بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) | صفحه ۱۵ | طاقچه
کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان)

۴٫۷
(۲۳۹)
اگر انسان تعلق‌اش به شهادت بود، در وقت خطر و پیروزی همان حالی را دارد که در وقت شکست دارد
amir
انسان بر اساس دو عامل، شخصیت خود را می‌سازد و تعیین هدف می‌کند. اول آرزو و بعد اراده که دو عاملی هستند که شخصیت انسان را تحت تأثیر خود دارند... آرمان اگر خاکی بود، انسان را در خاک نگه می‌دارد، اما اگر آرزو متعالی بود، انسان را در اوج می‌برد و این خیلی در بُعد تربیتی مهم است، اراده انسان تابع تعلق اوست وتعلق، نقش محوری در اراده دارد؛
amir
بن گورین می‌گوید: اسرائیل پس از اولین شکست در جنگ سقوط خواهد کرد. اسرائیل در ژوئیه ۲۰۰۶ قدم به جنگ گذاشت.
amir
تعلقات، اثر اساسی در اراده دارد؛ اگر انسان تعلق‌اش به شهادت بود، در وقت خطر و پیروزی همان حالی را دارد که در وقت شکست دارد، شما دیدید که خرمشهر سقوط کرد، ترسیدیم خبرش برای وجود امام ره ضرر داشته باشد وقتی امام ایستاد برای نماز و آرام گفت خرمشهر سقوط کرده که کرده پس می‌گیریم، الله اکبر!
Mir Hadi Mousavi
وقتی کار در سوریه تقریباً تمام شد و دمشق محاصره کامل شد و شاید ۸۰ درصد آن سقوط کرد، این را از خود سید حسن نصرالله شنیدم که خدمت حضرت آقا رسیدند و گفتند وضعیت این‌گونه است و کار تمام شد، حتی براساس اطلاعاتی که داریم بشار هم ساک خود را بسته است. در این شرایط چه کنیم؟ آن‌موقع حضرت آقا گفتند «با قوت بایستید، روزهای پیروزی می‌آید.» سید حسن نصرالله گفت وقتی بیرون آمدیم گفتیم ما در وسط میدان هستیم و می‌دانیم همه‌چیز تمام شده، چگونه آقا می‌فرمایند که بروید و نگه دارید؟!
Mir Hadi Mousavi
عماد مغنیه نیروی اصلی و راهبردی حزب‌الله نبود، او تنها یک مرد بود، مردی که سنگینی غم را بر دوش می‌کشید تا داد آه و نالهٔ کودکان فلسطینی را، آه و اشک مادران و کودکان لبنانی را از اسراییل و از آمریکا و از همهٔ هم‌پیمانانشان بستاند.
Mir Hadi Mousavi
و ما بعد از کسب هر پیروزی به او می‌گفتیم حاجی باز هم پیش‌بینی کردی، الحق که علم غیب داری، او با لبخندی در پاسخ می‌گفت برای رویارویی با دشمن نیازی به علم غیب نیست، کافی است به ضعف دشمن و به قدرت خود بیندیشیم.
Mir Hadi Mousavi
آنچه شما با جهاد و مقاومت بی‌نظیر خود به امت اسلامی هدیه کرده‌اید از حد توصیف این‌جانب بالاتر است. جهاد دلاورانه و مظلومانهٔ شما که نصرت الهی را به شما ارزانی داشت،‌ بار دیگر ثابت کرد که سلاح‌های مدرن و مرگبار در برابر ایمان و صبر و اخلاص،‌ ناکارآمد است و ملتی که ایمان و جهاد دارد، مغلوب سیطرهٔ قدرت‌های ستمگر نمی‌شود. پیروزی شما پیروزی اسلام بود.‌ شما توانستید به حول و قوهٔ الهی ثابت کنید که برتری نظامی، به ابزار و سلاح و هواپیما و ناو و تانک نیست، به قدرت ایمان و جهاد و فداکاری همراه با عقل و تدبیر است.
Mir Hadi Mousavi
من با شهادت عماد مغنیه یاد مالک اشتر می‌افتم. چرا که شهادت او عالم اسلام را در اندوه برد، اما موجب شادی دشمن شد. ولی مهم این است که اسلام یک قدرت مُولِد دارد، درست است که عماد مغنیه یک شخصیت غیرقابل تکرار در نوع خود است، اما اسلام پیوسته شخصیت‌های بزرگی را تربیت و عرضه کرده و این راه به پایان نمی‌رسد...
f.r
به تعبیر رهبر معظم انقلاب: «خون مطهر شهیدانی چون او، صدها مغنیه می‌آفریند و مقاومت در برابر ظلم و فساد و طغیان را دو چندان می‌کند.»
f.r
رسانه‌های صهیونیستی که پیشتر، دست داشتن در ترور عماد مغنیه را تکذیب می‌کردند، اخیرا در منابع متعددی اعتراف کردند که این ترور به دست خود آن‌ها انجام شده است.
f.r
محمد فنیش یکی از وزیران لبنانی که از نیروهای حزب‌الله بوده می‌گوید: در همه نزاع‌های تاریخی در منطقه و جهان، مقابله با دشمن خارجی همیشه راحت‌تر از مقابله با دشمن داخلی است. دشمن خارجی اگر در داخل جای پا نداشته باشد، کارش سخت خواهد بود.
f.r
سید حسن نصرالله در مصاحبه با روزنامه السفیر گفت: «مسائل داخلی لبنان موهایمان را سفید کرد. جنگ با اسرائیلی‌ها آسان تر از نبرد داخلی است! در برابر اسرائیل هدف و راه و تاکتیک‌ها همه مشخص است. اما نبرد داخلی، و تو چه می‌دانی که دشواری‌های داخلی چیست. یک دهان خواهم به پهنای فلک!»
f.r
بسیاری از کارشناسان نظامی شگفت‌زده‌اند که نیروهای مقاومت در طول جنگ ۳۳ روزه چگونه با هم در ارتباط بودند. اسرائیلی‌ها تأکید می‌کردند که نیروهای لبنانی قسمت قسمت شده‌اند و امکان ارتباط بین این گروه‌های به هم ریخته وجود ندارد. در پاسخ به این حرفشان، سید حسن نصرالله در تلویزیون، دستور مستقیم حمله به ناوچه دشمن را می‌دهد و به مخاطبان می‌گوید که به ساحل بیروت نگاه کنند! این برای اولین بار در تاریخ است که یک فرمانده در پخش مستقیم تلویزیونی فرمان حمله صادر می‌کند و بعد مردم شاهد هستند که ناوچه اسراییلی مورد هدف قرار می‌گیرد و منهدم می‌شود!
f.r
با دشمن سرسخت بود و با دوستان مهربان. دقت عمل و برنامه ریزی او در این جنگ بی نظیر بود. همه پیش بینی‌های او درباره دشمن درست از آب درمی‌آمد. ما بعد از کسب هر پیروزی به او می‌گفتیم حاجی باز هم درست پیش بینی کردی! الحق که علم غیب داری! اما او با لبخند می‌گفت: برای رویارویی با دشمن نیاز به داشتن علم غیب نیست، کافی است به ضعف دشمن و به قدرت خود بیندیشیم.
f.r
او روان شناسی دشمن اسرائیلی را فهمیده بود و بر این اساس عمل می‌کرد. می‌گفت: که دشمن اسرائیلی بزرگ‌ترین معلم ماست. نکات مثبت کار را از دشمن یاد می‌گرفت و از شکست‌هایشان تجربه می‌اندوخت. همیشه منتظر لحظه‌ای غفلت یا ذره‌ای ضعف در طرف مقابل بود. می‌گفت همه ما لحظات ضعف و کوتاهی داریم، فقط باید آماده بهره برداری از این لحظات باشیم. آن‌ها همه چیز را درباره ما نمی‌دانند پس می‌توانیم آن‌ها را درباره همان مسائل بترسانیم یا در آن امور فریبشان دهیم.
f.r
انسان‌های بزرگ کریم هستند، ولی حاج رضوان در آن درجه‌ای از کرامت قرار داشت که وقتی شهید شد حتی یک خانه از خود نداشت! تا حدی که مسئول ارتباطات که اتصالات تلفنی حاج عماد را مهیا می‌کرد، دنبال آن بود تا با جمع‌آوری پول، خانه‌ای را برای او خریداری کند. او بر خود و خانواده اش و هر آنکه او بر آن تملک داشت سخت می‌گرفت و فقط می‌خواست به مجاهدین رسیدگی کند و مشکلات آنان را برطرف نماید.
f.r
حاج عماد اصرار داشت که هر رزمنده با سیدحسن نصرالله عکس داشته باشد. چرا که این عکس تاثیر روحی فوق العاده‌ای بر آن رزمنده و خانواده اش خواهد گذاشت. اولاً دیدار با سیدحسن نصرالله مهم ترین پاداشی است که یک رزمنده دریافت می‌کند. در ثانی این عکس سند محکمی می‌شود که این رزمنده، یکی از قهرمانان مقاومت اسلامی بوده که در مقابله با اسرائیل و شکست آن سهیم بوده است و هیچ فرد یا گروه یا جریانی در آینده هم نمی‌تواند از آن سوء استفاده کند.
f.r
او ضمن تأیید فشارهای سیاسی، اما با صلابت هر چه تمامتر گفت: “همه انواع و اقسام کشتار، فشار، محاصره وانزوا را تجربه کردیم. اما اولویت مطلق ما مقاومت است. هدف حزب‌الله بسیار واضح است و آن نابودی اسرائیل است. این موضوع قابل بحث و چانه زنی نیست. ما خود را به تصمیماتی که هر جهتی و یا طرفی در جهان برای حمایت از اسرائیل تصویب می‌کند، متعهد نمی‌دانیم، ما حرف غیر منطقی و یا غیرواقعی نمی‌زنیم و به علاوه، باورهای دینی خود، سبب‌های علمی هم داریم تا به این باور رسیدیم که نابودی اسرائیل بستگی به کارهایی دارد که ما و اهل فلسطین چه در داخل و چه در خارج آن (کشورهای پیرامون فلسطین) وچه در جهان عرب واسلام انجام می‌دهیم.
f.r
بعد از دیدن یکی از نماهنگ‌های تولید شده توسط المنار، به پرچم‌هایی که در این نماهنگ در دست افراد بود اشاره کرد و گفت این درست نیست که همگی پرچم حزب‌الله در دست دارند، بهتر است نیمی از این پرچم‌ها پرچم حزب‌الله و نیمی دیگر پرچم لبنان باشد. اینگونه به آن‌ها که همیشه می‌خواهند بگویند حزب‌الله به دنبال خود مختاری است بهانه نمی‌دهید. این نظر عماد به اصلاح آن نماهنگ منجر شد و اتفاقاً آن نماهنگ در لبنان بسیار مورد استقلال قرار گرفت.
f.r

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان