بریده‌های کتاب ایران گیت؛ ماجرای مک فارلین
کتاب ایران گیت؛ ماجرای مک فارلین اثر عباس شادلو

کتاب ایران گیت؛ ماجرای مک فارلین

نویسنده:عباس شادلو
انتشارات:نشر وزرا
امتیاز:
۳.۹از ۱۵ رأیخواندن نظرات
تاریخ می‌آموزد که هیچ کس از آن نیاموخت.
سیّد جواد
کشورها دوستان یا دشمنان دائمی ندارند بلکه منافع دائمی دارند.
سیّد جواد
بعدها هنگامی که در سال ۱۳۸۱ آمریکا به بهانه سلاح کشتار جمعی به عراق حمله کرد و صدام را سرنگون ساخت خبرگزاری سی‌ان‌ان آمریکا از دونالد رامسفلد وزیر دفاع وقت آمریکا پرسید چگونه شما هنگام جنگ ایران و عراق با آنکه می دانستید عراق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است از آن حمایت می کردید و چرا اکنون به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در صدد حمله به عراق هستید.
MSadra
«آمریکا با هواپیماهای آواکس خود که در عربستان مستقر کرده است، حرکات ارتش دلیر جمهوری اسلامی ایران را ضبط و به عراق گزارش می دهد و همچین با منحرف کردن سیستم های رادار اطلاعات غلط به جنگنده های ما می دهد.»
منمشتعلعشقعلیمچکنم
«به نظر من ایالات متحده به صدام کمک نمی کرد بلکه به جبهه ای که رو در روی ایران ایستاده بود کمک کرد.
MSadra
جالب اینکه هیئت ایرانی آلبرت حکیم را چنانکه در گزارش تاور نیز آمده است که بصورت گریم شده برای عدم شناسایی وارد مذاکرات شده بود، شناسایی می‌کند.
MSadra
همان‌گونه که بعدها آشکار شد، سلاح‌های ارسالی از سوی آمریکا در مواردی کهنه و معیوب و از رده خارج بودند که با قیمتی بالاتر نیز به ایران تحویل داده شدند و طبیعتاً این طرز معامله ناصادقانه نمی‌توانست با دغدغه ایجاد رابطه‌ای واقعی صورت گرفته باشد.
MSadra
مقامات آمریکایی خودشان را قانع کردند که در حال کمک به «میانه روهایی» هستند که قصد براندازی حکومت ایران را دارند. در عین حال میانه‌روها کسانی بودند که می‌توانستند عملیات نجات گروگان‌های آمریکایی در لبنان را مهندسی کنند.»(رمز عبور، آبان ۱۳۹۳، ص ۴۳).
MSadra
در مقابل حل مشکل هواپیمای ربوده شده آمریکایی تی دبلیو ای که با همکاری ما و سوریه حل شد، دلیل اهداف غیرصادقانه آمریکا آمریکا است. اگر آمریکا حسن نیت دارد به وعده قبلی عمل کند تا ما بتوانیم در این مسئله جدید اقدام نماییم.
MSadra
نقل معروفی از سیاستمدار برجسته قرن بیستم اروپا وجود دارد به این مضمون که کشورها دوستان یا دشمنان دائمی ندارند بلکه منافع دائمی دارند. که توصیه به دوری از هیجانات سیاسی و شعارزدگی و ایجاد روابط بر اساس منافع دائمی تعریف شده برای هر کشور است.
Death Angel

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۸۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۸۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد