بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رقص سایه | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب رقص سایه اثر دیوید ریکو

بریده‌هایی از کتاب رقص سایه

نویسنده:دیوید ریکو
انتشارات:نشر افکار
امتیاز:
۳.۲از ۱۵ رأی
۳٫۲
(۱۵)
سنت توماس معتقد است «زیبایی، باعث توقف حرکت می‌شود (حیرت). نتیجه چنین مکثِ طلایی، تجربه زیبایی‌شناختی است.»
Hana
صفات عالی با این بهانه که روزی مورد استفاده قرار خواهند گرفت، به نهانخانه سربسته ناهشیار ما منتقل می‌شوند، اما دیری نمی‌پاید که به دست فراموشی سپرده می‌شوند.
Hana
پلی که میان ایگو و خویشتن وجود دارد، روح نامیده می‌شود. روح، به معنی در هم‌آمیختگی هشیار و ناهشیار است. روح گنجینه‌ای از تصاویری است که به بازتاب زندگی روانی ما می‌پردازد. این تصاویر همگانی و کهن‌الگویی میراث کل بشر هستند. این میراث به صورت همزمانی (synchronicity) و اتفاقات تصادفی معنادار در زندگی روزمره انسان تجربه می‌شود.
کاربر ۴۲۲۵۰۵۳
پرسونا نقابی است که بازیگران یونان باستان به چهره می‌زدند و براساس آن نقش‌های متنوع و متفاوتی را بر صحنهٔ نمایش ایفا می‌کردند. همهٔ ما برای تعامل در جهان بیرون و برای مؤثر بودن تعاملات و روابط اجتماعی‌مان نیازمند استفاده از ماسک یا نقاب هستیم. در صحنهٔ نماش زندگی گاهی هر کدام از ما مجبور هستیم نقش‌های متفاوت و متنوعی را عهده‌دار شویم. گاهی شاگرد هستیم و گاهی آموزگار، گاهی پدر و مادر هستیم و گاهی فرزند، گاهی مدیر هستیم و گاهی کارمند، گاهی یک همسر هستیم و گاهی یک دوست... به موازات تنوع نقش‌هایی که در زندگی به عهده می‌گیریم ناگزیر هستیم نقاب‌های مختلفی را به چهره بزنیم تا روابط مؤثر و سالمی را در پیش بگیریم.
turkan
کهن‌الگوها بخش اعظم محتویات ناخودآگاه جمعی هستند، آنها ظرفیت‌های موروثی‌اند که تداوم بخش رفتارهایی هستند که برای همهٔ انسان‌ها صرف نظر از نژاد و فرهنگ جنبهٔ عام دارند. مثل پرستاری کردن یا پرخاشگری، رشادت و جوانمردی، مادری کردن، استاد بودن و... همان‌طور که غرایز انسان او را به سوی رفتار خاصی هدایت می‌کند، کهن‌الگوها نیز انسان را وامی‌دارند تا اندیشه‌ای همگانی و جهانی داشته باشد.
turkan
در روانِ انسان لایه‌های عمیق‌تری از ناخودآگاه نیز وجود دارد که بسیار ژرف‌تر و وسیع‌تر از ناخودآگاه شخصی است. یونگ این اقیانوس عمیق و وسیع را ناخودآگاهِ جمعی نامگذاری کرد. ناخودآگاه‌ِ جمعی میراث روانی بشر است. به تعبیری دیگر ناخودآگاهِ جمعی ته‌نشینی از تمام اندیشه‌ها، تجربیات و احساساتِ گذشتگاه، نیاکان و اجدادِ انسانی و حتی حیوانیِ ماست. یونگ باور داشت روانِ کودک لوح سفیدی نیست که منتظر شکل‌پذیری در محیط باشد.
turkan

حجم

۱۰۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۱۰۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

قیمت:
۸۱,۰۰۰
۴۰,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد