بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب حلقه‌ای نو برایم بخر | طاقچه
کتاب حلقه‌ای نو برایم بخر اثر منصور یوسف‌زاده شوشتری

بریده‌هایی از کتاب حلقه‌ای نو برایم بخر

۳٫۹
(۱۹)
مربی رو به نازنین کرد و گفت؟: " دخترها وقتی زیبایی شون و زنانگی شون توسط پدر تایید نشه این خلا همیشه در وجودشون باقی می مونه تا وقتی که مرد درونی خودشون و برای حمایت فراخوان کنن؛ هیچ جفتی نمی تونه برای تمام لحظات از تنهایی و ناتوانی ما حمایت کنه ...ما تنها دارایی خودمون هستیم. تنها در اینصورته که میشه عشق رو تجربه کرد بدون توقع و نیاز "!
فرجی
تاب تحمل سکوت به من عطا فرما، تا صداهای کمک کننده از سوی تو را بشنوم "!
فرجی
«تا پدرت رو نبخشی، از همهٔ دنیا متنفری»! به گریه افتادم. اشک از چشمانم بی دریغ جاری شده بود. چرا من باید پدرم را بابت شکستن استخوان بندی ام ببخشم!؟ مشاور درون روانم نشسته بود. پاسخ داد: «به خاطر آرامش خودت»!
فرجی
«دیگه نمیتونم این نقاب رو با خودم حمل کنم. من از دست همهٔ کسانی که برایشان فداکاری کرده ام، خشمگینم. باید با شرایط بعد از این سنگ روبرو بشم»!
ماری
«نه؛ به جنگ اعتقاد مطلق ندارم! ولی به خود بودن در ارتباط، باور دارم»! خود بودن، عنصر مفقودهٔ من در ارتباط بود. من همیشه برای رعایت حال دیگری، خودم بودن را قربانی می کردم. مربی گفت: «ولی بعدها انتقام این خود نبودن را صدبرابر میزان واقع، از طرفت میگیری»!
ماری
وقتی فان های تو با او یکی نیست، چگونه لذتی مشترک را تدارک خواهی دید!
هانا
صدای زنی از پشت سرم به گوش رسید که به همراهش گفت: «کسی که قادر به تحمل بحث کردن نباشه، دیر یا زود یارش رو به دوئل دعوت می‌کنه»!
فرجی
او ادامه داد: «هیچ مادری به راحتی اجازه نمیده پسرش از دایرهٔ توجه مادرانه اش، بیرون بره و فراز و نشیب استقلال رأی رو تجربه کنه! معمولا این رو به قایم کردن کلید بلوغ، زیر بالش مادر تشبیه می کنن؛ دزدیدن این کلید و قدم گذاشتن در جادهٔ سختی های پادشاه شدن پسر، توسط پدر انجام میشه! با توجه به غایب بودن پدرت از صحنهٔ زندگیت، این کار رو چه کسی واست انجام داده»؟ به پدرم فکر کردم که وقت کافی برای گذراندن با من نداشت! ولی مادرم نیز جز غذا پختن و آسان کردن زندگی روزمره، کاری برای من انجام نمی داد که آن را از من دریغ کند!؟ مشاور گفت: «شاید عاشق دختری شده ای که برات این کلید رو از مادرت بدزده؛ و تو رو بالغ کنه»!؟
فرجی
" زمانی ما آماده شنیدن حقیقت می شیم که به راه حل های مداوم و نداهای تکراری درونمان برای مدتی توقف دهیم؛ صداهایی که بی ارادهٔ ما دائما ما رو به انجام دادن یا ندادن ترغیب می کنن. برای لحظاتی دست از اطمینان برداریم! بگذاریم تا ترس ها و رنج ها حرفهایشان رو بزنن. بعد از اون و تنها بعد از اون، قلب شما می تونه به شما اعتماد کنه و با شما حرف خواهد زد "!
فرجی
کارل گوستاو یونگ، روانکاو سویسی معتقد است، رابطه زناشویی به ندرت می تواند بدون بحران شکل گیرد. اگر روانشناسی یونگ را می شناسید، مطمئناً می دانید، آنچه رابطه را به بحران می کشد، ربط چندانی به گفتگوهای ظاهری طرفین رابطه ندارد. عمق این موضوع و بحران، به دوران کودکی افراد باز می گردد. ما ناخواسته و نادانسته، کمبودها، احساسات سرکوب شده، انتظارات برآورده نشده و ... را که در کودکی تجربه کرده ایم به رابطه می‌آوریم و بحران آغاز می‌شود .ما نیاز داریم تا به جای وقت صرف کردن روی مفاهیم رو بنایی که افراد در برخوردهای زناشویی آن را طرح می کنند، به عمق و ریشه کلام آ نها رویم. رفتن به ضمیر گفتگوهای زناشویی ما، رابطه ما را، مخصوصاً اگر در نیمه دوم عمر خود باشیم، جذا بترمی کند.
همسایه

حجم

۱۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۱۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۷۷,۷۶۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد