شما سوار است. براثر فراموشی و براثر حرکت ناگهانی یا گردش تند یا برداشتن چیزی، نوزاد ممکن است به زمین بیفتد. برای جلوگیری از افتادن نوزاد، بهتر است مدتی تمرین کنید و درحالی‌که نوزاد را با یک دست گرفته‌اید، با دست دیگر چیزی را بردارید. ۳) هنگام دولا شدن، روی زانو خم شوید، و از خم کردن کمر خودداری نمایید. ۴) وقتی نوزاد را در بغل یا بر پشت خود سوار کرده‌اید، از آشپزی، دوچرخه‌سواری و رانندگی خودداری نمایید. ساک پشتی یا بغلی را نباید با صندلی نوزاد در اتومبیل اشتباه گرفت.
کاربر ۱۵۱۱۱۳۶

حجم

۱۵۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۵۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد