بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نامه های امام صادق (ع) به شیعیان | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب نامه های امام صادق (ع) به شیعیان اثر زینب مهاجری

بریده‌هایی از کتاب نامه های امام صادق (ع) به شیعیان

نویسنده:زینب مهاجری
امتیاز:
۴.۶از ۱۹ رأی
۴٫۶
(۱۹)
هر چیزی را شالوده‌ای است و شالودهٔ اسلام، دوستداری ما اهل بیت است.
f_altaha
مادر حضرت سلیمان (ع) به ایشان توصیه می‌کرد: «پسرم، از خواب بپرهیز که تو را در آن روز که آدمیان به اعمال خویش نیازمندند، دست خالی می‌گذارد!» به راستی، ابلیس دام‌هایی دارد که به‌وسیلهٔ آن‌ها شکار می‌کند، پس از ریسمان‌ها و دام‌های او دوری کنید. راه‌های فریفتن او، جلوگیری از نیکی به مردمان است و ریسمان او، غفلت و به خواب فروبردن هنگامهٔ ادای نمازهای واجب است
f_altaha
آفریدگار در کتاب وحی می‌فرماید: «به راستی، من نماز کسی را می‌پذیرم که در برابر عظمتم متواضع باشد و به‌خاطر من، از شهوت‌ها چشم بپوشد، روزش را با یاد من سپری کند، بر آفریدگانم فخرفروشی و تکبر نکند، گرسنه را سیر کند، برهنه را بپوشاند، به آسیب دیده مهربانی کند، به آواره جای دهد و از او میزبانی کند. چنین کسی مانند خورشید تابان خواهد بود و در تاریکی، به او روشنایی خواهم داد و در جهل و ناآگاهی به او بردباری می‌بخشم، به‌وسیلهٔ عزت خود، او را در امان نگه می‌دارم و فرشتگانم را نگاهبانش قرار می‌دهم. مرا صدا می‌زند و پاسخش می‌گویم. از من درخواست می‌کند و خواسته اش را بر آورده می‌سازم. نمونهٔ این بنده نزد من، همچون باغهای بهشت است که بر میوه‌هایش [میوه‌ای] پیشی نگیرد و حالش دگرگونی نپذیرد.»
نیکا
این واقعیتی است که به شما می‌گویم: جز از راه ترک شهوت‌ها، به آنچه می‌خواهید نمی‌رسید و جز با صبر و بردباری بر تحمل چیزهایی که خوش نمی‌دارید به آنچه امید دارید دست نمی‌یابید. از تماشا با نگاهی ناپاک خودداری کنید؛ زیرا بذر شهوت را در دل می‌کارد و همان یک نگاه کافی است تا بیننده را به آشوب و ناآرامی گرفتار کند.
نیکا
با کسی که زیردست اویی، ستیزه نکن و کسی را که زیردست توست، به تمسخر و ریشخند نگیر و در هیچ کاری با کسانی که در آن کار شایستگی و مهارت و علم دارند، کشمکش بیهوده نکن و از انسان‌های جاهل و نادان پیروی و فرمان بُرداری نکن و حقیر و زیردست هرکسی نباش و به اعتماد هیچ‌کس متکی نباش.
نیکا

حجم

۴۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۴۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۱
۱۲
صفحه بعد