بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز | صفحه ۱۰۲ | طاقچه
کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز اثر محمداسماعیل فلزی

بریده‌هایی از کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز

۴٫۰
(۳۴۶)
انسان‌های مدرن حدود ۲۰۰.۰۰۰ سال پیش در آفریقا زندگی می‌کردند و حدود ۱۰۰.۰۰۰ سال بعد مهاجرت به سایر نقاط دنیا را آغاز کردند. این مهاجرت برای بقای گونه انسان نقش اساسی داشت و طبق شواهد ژنتیکی انسان‌ها توانستند در این کار موفق شوند.
mhzm
اراده منبعی محدود و پایان‌پذیر است.
Higgs
اراده تنها اسلحه زرادخانه دوپامینِ کنترل برای ایستادگی در برابر آرزوها نیست.
Higgs
دوپامین از طریق مدار آرزو منشأ آرزو و از طریق مدار کنترل منشأ سرسختی و سماجت است. آرزو، شور و شوقی است که راه را به فرد می‌نمایاند و اراده نیرویی است که او را به هدف نزدیک می‌کند. معمولا این دو باید در کنار هم کار کنند تا مؤثر واقع شوند. اما وقتی آرزویی مانند پرخوری، رابطه نامشروع یا مصرف هروئین در دل جای می‌گیرد که سرانجامی جز تباهی ندارد، اراده دوپامینی می‌تواند در برابر آن بایستد و با مدار آرزو مبارزه کند.
Higgs
هیجان نوعی تجربه «اینجا و اکنون» است. حالتی است که در زمان حال و اینجا آن را درست و منطقی می‌دانیم. هیجان برای درک جهان توسط ما اهمیت بسیار دارد، اما گاهی نیز چنان ما را دست‌خوش خود می کند که تحت تأثیر آن تصمیم‌های غیرمنطقی می‌گیریم.
Higgs
دوپامین در سال ۱۹۵۷ توسط کاتلین مونتاگو یکی از محققان بیمارستان رانول در نزدیکی لندن در مغز کشف شد.
mhzm
از نظر تاریخی تنها راه جلوگیری از گسترش قدرت و سلطه آن است که به جای بروز تغییرات ناگهانی به شکل انقلاب‌های خونین و فاجعه‌بار به تغییرات تدریجی تن در دهیم.
joe more
طبق مطالعه‌ای در مورد مجردهای آمریکا، داده‌های حاصل از ۵۰۰۰ داوطلب توسط مؤسسه تحقیقات تکاملی دانشگاه بینگامتون مورد بررسی قرار گرفت معلوم شد که محافظه‌کارها بیشتر از لیبرال‌ها حین آمیزش به ارگاسم می‌رسند.
joe more
طبق گزارش نیویورک تایمز «اگر کسی دوره کودکی خود را در شهرهای لیبرال مانند نیویورک، سان فرانسیسکو، شیکاگو، بوستون و واشینگتن بگذراند احتمال ازدواج او نسبت ساکنان سایر مناطق کشور ۱۰ درصد کمتر می‌شود.» بگذریم از اینکه لیبرال‌ها وقتی هم که ازدواج می‌کنند احتمال بیشتری دارد که همسر خود را فریب دهند.
joe more
مغز افراد نوجوان فاقد تکامل کافی بوده و شبیه مغز بزرگسانی است که دچار آسیب مغزی شده باشند. بزرگترین تفاوت مغز افراد نوجوان با بزرگسال مربوط به لب‌های پیشانی است که کامل شدن آن‌ها تا بیست سالگی به طول می‌انجامد. این یکی از نقاط ضعف مغز افراد نوجوان است، چرا که وجود همین لب‌های پیشانی تکامل یافته است که به بزرگسالان امکان قضاوت صحیح را می‌دهد.
Higgs

حجم

۳۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۳۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان