بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پخت‌وپز جادویی با هری پاتر | طاقچه
کتاب پخت‌وپز جادویی با هری پاتر اثر دینا باکولز

بریده‌هایی از کتاب پخت‌وپز جادویی با هری پاتر

نویسنده:دینا باکولز
انتشارات:نشر سیفتال
امتیاز:
۳.۴از ۵۳ رأی
۳٫۴
(۵۳)
تقدیم به طلسم نگهدار فرزندانم هم‌خونم تنها خواهرم «زیبا»
هرمیون گرنجر
خانه‌اش بوی کلم می‌داد و کیک‌های شکلاتی او مزه‌ای باستانی داشتند!
hayka~
[فکر می‌کنید چرا به آن فاج اپرا می‌گویند؟ یعنی اولین بار برای خوردن در اپرا درستش‌کردند؟! نه فقط این نوع فاج را از لحاظ غنی و فاخربودن به اپرا، موسیقی اپرا، زرق و برق سالن‌های اپرا و اهالی اپرا منسوب‌کردند.]
hermione jean granger
آن دسته از خوانندگان هری پاتر که اهل پخت‌وپز هستند ولی محافظه‌کارند و تجربهٔ مزه‌ها و بوهای جدید برای‌شان کمی سخت است، اگر مایل باشند تنوع سفره خود را بزرگ‌تر کنند و چند خوراک سنتی انگلیسی هم به آن بیفزایند، هر چقدر هم وسواسی و بهانه‌گیر باشند باز هم پخت‌وپز جادویی هری پاتر آنان را راضی خواهد کرد.
(* Hester * )
کیک خشکبار عمو ورنون از دست نامه‌هایی که یکی بعد از دیگری به خانه‌اش سرازیر شده بودند پاک خل شده بود و سعی داشت با میخ‌کوب‌کردن تخته روی شکاف نامه‌های در، جلوی ورود نامه‌ها را بگیرد. خاله پتونیا هم در همین حال برای او کیک خشکبار آورده بود و عمو ورنون اشتباهی از تکه‌ای کیک به جای چکش استفاده کرد! هری پاتر و سنگ جادوـ بخش ۳ ‫[Nut یعنی خل و پریشان و همچنین به مغزهای خوراکی هم nut گفته می‌شود درست زمانی که عمو ورنون «نات» شده، خاله پتونیا هم کیک «نات» برایش درست کرده!] واقعاً عمو ورنون در چه حالی بوده که یک تکه کیک را به جای چکش به کار برده؟ البته اگر گمان کنیم کیک دور و برِ یک‌سال پیش پخته‌شده و مانده و خشک‌شده باشد، خیلی اشتباه بزرگی نیست و می‌شود از آن عوض چکش استفاده کرد. مثل آن کیکی که یک بار برای ملکه ویکتوریا هدیه آورده بودند و او برای اثبات خویشتن‌داری خود، کیک را یک سال نگه داشت و بعد خورد!
رونیکا رضا سلطانی
بر اساس اصول پنج‌گانهٔ قانون گامپ دربارهٔ تغییر شکل (پیام آوران مرگ‌ـ بخش ۱۵)‌ خوراکی‌های خوب را نمی‌توان از «هیچ» به وجود آورد. اما با استفاده از این کتاب می‌شود آن‌ها را درست کرد.
(* Hester * )

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۷ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۷ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد