بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راهنمای مواجهه فلسفی با میان‌سالی | طاقچه
کتاب راهنمای مواجهه فلسفی با میان‌سالی اثر سینا بحیرایی

بریده‌هایی از کتاب راهنمای مواجهه فلسفی با میان‌سالی

نویسنده:کی‌رن ستیا
انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:
۲.۸از ۶ رأی
۲٫۸
(۶)
«به راستی هیچ‌گاه نسبت به این مسئله تردید نداشته‌ام که هدف تمام رفتارهای ما و غایت زندگی رسیدن به خوشبختی است. ولی حال به این باور رسیده‌ام که تنها زمانی به این هدف می‌رسیم که به صورت مستقیم به سمت آن پیش نرویم. افراد خوشبخت (از نظر من) آن‌هایی هستند که به جای خوشبختی خود روی هدف دیگری تمرکز کرده‌اند؛ روی خوشبختی بقیه، روی بهبود وضعیت بشر، حتی روی یک هنر یا حرفه نه به عنوان یک ابزار بلکه به عنوان یک هدف ایده‌آل. به این ترتیب با هدف‌گذاری کردن بر روی یک چیز دیگر، آن‌ها در طول مسیر به خوشبختی هم می‌رسند.»
ستاره
اگر می‌خواهید زندگی‌تان ارزشی داشته باشید، دیر یا زود باید با احساس محتمل، وحشتناک و رنج آور افسوس مواجه شوید. شما باید بتوانید از پس آن بربیایید، در غیر این صورت زندگی‌تان نابود می‌شود.»
Amirali Etemadi
خوشبختی این افراد با گذر عمر به آرامی حالت U شکلی به خود می‌گیرد. در جوانی و پیری در بالاترین سطح خود قرار دارد و در چهل و شش سالگی، به پایین‌ترین نقطه می‌رسد.
Amirali Etemadi
اگر مسیرهایی که طی کرده‌اید باعث شده‌اند که زندگی آن چیزی نباشد که انتظار داشتید، چه احساسی باید داشته باشید؟ فلسفه نمی‌تواند گذشته را تغییر دهد. ولی می‌تواند کاری کند که آن را بپذیریم.
Amirali Etemadi
«سپاس از قلب انسان که به واسطه آن زندگی می‌کنیم، سپاس از محبت، لذت‌ها و ترس‌هایش، از نظر من حتی ناچیزترین گل‌هایی هم که غنچه می‌دهند می‌توانند مرا به افکاری بس عمیق برسانند که در نهایت اشک در چشمانم حلقه بزند.»
ستاره
یکی از اهداف اصلاح اجتماعی، کاهش ابعاد رنج انسان است؛ رسیدن به آن هدف به خودی خود و صرف نظر از تاثیراتش دارای ارزش است. برنامه‌های یک مددکار اجتماعی ارزشی فراتر از ارزش ابزاری دارند.
Anahid

حجم

۱۷۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۷۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد