بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عشق کافی نیست | طاقچه
کتاب عشق کافی نیست اثر مارک منسون

بریده‌هایی از کتاب عشق کافی نیست

۳٫۷
(۹۵)
یاد بگیرید وقتی کسی خودش را برای‌تان حذف می‌کند، آن‌را موهبت در نظر بگیرید.
آترین🍃
تحمل ضربهٔ روحی نیست که قوی‌ترتان می‌کند؛ بلکه تلاشی که به‌دنبال ضربهٔ روحی به‌کار می‌بندید شما را قوی‌تر می‌کند.
آترین🍃
افرادی که معتقدند به خواب کم‌تری نیاز دارند، واقعاً با خواب کم‌تر، نسبت‌به بقیه عملکرد بهتری دارند. باورها قدرتمندند و به‌دلیل این نیروی‌شان، باید یاد بگیریم ذهن‌مان را پرورش دهیم تا بتوانیم باورهای‌مان را مشاهده کنیم و به پرسش بکشیم.
دهقان غذاخوار
ما همیشه اختیار اتفاقات اطراف‌مان را نداریم؛ اما همیشه اختیار دو چیز را داریم: اول، نحوهٔ تفسیر چیزی که برای‌مان اتفاق می‌افتد؛ دوم، نحوهٔ واکنش‌مان به آن اتفاق.
Amir
هنوز همان اضطراب را احساس می‌کنم. هنوز همان افکار در سرم هستند: «اول باید غذا بخورم»، «باید یه چرت بزنم»، «الان حس نوشتن ندارم»؛ اما حالا به‌جای هم‌هویت‌شدن با این افکار، آن‌ها را تصدیق می‌کنم: «امروز برای نوشتن احساس اضطراب می‌کنم»، «این فکر در سرم است که باید اول غذا بخورم»، «این فکر در سرم است که باید اول چرت بزنم». بعد رو به ذهن متفکرم می‌کنم و فوراً به او می‌گویم: «خیلی عوضی هستی! من به هیچ‌چیز لعنتی‌ای نیاز ندارم، جز این‌که سر جایم بنشینم و نوشتن را شروع کنم.» همهٔ ما ناخودآگاه درحال ساختن احساسات منفی و بهانه‌تراشی هستیم.
msi esi
مثلاً شخصی هندی که معتقد است سفیدپوست‌ها نژادپرست‌اند توجهش فقط به‌سمت سفیدپوست‌هایی معطوف می‌شود که به اقلیت‌ها اهانت می‌کنند و نه به‌سمت صدها نفری که نسبت‌به آن‌ها عطوفت به خرج می‌دهند. آن‌ها عمداً این کار را نمی‌کنند؛ بلکه این نگرش نوعی تعصب ناخودآگاه است. کسانی که باور دارند زشت هستند تنها متوجه افرادی می‌شوند که به ظاهر آن‌ها واکنش منفی نشان می‌دهند و نه افرادی که به‌شان دید مثبت دارند. افرادی که فکر می‌کنند احمق‌اند به‌جای دریافت و پذیرش تأیید و تحسین برای کار هوشمندانه‌ای که کرده‌اند، بر اشتباهات‌شان تمرکز می‌کنند.
msi esi
«ما کتاب می‌خوانیم چون هیچ‌وقت به‌اندازهٔ کافی مردم را نمی‌شناسیم!» اینْ یکی از آن حقایق پرمغزی است که تا وقتی خیلی بزرگ‌تر نشده‌اید درکش نمی‌کنید.
ᶜʳᶻ
به‌ازای هر تولستوی، کلی آدم مثل من هستند که فقط کاغذ را خط‌خطی می‌کنند و ادای نویسنده‌ها را درمی‌آورند.
ᶜʳᶻ
شرایط خارجی هرچه باشد، شما مسئول همهٔ کارهایی هستید که در زندگی انجام می‌دهید
Hossein shiravand
مشکل ذهن متفکر این است که نمی‌توانیم آن‌را به‌طور کامل کنترل کنیم
Mona

حجم

۲۷۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

حجم

۲۷۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶۷صفحه بعد