بریده‌های کتاب فقر احمق می کند
در زندگی‌تان دانه‌ها را چیدمان می‌کنید یا چیزهای جاگیر؟ پاسخ این سؤال به بودجه‌تان بستگی دارد. اگر بودجه کم باشد، آن آیپاد احساس جاگیر بودن را به فرد می‌دهد و بخش زیادی از آنچه این ماه خرج کرده را تشکیل خواهد داد. هر چه بودجه افزایش یابد، آیپاد فضای کمتر و کمتری را اشغال خواهد کرد.
Anahid
همان‌طور که هنری دیوید ثورو گفته «انسان به اندازهٔ چیزهایی که می‌تواند نادیده بگیرد ثروتمند است».
neginyp
زمانی‌که فرد فقیر است کمتر هوشمندانه و بیشتر هیجانی عمل می‌کند.
زهرا پورولی
فقیربودن باعث می‌شود افراد عادی در حوزهٔ اقتصاد عملکردی بهتر از اقتصاددانان متخصص داشته باشند.
صابر
مطالعات نشان داده که صحبت با تلفن همراه در هنگام رانندگی می‌تواند خطرناک‌تر از رانندگی با سطح الکل بیش از حد مجاز باشد.
Anahid
کمیابی به‌شکل تناقض‌آمیزی دو احتمال را افزایش می‌دهد، هم احتمال نیاز به راه‌حلی سریع، و هم احتمال این که بعضی از آن راه‌حل‌های سریع به شما آسیب برسانند.
صابر
همهٔ ما، در مواجهه با هر نوع کمیابی، جذبش می‌شویم. ذهن به شکلی خودکار و پرقدرت به‌سمت نیازهای برآورده نشده متمایل می‌شود. آن نیاز برای افراد گرسنه غذاست، برای افرادی که سرشان شلوغ است ممکن است پروژه‌ای باشد که باید تمامش کنند، برای کسی که دچار تنگدستی شده می‌تواند پرداختی اجارهٔ این ماه باشد برای افراد تنها می‌تواند نبود هم‌نشین باشد. کمیابی چیزی بیش از نارضایتی حاصل از کم‌داشتن یک‌چیز است. کمیابی شیوهٔ تفکر ما را تغییر می‌دهد و خود را به ذهن ما تحمیل می‌کند.
tohid
وقتی پهنای باندمان اشغال باشد، احتمالاً راحت‌تر تسلیم انگیزه‌های ناگهانی می‌شویم، راحت‌تر خود را در مقابل وسوسه‌ها می‌بازیم.
Anahid
مدیر فروشی که در مضیقه قرار گرفته، زمانی‌که سر دخترش داد می‌زند، درست شکل و شمایل یک پدر بد را به خود گرفته است. همین‌طور دانش‌آموز تنگدستی که سؤال‌های ساده را جا می‌اندازد نالایق یا تنبل پنداشته می‌شود. اما این افراد نه بی‌مهارت یا بی‌توجه، که فقط شدیداً در تنگنا هستند. مشکلْ آن فرد نیست، مشکل چارچوب کمیابی است.
Fatemeh.kh
. پول به‌خاطر خاصیت تبدیل‌پذیری‌اش می‌تواند برای جبران اَشکال دیگر کمیابی استفاده شود.
صابر

حجم

۴۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۴۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
۳۹,۵۰۰
۵۰%
تومان