بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی اثر محمد گوگانی

بریده‌هایی از کتاب نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی

نویسنده:محمد گوگانی
انتشارات:انتشارات گوی
امتیاز:
۴.۲از ۶ رأی
۴٫۲
(۶)
یکی از مهم‌ترین این کتاب‌ها که به آن استناد می‌شود کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین کوب است. این کتاب، از لحاظ تاریخ‌شناسی کتابی غیرمعتبر و دارای دروغ‌های تاریخی است که مرحوم دکتر عبدالحسین زرین کوب، بر اساس دیدگاه باستان‌گرائی و برتری ایران قبل از اسلام تألیف کرده و از نظر تاریخی، ایراداتی اساسی دارد.
سیّد جواد
چنین ادعا کرده‌اند که از ابوعلی سینا کتاب فلسفی به نام شفا به جای مانده است که وی در این کتاب با دلیل و برهان‌های عقلی باورهای مذهبیون را باطل اعلام می‌کند. ابوعلی سینا در کتب تألیفی خود منکر وجود هر نوع معجزه و وحی می‌باشد! در حالی که ابن‌سینا نه تنها معجزات را رد نکرده، بلکه با برتر دانستن نفس پیامبر نسبت به کمالات انسان، یکی از توانایی‌های نفس نبوی را تصرف در طبیعت عنوان می‌کند!
سیّد جواد
امتحان الهی با شبهه از انواع سخت امتحانات الهی است از حضرت باقرالعلوم (ع) روایت شده است که:‌ ای شیعیان آل محمد (ص) یقیناً برای پاک شدن مورد آزمایش سخت قرار می‌گیرید، همچون پاک شدن سرمه در چشم. (از این جهت که) انسان می‌فهمد چه موقع سرمه وارد چشمش گردید، ولی خارج شدنش را از چشم متوجه نمی‌شود؛ و به همین شکل انسان بامداد اعتقاد به امامت ما دارد ولی شامگاه بی‌اعتقاد می‌شود؛ و نیز شامگاه اعتقاد به امامت دارد ولی بامداد عقیده خود را از دست می‌دهد (بدون آن‌که خود بفهمد چطور اعتقادش دگرگون گردید).
فرسا
این متن رو به دقت تا آخر بخونید. جنگ ترک الجبلین که در آن سه میلیون ایرانی به‌دست اعراب کشته شدند چه بود؟ راستش اصلاً چنین جنگی وجود نداره و این اسمو من از خودم در آوردم. ولی برای حرفم منبع دارم: کتاب تاریخ طبری، جلد سوم، صفحه ۵۶۷. کی به کیه؟؟ حالا کی میره این کتابو پیدا کنه و بره جلد سومش و صفحه ۵۶۷ رو بخونه و بیینه چنین جنگی هست یا نه. یه منبع دیگه هم هست: شرح ابن ابی توافر، جلد ۲، صفحه ۹۷. اصلاً شاید چنین کتابی نباشه، چون اسمشو از خودم در آوردم، کی به کیه؟ این شده داستان متون و عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی... هر چرت و پرت و دروغی حتی خیلی عجیب! و بزرگ! که میخوان مینویسن، آخرش ۰۱ تا از این منابع هم مینویسن، و شما پیش خودت میگی خب، متن که منبع داره، پس باید بپذیرم...
Mina
مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا هر کس نفسی را زنده کند گویا همه مردم را زنده کرده است.
فرسا
یکی از بهترین روش‌های پاسخ به شبهات عدم استفاده مستقیم از آیات و احادیث است.
مهاجر
بهترین زبان گفتگو با منکران دین، منطق و زبان خودشان است.
مهاجر
هدف مستقیم شبهات افراد متوهم به دانستن هستند. کسانی کم مطالعه که خود را از آن بی‌نیاز می‌دانند.
مهاجر
برای ساختن شبهه نیاز به یک ظاهر آراسته است. در این میان دروغ و جعل لازمه جدایی ناپذیر ساخت شبهه هستند. در تقسیم بندی، شبهات را به دو گونه محتوایی و قالبی تقسیم می‌کنند
مهاجر
شبهه را از این رو شبهه نامیدند زیرا که شباهت به حق دارد. طرفداران باطل به گونه‌ای سخنان خود را تنظیم می‌کنند و با آب و تاب بیان می‌نمایند که مردم آن سخن را حق می‌پندارند به طوری که واقعیت بر مردم پوشیده می‌شود. به علت آن‌که سخنان انسان‌های منحرف شبیه سخنان حق است به آن «شبهه» می‌گویند و به سخنانی که مردم را به حق می‌رساند «دلیل» گفته می‌شود.
مهاجر

حجم

۶۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۳ صفحه

حجم

۶۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۳ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان