بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تیغ و سنت؛ بررسی عوامل اجتماعی - فرهنگی مرتبط با ختنه‌ی زنان | طاقچه
کتاب تیغ و سنت؛ بررسی عوامل اجتماعی - فرهنگی مرتبط با ختنه‌ی زنان اثر رایحه مظفریان

بریده‌هایی از کتاب تیغ و سنت؛ بررسی عوامل اجتماعی - فرهنگی مرتبط با ختنه‌ی زنان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۴ رأی
۲٫۵
(۴)
تجاوز جنسی عملی سیاسی است که اختیار بدن زن را از او سلب می‌کند؛ عملی پرخاش گرانه است که تهدید به مرگ را به همراه دارد. انتخاب قربانی تجاوز بی‌هیچ تبعیضی صورت می‌گیرد، یعنی هیچ زنی از تجاوز در امان نیست. تجاوز به همه زنان می‌آموزد که در انقیاد مردان‌اند و ایشان را در هراس دایم نگه می‌دارد. به این ترتیب، تجاوز اهرم موثری برای مهار زنان و محدود کردن آزادی عمل ایشان است. "مردان که زنان را تحت سیطره خویش داشتند، خود را نسبت به هر آن چه که بر آنان منع کرده بودند آزاد گذاردند. این چنین بود که عفت و بکارت صفات اساسی زنان قلمداد شد و حال آنکه بی‌قیدی و حتی شهوترانی، در زمره صفات طبیعی مردان قرار گرفت.""
misbeliever
این ممکن نمی‌شود مگر این که کسانی که شاهد آزار، آسیب، خشونت، تجاوز و انواع دیگری از سوء استفاده بر زنان هستند، سکوت خود را بشکنند و با تلاش و عمل، تغییراتی را ایجاد کنند. این تحولات حتی اگر کند صورت گیرد، می‌تواند قدمی موثر باشد و دری را برای آرامش زنان باز کند.
misbeliever
بی‌سوادان قرن ۲۱ آن‌هایی نیستند که نمی‌توانند بخوانند و بنویسند، بلکه آن‌هایی هستند که نمی‌توانند آموخته‌های کهنه را دور بریزند و دوباره بیاموزند.
چشم قشنگ

حجم

۱۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

حجم

۱۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

قیمت:
۸۱,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد