بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی اثر محمد گوگانی

بریده‌هایی از کتاب نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی

نویسنده:محمد گوگانی
انتشارات:انتشارات گوی
امتیاز:
۴.۲از ۶ رأی
۴٫۲
(۶)
اگر در فضای مجازی با شبهات یا حتی یاوه سرایی‌های علیه دین مواجه شدیم الزاماً این را نظر قطعی نقل کننده آن ندانیم.
مهاجر
به عنوان یک شیعه همه ما در بالابردن سطح دانش مذهبی خود موظف هستیم و در برخی شرایط، لازم است که امر به معروف و نهی از منکر را عهده‌دار شویم.
مهاجر
یقیناً اگر بدون توجه به عواقب کار وارد فعالیت مذهبی در شبکه‌های اجتماعی شویم توقع نتیجه‌ای درست کار بیهوده‌ای است. نداشتن استراتژی مدون در فعالیت‌های مذهبی شیعیان، شاید خود به اندازه شبهه‌سازان به جو مسموم این فضا کمک کرده است.
مهاجر
این موانع ذهنی را فقط با یک تلنگر ساده می‌توان پاسخ داد: مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا هر کس نفسی را زنده کند گویا همه مردم را زنده کرده است. بدین شکل تکلیف ما نسبت به کمیت اعمال خودمان روشن می‌شود و به طریق اولی می‌توان فهمید که نجات معنوی یک فرد چه ارزشی در برابر نجات جانش دارد. و هیچ جا کسی به خاطر وجود قشری از علما در جامعه از وظیفه خود معاف دانسته نشده است.
مهاجر
جانب دیگر حضور در این‌گونه فضاهای مجازی هم فقط باید به نیت اصلاح امر باشد چرا که در حدیث داریم امام صادق (ع) فرمودند: سزاوار نیست مؤمن در مجلسی بنشیند که در آن معصیت خدا می‌شود و نمی‌تواند آن را تغییر دهد.
farzane
بدون شک با ارزش‌ترین پوشش برای یک زن چادر است اما وقتی حیا در میان دختران رواج نداشته باشد و بدون داشتن زیر ساخت فکری، چادر و یا هر پوشش کامل دیگری حداقل سودی برای جامعه نخواهد داشت.
Mina
وقتی جامعه به ارزش حیا پی برد می‌تواند متناسب با شرایط سنی، جنسی، مکانی، نوع، رنگ، میزان و ماهیت پوشش را به انتخاب خودش آزادانه برگزیند و به انتخاب عاقلانه خود پایبند باشد. کلید واژه تبلیغ حجاب، حیا و عفت است که فطرتا مورد پذیرش است اما حجاب صرف چندان قابل تبلیغ نیست. کسی که به حیا و عفت متذکر شود ذاتا حجاب را می‌پسندد و دنبال بهترین حجاب خواهد بود. اما با استدلال نهایتا می‌توان به حجاب حداقلی رسید.
Mina

حجم

۶۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۳ صفحه

حجم

۶۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۳ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد