بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان)

۴٫۷
(۲۳۹)
دشمن می‌داند اما باید با جدیت بداند که قصاص خون عماد مغنیه شلیک موشک و کشتن یک نفر نیست، قصاص این خون‌ها نابودی رژیم صهیونیستی است و دشمن می‌داند که این یک امر حتمی است. این وعده الهی است که حتماً تحقق پیدا خواهد کرد...
MahdiaR
همه جا بود و هیچ‌جا نبود. مثل ماهی‌ای بود که در دست نمی‌آید. هر جا که می‌خواست حضور پیدا می‌کرد بدون آن‌که کسی پی به حضورش ببرد یا او را بشناسد
یه جوون
«سید عباس موسوی»، «سیدحسن نصرالله» و «عماد مغنیه» در مقاطعی از جنگ ایران، در جبهه‌ها حضور داشتند.
zhraa
هر بار که او را می‌دیدیم، خدا را شکر می‌کردیم و هنگامی که با او خداحافظی می‌کردیم، همواره احتمال می‌دادیم که دیگر بازنگردد. از همین رو همه دیدارهای ما می‌توانست آخرین دیدار باشد.
مژگان
در همه کارهایش توکل به خدا و توسل به ائمه داشت. یعنی اول فکر می‌کرد، برنامه و امکانات را آماده می‌کرد و بعداً به خدا توکل می‌کرد که یا می‌شد و یا نمی‌شد. می‌گفت "هر کس می‌خواهد بیاید توی این کار و با ما باشد، باید جدی باشد. شما ارتش هرکسی نیستید، شما ارتش خدا هستید. نباید الکی و با هر تاکتیکی عمل کنید."
Yasin Heidari
برای او خط قرمز ولایت و اوامر آیت الله خامنه‌ای بود
zaraakra
او فردی فرا مذهب بود، یعنی تمامی مرزهای وچارچوب‌های سنی وشیعه را پشت سر گذاشته بود. او از همه سنی تر و از همه هم شیعی تر بود. اما تمامی این گرایش‌ها را زیر چتر وحدت انجام می‌داد. وی معتقد بود که همه در مبارزه با دشمن در یک سنگر قرار داریم. به حق، او توانایی شگرفی در شکستن مرزهای مذهبی وطایفه‌ای داشت.
گابز
حاج رضوان از امیدها و ناامیدی‌ها فرصت‌سازی می‌کرد
14161319
محمد فنیش یکی از وزیران لبنانی که از نیروهای حزب‌الله بوده می‌گوید: در همه نزاع‌های تاریخی در منطقه و جهان، مقابله با دشمن خارجی همیشه راحت‌تر از مقابله با دشمن داخلی است. دشمن خارجی اگر در داخل جای پا نداشته باشد، کارش سخت خواهد بود. هر کس تاریخ منطقه و جهان را مطالعه کند می‌فهمد که ضعف و دودستگی داخلی تا چه حد به دشمن خارجی در رسیدن به اهدافش کمک کرده است.
14161319
سید حسن نصرالله در مصاحبه با روزنامه السفیر گفت: «مسائل داخلی لبنان موهایمان را سفید کرد. جنگ با اسرائیلی‌ها آسان تر از نبرد داخلی است! در برابر اسرائیل هدف و راه و تاکتیک‌ها همه مشخص است. اما نبرد داخلی، و تو چه می‌دانی که دشواری‌های داخلی چیست. یک دهان خواهم به پهنای فلک!»
14161319
او فردی فرا مذهب بود، یعنی تمامی مرزهای وچارچوب‌های سنی وشیعه را پشت سر گذاشته بود. او از همه سنی تر و از همه هم شیعی تر بود. اما تمامی این گرایش‌ها را زیر چتر وحدت انجام می‌داد. وی معتقد بود که همه در مبارزه با دشمن در یک سنگر قرار داریم. به حق، او توانایی شگرفی در شکستن مرزهای مذهبی وطایفه‌ای داشت.
14161319
از دیگر کارهایی که در ایام این حج انجام می‌داد این بود که، تصاویری از حضرت امام (ره) که پشت آن‌ها چسب داشت تهیه کرده بود و آن‌ها را به پشت لباس پلیس‌های سعودی می‌چسباند. آن‌ها در حالی که عکس امام به لباس‌هاشان بود در میان مردم می‌چرخیدند و زمانی هم که متوجّه می‌شدند نمی‌فهمیدند چه کسی عکس را به لباسشان چسبانده است!
14161319
از مهم ترین عملیات‌های وی در دوران فرماندهی کیدون می‌توان به ترور شهید فتحی شقاقی در جزیره مالت و همچنین ترور ناموفق خالد مشعل ۱۹۹۷ در پایتخت اردن اشاره کرد. اما مهم ترین عملیات‌های ترور وی در دوران ریاست بر موساد را می‌توان ترور عماد مغنیه، فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان است. از دیگر ترورهای کوهن، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است.‌ شهید مسعود علی‌محمدی ۲۲ دی ۱۳۸۸، شهید مجید شهریاری ۸ آذر ۱۳۸۹، شهید داریوش رضایی‌نژاد در ‌۱ مرداد ۱۳۹۰ و شهید مصطفی احمدی روشن ۲۱ دی ۱۳۹۰، همه به دستور مستقیم یوسی کوهن صورت گرفته است.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
در همه نزاع‌های تاریخی در منطقه و جهان، مقابله با دشمن خارجی همیشه راحت‌تر از مقابله با دشمن داخلی است. دشمن خارجی اگر در داخل جای پا نداشته باشد، کارش سخت خواهد بود.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
عماد هسته گروه را با دوستان نزدیک، مؤمن و دلسوزی که می‌شناخت شکل داد و آن را بر همین اساس گسترش داد. این شرط از ابتدا وجود داشت که هرکسی نمی‌تواند وارد حزب‌الله شود مگر بعد از تحقیقات و حصول اطمینان. این نکته بینی را با درس‌آموزی از تجربیات گروه‌های مختلف فلسطینی اعمال می‌کرد. آن‌ها می‌گفتند که هر فلسطینی می‌تواند عضو باشد و همین نگرش باعث شد یکی از مقامات اسرائیلی در مصاحبه‌ای اعلام کند که: «من در سازمان‌های فلسطینی در هرجا یک جاسوس می‌خواستم، امّا الان سه تا چهار جاسوس دارم».
منمشتعلعشقعلیمچکنم
ایشان گفت: سفیر ما در لبنان از بسیجیان زمان جنگ است و به این شهید والامقام بسیار علاقمند است. به من پیغام دادند که اگر می‌شود، نویسنده یا مسئول گروه شهید هادی به لبنان بیاید و ضمن پیگری ترجمه کتاب سلام بر ابراهیم در لبنان، جمع‌آوری خاطرات و چاپ کتابی برای شهید والامقام حاج عماد مغنیه را شروع کند. پرسیدم: سفیر ایران در لبنان کیست که به این موضوعات اینقدر توجه دارد؟ گفت: جناب آقای رکن آبادی.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
حاج عماد آدم پشت پرده بود، مغز اطلاعات حزب‌الله بود. در جنگ ۳۳ روزه، حزب‌الله اول جنگ اطلاعاتی را برد، بعد جنگ نظامی را و بعد هم توانست جنگ سیاسی را هم ببرد.
Arsalan.kh
درباره اسارت «متوسلیان» هم «حاج عماد» اصرار بر این داشت که وقت از دست می‌رود و این فرصت طلایی خیلی کوتاه است. او خودش لبنانی بود به مناطق لبنان اشراف داشت و با گروه‌ها آشنا بود. می‌دانست اگر فوراً از گروه مقابل گروگان گرفته شود، با دست پر می‌توان وارد مذاکره شد. می‌گفت: در مذاکره جای التماس کردن برای رسیدن به خواسته‌ات نیست. برای گرفتن امتیازی که می‌خواهی باید دستت پر باشد. اما این اجازه به آن‌ها داده نشد
sepehr
هر موشکی که از فلسطین شلیک می‌شود می‌توان اثر انگشت عماد مغنیه را در آن دید
باافتخار ، یه ارزشی🦋
نمی‌دانم چقدر لبنانی‌ها این موضوع را باور کنند، اما آن کسی که در فضای خوفناک لبنان به ترس سیلی زد، عماد مغنیه بود که توانست جامعه لبنانی را از یک جامعه کتک‌خورده توسط دشمن، به یک جایگاه عالی برساند.
باافتخار ، یه ارزشی🦋

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان