بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب از چشمه‌ی خورشید | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب از چشمه‌ی خورشید اثر هاشم رجب‌زاده

بریده‌هایی از کتاب از چشمه‌ی خورشید

انتشارات:نشر علم
امتیاز:بدون نظر
دزد نویسنده امروز، ۱ فوریه ۲۰۰۷، مردی را دستگیر کردند که می‌گوید هدف او نویسنده شدن است و در ۱۲ ماه گذشته ۶۰۰ جلد کتاب از هشت کتابخانه عمومی دزدیده است. توی خانه و ماشین او صدها جلد کتاب پیدا کردند. شمار فراوان کتاب‌هایی که او در مدتی کوتاه از کتابخانه‌ها گرفته و خوانده بود بی‌سابقه بود.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
به کدام بیش‌تر اعتماد و اعتقاد دارید ۱ ـ نخست‌وزیر ژاپن (در آمریکا، رئیس‌جمهور) ۱.۹ (۳۳.۰)
منمشتعلعشقعلیمچکنم
برابر رسمی که در سیاست ژاپن، بویژه در رویه حزب حاکم محافظه‌کار، معمول شده، فرزند و در مواردی کسی دیگر از خویشان نزدیک سیاستمداری که به سن کهولت رسیده یا درگذشته است به اعتبار شهرت و نفوذ او و بی آن که خود مایه و کفایتی چندان داشته باشند بآسانی جای او را می‌گیرد، و جایگاه‌های انتخابی به مقام‌های موروثی بدل می‌شود. چند سال پیش که نخست‌وزیر وقت ژاپن بناگاه در حین تصدی درگذشت، دختر او که داشت در یکی از دانشگاه‌های خارج درس می‌خواند چُست و چالاک آمد و با حمایت حزب حاکم به جای پدر وارد مجلس قانونگذاری شد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
در میان موج بحران‌های مالی آغاز دههٔ ۱۹۹۰، عذرخواهی مؤسسه‌های مالی و بانک‌های دست‌اندرکار و منشأ این گرفتاری بیش‌تر قالبی و به این عبارت بود: «از اینکه خاطر مردم و وضع بازار را مشوب کرده‌ایم پوزش می‌خواهیم!» شماری از مدیران این دستگاه‌ها با حرکتی نمایشی از مقام خود استعفا کردند، اما در مقام «رایزن» و با حقوق بالا در همان دستگاه ماندند. کمتر کسی از ناظران صداقت آنان را باور داشت، یا آن را نشانهٔ پایان سوء جریان گسترده در دنیای کسب و کار می‌دانست. بازتاب مقام‌های بالای حکومت هم که مسؤول نظارت بر دستگاه‌های مالی‌اند عاری از صراحت و صداقت بود، چنان‌که وزیر مالیهٔ وقت که با قبول قصور دستگاه خود استعفا کرد چندی بعد در مقام نخست‌وزیر به عرصهٔ سیاست بازگشت.
منمشتعلعشقعلیمچکنم

حجم

۶۰۸٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۶۳ صفحه

حجم

۶۰۸٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۶۳ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد