بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عاشورا | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب عاشورا اثر علی صفایی حائری

بریده‌هایی از کتاب عاشورا

امتیاز:
۴.۰از ۳۹ رأی
۴٫۰
(۳۹)
این‌ها با انتخابشان ادامه می‌یابند و این است که مرگی ندارند. کسانی که مرده‌ها را انتخاب کرده‌اند، مرده‌اند هر چند که نفس بکشند و آن‌ها که زندهٔ حی قیوم را خواسته‌اند، زنده‌اند و حیات دارند، گرچه نفسی نداشته باشند.
زهرا
ما یزید را سگ باز و غافل و نادان معرفی می‌کنیم و حسین (ع) را در دست او گرفتار نشان می‌دهیم، غافل از این که اگر یزید این بود، این قدر ضعیف بود، حسین (ع) می‌بایست او را زمین می‌زد و از کار دور می‌انداخت. برای چنین یزید غافلی شمشیر لوطی‌ها کافی بود تا چه رسد به تدبیر حسین (ع).
محمد بانیانی
«مرگ بر هر کس نوشته شده و همچون گلوبند، گلوی انسان را در برگرفته است
محمد بانیانی
برای چنین یزید غافلی شمشیر لوطی‌ها کافی بود تا چه رسد به تدبیر حسین (ع).
محمد بانیانی
اگر یزید امر به معروف را می‌پذیرفت و بدی‌هایش را کنار می‌ریخت و از ستم کناره می‌گرفت، آیا حسین (ع) او را می‌پذیرفت و با او بیعت می‌کرد؟ این چنین بیعتی، تا چه وقت ادامه می‌یافت؟ حسین (ع) در حالی که می‌توانست حکومت اسلام را به دست بگیرد و به خلافت رسول (ص) برسد، آیا باز هم یزید را تحمل می‌کرد؟ آن هم یزیدی را که در سطح ابوبکر و عمر بود و آن بوزینه بازی و شرابخواری را نداشت؟
محمد بانیانی
انتخاب با هدف تفاوت دارد. گاهی انسان کاری را انتخاب می‌کند و هدفش چیز دیگر است. امیرکبیر، هنگامی که در فین کاشان به مرگ مجبور می‌شود، آن نوع مرگ ـ رگ زدن ـ را انتخاب می‌کند. این گونه مردن، انتخاب اوست، در حالی که هدفش نیست. هدفش زندگی است و آرزویش در دارالفنون...
محمد بانیانی
هر کس در هر راهی با مشکلاتی روبه‌روست. مگر خوردن و خوابیدن، خود مشکلاتی ندارند؟ اکنون که در هر راه رنجی هست، بگذار رنجی را بپذیریم که سودی داشته باشد و بهره‌ای بیاورد.
محمد بانیانی
این‌ها می‌بینند اگر مرگ را انتخاب نکنند، مرگ انتخابشان می‌کند و این است که بازیچهٔ مرگ نمی‌شوند و از مرگ بازیچه می‌سازند... و از مرگ نردبانی برای عروج، عروجی تا اوج‌ها
محمد بانیانی
انسان باید بر اساس استعدادهایش شکل بگیرد، نه بر اساس هوس‌هایش.
کاربر ۲۱۰۵۸۰۴
تو در آن بیابان، تنها ماندی، لیکن، امیدوار. آن‌ها، با آن همه طلسم قدرت و نیرو، ناامید، بر روی نیزه و شمشیر، تکیه می‌دادند تو، یک مرد، یک چراغ، آن‌ها، مرده‌ها، مدفون ظلمت و تاریکی، نگهبانِ گور خویش. و تو، پیروزی.
M.M. SAFI

حجم

۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان