بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خلع شدگان | طاقچه
کتاب خلع شدگان اثر اورسولا.کی له‌گوئین

بریده‌هایی از کتاب خلع شدگان

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۵از ۸ رأی
۳٫۵
(۸)
«اگر بتونی چیزی رو به عنوان یک کل ببینی، همیشه زیبا به نظر می‌رسه. سیاره‌ها، زندگی‌ها... ولی از نمای نزدیک، یک دنیا فقط خاک و سنگه. و روز پشت روز، زندگی یک کار سخته، تو خسته می‌شی و الگو رو گم می‌کنی. نیاز به فاصله پیدا می‌کنی، به وقفه. راه این‌که ببینی زمین چه‌قدر زیباست اینه که به عنوان ماه به‌ش نگاه کنی. راه دیدن این‌که زندگی چه زیباست اینه که از بزنگاه مرگ به‌ش نگاه کنی.»
teOdOr
تنها چیزی که زندگی را ممکن می‌سازد بی‌ثباتی دایمی و تحمل‌ناپذیر است؛ این‌که ندانیم چه چیزی انتظارمان را می‌کشد.
کتاب باز
تنها سکهٔ رایجی که حکومت می‌شناسد قدرت است؛ و خودش این سکه‌ها را ضرب می‌کند.
teOdOr
تنها چیزی که زندگی را ممکن می‌سازد بی‌ثباتی دایمی و تحمل‌ناپذیر است؛ این‌که ندانیم چه چیزی انتظارمان را می‌کشد. اورسولا کی. له‌گوئین
neginafshari
آزادی چیز خوبی نیست اگر اسلحه‌ای نداشته باشی که از آن دفاع کنی.
teOdOr
برای این‌که زندگی رو مثل یک کل ببینی فقط کافیه اون رو میرا ببینی. من خواهم مُرد، تو خواهی مُرد؛ وگرنه ما چه‌جوری می‌تونیم همدیگه رو دوست داشته باشیم؟ خورشید قراره بسوزه و تموم بشه، چه چیز دیگه‌ای اون رو به درخشش وا می‌داره؟»
teOdOr
جایی که دارایی باشه حتماً دزد هم هست؟» «“برای ساختن دزد، یک مالک بساز؛ برای خلق جرم، قانون خلق کن
teOdOr
ایده مانند چمن است؛ نور را می‌جوید، جمعیت را دوست دارد، در آمیزش با دیگران رشد می‌کند و وقتی پا بخورد بهتر رشد می‌کند.
teOdOr
با نگاه به پاهای باریک وِآ که مزین به کفش‌های سفید با پاشنهٔ خیلی بلند بود، عبارتی را که تَکوِر معمولاً به کار می‌برد، به یاد آورد. «یک سودجوی جسمانی»، عنوانی که تَکوِر به زنانی می‌داد که جنسیت خود را به عنوان سلاحی در جنگ قدرت در برابر مردان به کار می‌بردند. با نگاه به وِآ، او سودجوی جسمانی‌ای بود به معنای دقیق کلمه. کفش‌ها، لباس‌ها، مواد آرایشی، جواهرات، ژست‌ها و هر چیز دیگری دربارهٔ او کاملاً در جهت تحریک بود. چنان با ظرافت و خودنمایانه یک بدن زنانه بود که خیلی سخت می‌شد او را یک انسان به شمار آورد. او تجسم تمام آن جاذبهٔ جنسی‌ای بود که لوتی‌ها در رؤیاهای‌شان، در شعرو ادبیات، در نقاشی‌های بی‌پایان از زنان برهنه، در موسیقی‌شان، در معماری‌شان با منحنی‌ها و گنبدها، در آب‌نبات‌ها، حمام‌ها و تشک‌های‌شان به نمایش می‌گذاشتند. او همان زنی بود که در مبلمان بود.
teOdOr

حجم

۴۵۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۹ صفحه

حجم

۴۵۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۹ صفحه

قیمت:
۸۳,۰۰۰
۴۱,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد