بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ده قدم تا بهترین نمره؛ کمتر درس بخوانید و بیشترین نمره را بگیرید (خلاصه کتاب) | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب ده قدم تا بهترین نمره؛ کمتر درس بخوانید و بیشترین نمره را بگیرید (خلاصه کتاب) اثر توماس فرانک

بریده‌هایی از کتاب ده قدم تا بهترین نمره؛ کمتر درس بخوانید و بیشترین نمره را بگیرید (خلاصه کتاب)

۳٫۷
(۱۵)
روش کُرنل: با اعمال این روش، زمانی که بعد از کلاس برای مطالعه و درک نوشته‌های خود نیاز دارید، کاهش می‌یابد. برای جزوه نویسی با روش کرنل، باید برگه خود را به سه ستون تقسیم کنید: ستون اول: ستون اشاره‌ها و نکات ستون دوم: ستون مطالب اصلی جزوه ستون سوم: ستون خلاصه‌ها ستون دوم، آشناترین ستون است. در این ستون همان مطالبی قرار می‌گیرد که در حالت عادی می‌نویسید. در این بخش به هر سبکی، از جمله سبک سرفصلی می‌توانید جزوه بنویسید. در طول کلاس و همان‌طور که در حال نوشتن در ستون دوم هستید، در ستون اول، سوالاتی که در ذهنتان ایجاد می‌شود یا نکاتی را که از نوشته‌هایتان استخراج می‌کنید، بنویسید. برای اثربخشی هر چه بهتر این روش، باید بلافاصله بعد از کلاس، برداشت و نتیجه گیری شخصی خود را وارد ستون سوم کنید. به این ترتیب در طول کلاس، جزوه خود را مطالعهٔ نهایی آماده می‌کنید و هنگامی‌که آن را می‌خوانید، متوجه می‌شوید که نیمی از راه را پیموده‌اید و حتی اشکال‌ها و سوالات خود را نیز مشخص کرده‌اید؛ مزیت دیگر این روش، درک بهتر مطالب از طریق خلاصه کردن آنها است.
HaMiD
روش سرفصلی: ساده‌ترین روش یادداشت برداری است. برای این کار کافیست برجسته‌سازی کنید: -مطالب اصلی در بالاترین سطح قرار می‌گیرند. -اطلاعات تکمیلی زیرشاخه می‌شوند. -به این ترتیب مطلب را سازمان‌دهی و سلسله مراتبی می‌کنید. این کلی‌ترین حالت روش سرفصلی است. شاید روش‌های دیگر، تاثیر بهتری بر کیفیت مطالعه داشته باشند، اما روش سرفصلی بهترین روش برای داشتن تصویری واضح و کلی از درس است. تنها ایراد این روش این است که موجب می‌شود بدون فکر بنویسید. یعنی نوشتنی که الزاماً با فهم مطلب همراه نیست و فقط تمام جزئیاتی که استاد درس می‌دهد را وارد جزوه می‌کند. فراموش نکنید که هرچه هوشیارتر جزوه بنویسیم، کیفیت یادگیری بالاتر رفته و نیاز به عامل «کیفیت مطالعه» پایین می‌آید.
HaMiD
برای فعال بودن، صحبت کردن و سوال پرسیدن باید کاملاً حواستان سرکلاس باشد. برای به دست آوردن تمرکز در کلاس باید حتماً جزوه بنویسید یا یادداشت بردارید. اگر عادت به این کار نداشته باشید، شاید با مشکل مواجه شوید؛ برای ایجاد این عادت می‌توانید گروهی از دوستان جزوه نویس داشته باشید و مرتباً یادداشت‌های خود را با آنها مقایسه کنید. ارزش جزوه‌های خود را بالا ببرید؛ با به اشتراک گذاشتن جزوه در گروه‌های درسی و گرفتن نظرات بقیه در مورد یادداشت‌هایتان، می‌توانید ارزش علمی جزوه‌های خود را افزایش دهید.
HaMiD
قانون ۱۵ دقیقه‌ای در این زمینه یک قانون "۱۵ دقیقه‌ای" هم وجود دارد که می‌گوید: وقتی در فهم مطلبی دچار مشکل می‌شوید، به مدت ۱۵ دقیقه برای حل کردن تلاش کنید. در طول این ۱۵ دقیقه، تمام قدم‌هایی که برمی‌دارید را ثبت کنید، چرا که اگر خودتان موفق به حل آن نشدید، کسی که از او کمک می‌گیرید به این اطلاعات نیاز خواهد داشت. بعد از اتمام این مدت، اگر هنوز مساله حل نشده باشد، باید کمک بگیرید.
HaMiD
طبیعی است که ما فراموش کنیم قبل کلاس مطالعه داشته باشیم و وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، در ذهن ما چالشی ایجاد می‌شود که جلوی عزم و ارادهٔ ما را برای توجه کردن به بقیه مطالب کلاس می‌گیرد؛ بنابراین به منظور اطمینان از آمادگی کامل برای حضور در کلاس، «عادت هوشیاری» را در خود ایجاد کنید. در اینجا منظور از هوشیاری، توجه مرتب به کارهایی است که زندگی و اهداف شما به آن وابسته‌اند؛ به خصوص کارهایی که برای انجام آنها وقت کافی دارید. یک دانشجوی هوشیار، هر شب برای روز بعد برنامه می‌ریزد: از شارژ لپ‌تاپش، به همراه داشتن جزوه‌ها و آپلود فایل‌های مورد نیازش، اطمینان حاصل می‌کند. اگر احساس می کنید به اندازه کافی هوشیار نیستید، یک راه ساده، تنظیم یادآورهاست: -یک یادداشت دم در یا روی میز کارتان -یک تسک ثابت در اپ برنامه‌ریزی‌تان -یک زنگ‌هشدار در گوشی‌تان هر چیزی که هوشیاری شما را تحریک کند
HaMiD

حجم

۵۷٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۵۷٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۹,۸۰۰
۴,۹۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد