بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شیوه های مقاله نویسی | طاقچه
کتاب شیوه های مقاله نویسی اثر احمد توکلی

بریده‌هایی از کتاب شیوه های مقاله نویسی

نویسنده:احمد توکلی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۵ رأی
۴٫۰
(۵)
مقاله به‌معنای گفتار و قول نویسنده، نوشته‌ای منظم دربارهٔ موضوعی مشخص و به‌روز، یکی از چهار رُکن اصلی انتقال پیام در رسانه است. این چهار رُکن عبارتند از: خبر، مصاحبه، گزارش و مقاله؛
shariaty
من اگر جای شما بودم این کتاب را به گوشه‌ای پرتاب کرده و به توصیهٔ ری برادلی عمل می‌کردم. او می‌گوید: «حالا شیطان را از این‌جا بیرون برانید و شروع به نوشتن کنید» (به نقل از استیونسون،
mahsa
نویسندهٔ روزنامه باید نگاهش به اطراف مانند نگاه دی‌اچ لارنس معروف باشد که الدس هاکسلی دربارهٔ او چنین می‌گوید: «او به اشیاء چنان می‌نگریست که گویی با چشمان مردی می‌نگرد که در مرز باریک میان مرگ و زندگی بوده است. و از آن‌جا که از تاریکی بازگشته است برای او جهان بی‌نهایت زیبا و اسرارآمیز جلوه می‌کند» (Huxley, ۱۹۴۲).
mahsa
مقاله‌نویس کیست؟ مقاله‌نویس کسی است که با توجه به دانش و تجربهٔ خود و با استفادهٔ به‌جا و مؤثر کلمات، چینش منطقی جملات و انتخاب اصولی عبارات، می‌خواهد موضوعی را برای مخاطب تشریح، تحلیل، تفسیر یا نقد و بررسی کند. می‌خواهد دربارهٔ چیستی یک موضوع توضیح دهد، آن را اثبات یا رد کند، یا اتهامی را وارد سازد یا پاسخ گوید، یا ابهامی را برطرف سازد (البته ممکن است عامدانه قصد ایجاد ابهام در موضوعی داشته باشد).
محمدجواد دژکوهی
آن‌ها با مقالات و یادداشت‌های خود، به تحلیل، تفسیر و نقد شرایط زمانه اقدام می‌کنند و از این طریق تلاش دارند درک وقایع مهم و پیچیده را برای مخاطبان خود ـ یعنی مردم ـ ساده‌سازی کنند و روندها را سهولت بخشند.
shariaty

حجم

۱۸۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۸۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد