بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روزه سلوک پرهیزکاران | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب روزه سلوک پرهیزکاران اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

بریده‌هایی از کتاب روزه سلوک پرهیزکاران

۵٫۰
(۴)
در روایتی از پیامبر اکرم (ص) وارد شده است که: إِنَّ لِرَبِّکمْ فِی أَیامِ دَهْرِکمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا خداوند متعال گاهی فرصت‌هایی را ـ و به تعبیر روایت نسیم‌هایی را ـ در زندگی انسان قرار می‌دهد که انسان بایستی خود را در معرض این نسیم‌ها قرار دهد و الاّ خسارتی می‌بیند که به آسانی قابل جبران نیست. یکی از این فرصت‌های مبارک، روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان است. این فرصت به اندازه‌ای مقدّس و با برکت است که پیامبر اکرم (ص) در مورد آن فرمودند: مردم، ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است، ماهی است که پیش خدا بهترین ماه است و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات
مصطفی
توجّه داشتن و غافل نبودن اولین گام در سیر و سلوک است. استاد بزرگوار ما علامهٔ طباطبایی (ره) هنگام جان دادن این جمله را مرتب تکرار کردند و از دنیا رفتند: توجّه، توجّه، توجّه.
shariaty
حضرت موسی (ع) برای مناجات با خداوند می‌رفتند. در راه یک انسان بی‌حیا گفت: به خدا بگو چقدر من گناه کنم و تو مرا عذاب نکنی؟! حضرت موسی به مناجات رفتند و هنگامی که خواستند برگردند خطاب شد: چرا پیام بنده‌ام را نمی‌دهی؟ گفت: خجالت می‌کشم! خطاب شد: به او بگو من بالاترین بلا و عذاب را به تو داده‌ام، متوجّه نیستی. بعد خطاب شد آیا از نماز و مناجات با من لذّت می‌بری؟ همین قدر که شیرینی مناجات را از دل توبرده‌ام، بالاترین بلا را داری.
فرسا
روزه تنها خودداری از خوراک و نوشیدن نیست. به درستی که خداوند روزه را حجابی در برابر کارهای زشت و گفتارهای ناروا قرار داده است،‌ زیرا این‌گونه کارها نیز روزه را باطل می‌کنند. چه اندک‌اند روزه‌داران و چه بسیارند گرسنگان!
فرسا
در اهمیت روزه همین بس که خداوندمتعال در حدیث قدسی فرموده است: اَلصَّومُ لِی وَ اَنَا اُجزَی بِهِ روزه برای من است و من خود پاداش آن هستم.
فرسا
لا یسَعُنِی أرضِی وَ لا سَمَائِی وَ لکِن یسَعُنی قَلبُ عَبدِی المُؤمِنِ زمین و آسمان وسعت مرا ندارند. تنها قلب بندهٔ مؤمنم است که می‌تواند مرا در خود جای دهد.
فرسا
رابطه با خدا خصوصاً به وسیله قرآن، انسان را به جایگاه والایی می‌رساند. با این رابطه، انسان از شرور شیاطین انس و جن و تمامی شیاطین و حتی نفس، حفظ می‌شود. رابطهٔ مداوم با قرآن برای سیر و سلوک بسیار مفید است، موجب عاقبت به خیری و تأمین آتیه می‌شود، برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات کارگشاست و برای تأمین یک زندگی آرام و مطمئن، سودبخش است.
shariaty

حجم

۱۴۹٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۱۴۹٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد