بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت هوش کلامی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب قدرت هوش کلامی اثر تونی  بوزان

بریده‌هایی از کتاب قدرت هوش کلامی

نویسنده:تونی بوزان
انتشارات:نشر میم
امتیاز:
۴.۰از ۲۲ رأی
۴٫۰
(۲۲)
گوش‌به‌زنگ کلمات جدید باشید در زندگی روزمره، در تلویزیون، رادیو، در فروشگاه محله یا در یک جلسهٔ کاری، گوش‌به‌زنگ کلمات جدید و غیرمعمول باشید. این تمرکز حواس، نه تنها شما را واژه‌پرداز بهتری خواهد کرد، بلکه از شما شنوندهٔ بهتری خواهد ساخت و در نتیجه محبوب‌تر و موفق‌تر از دیگران خواهید شد. همیشه کاغذ یادداشت یا یک ضبط‌صوت همراه داشته باشید تا بتوانید کلمات جدیدی را که دارای اهمیت، معنا یا زیبایی خاصی هستند، یادداشت کنید. در فواصل منظم یا در پایان روز یا هفته، کلمات جدیدتان را وارد فهرست اصلی کنید. وقتی که به چنین کلماتی برمی‌خورید، سعی کنید حداقل روزی پنج بار آن‌ها را در یک جمله استفاده کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد آن‌ها را به خاطر بسپرید.
کاربر ۳۱۱۷۷۷۳
در مصر باستان، کشیشان حافظان کلمه بودند. آنان تلاش می‌کردند هنر خواندن و نوشتن را به صورت راز حفظ کنند، چرا که این کار به آن‌ها قدرت شگرفی می‌داد که هم دانش و هم مردم را بفریبند. تا چهار هزار سال بعد، رهبران تمام جوامع، این قدرت ویژه را نزد خود نگه داشتند تا از این راه به رموز واژگان و خط‌نوشته‌ها دست یابند، در حالی که توده‌های مردم نادان، در همه جا، با وحشت و ترس در برابر قدرتی که کلمات به این رهبران داده بودند، دست به گریبان بودند.
☆...○●arty🎓☆
تحقیقات ثابت کرده است زمانی که مشغول یادگیری هستید، مسائل زیر را بیشتر به یاد می‌آورید: - آغاز دورهٔ یادگیری (اثر اولیه) - پایان دورهٔ یادگیری (اثر انتهایی) - هر چیزی که در تخیل‌تان برجسته شود - هر چیزی را که به چیز دیگری ربط دهید (تداعی معانی)
شاهین
« کلمات میخ‌هایی هستند، برای آویزان کردن ایده‌ها »
محمد امین
تکان دادن دست‌ها در حین صحبت کردن، روشی است، هم برای برقراری ارتباط با شنوندگانمان و هم برقراری ارتباط با خودمان!
ℬ𝓾𝓻𝓮𝓮𝓪𝓼☞
اگر شما در سایهٔ امنیت جاهایی که کاملاً برای شما شناخته‌شده هستند جا خوش کنید و همیشه از حیطه‌ای که نمی‌شناسید دوری کنید، اصلاً چیزی یاد نخواهید گرفت!
ℬ𝓾𝓻𝓮𝓮𝓪𝓼☞
فراموش نکنید که هوش کلامی ارتباط مستقیمی با موفقیت شما در کار دارد.
.
یکی از بهترین نشانه‌های هوش کلامیِ بالا، قدرت مطالعهٔ گسترهٔ وسیعی از اطلاعات با سرعتی سریع‌تر از میانگین و با درک بیشتر است.
.
« زبان موهبت بی‌واسطهٔ خداوند است ». نوا وبستر
کاربر ۳۱۱۷۷۷۳
شما می‌توانید با استفاده از هوش عددی‌تان، بهرهٔ هوش کلامی خود را به دو روش زیر تقویت کنید: ۱ ـ مسابقاتی را اجرا و معماهایی را حل کنید که مستلزم محاسبات دقیق باشند. این مسابقات تفریحی و تحریک‌کننده، فعالیت نواحی مربوط به گفتار در مغز را افزایش می‌دهند. اگر خودتان را بدین طریق سرگرم کنید، دائماً آن نواحی مغز خود را که با هوش کلامی سروکار دارد و آن را بهبود می‌بخشد، تمرین داده‌اید. ۲ ـ با کلمات توصیف‌کنندهٔ
☆...○●arty🎓☆
تحقیقات ثابت کرده است زمانی که مشغول یادگیری هستید، مسائل زیر را بیشتر به یاد می‌آورید: - آغاز دورهٔ یادگیری (اثر اولیه) - پایان دورهٔ یادگیری (اثر انتهایی) - هر چیزی که در تخیل‌تان برجسته شود - هر چیزی را که به چیز دیگری ربط دهید (تداعی معانی)
☆...○●arty🎓☆
با استفاده از کلماتی که دوست دارید، کلماتی را بسازید که بیشتر دوست دارید. فهرستی از ۱۰ یا ۱۰۰ کلمه‌ای که بیشتر دوست دارید، تهیه کنید. اول برای پیدا کردن معانی آن‌ها به فرهنگ لغت مراجعه کنید (به‌ویژه ریشه‌های آن‌ها)، بعد به فرهنگ معنایی رجوع کنید تا تمام آن کلماتی را که معنای مشابه کلمات مورد علاقه‌تان را دارند، پیدا کنید. همان طور که جستجو می‌کنید، دوستان جدید بی‌شماری پیدا می‌کنید که هم جزو کلمات محبوب شما می‌شوند و هم واژگان رو به رشدتان را تقویت می‌کنند.
☆...○●arty🎓☆
یک فرهنگ معنایی بخرید در فرهنگ کلمات مترادف و هم‌معنا، کلمات بر حسب قرابت، تشابه و گاهی تضادِ معنایی، گروه‌بندی می‌شوند. در حالی که در فرهنگ‌های معمولی ترتیب بر اساس حروف الفبایی است.
☆...○●arty🎓☆
اگر شما عشق به یادگیری‌تان را با خلاقیت و خطر کردن تلفیق کنید، نه تنها بیشتر از سایرین اشتباه خواهید کرد، بلکه به موفقیت‌های بسیار دست خواهید یافت.
محمد امین
در اواسط قرن بیستم، یک محقق پیشگام در امور بینایی، به نام بلا جولسز، کشف حیرت‌انگیزی کرد: انسان‌ها « چشم سوم » دارند.
ℬ𝓾𝓻𝓮𝓮𝓪𝓼☞
ما همگی این پدیده را تجربه کرده‌ایم. هنگام امتحان دادن در مدرسه، یا وقتی که در یک مصاحبه شغلی، سؤال مشکلی مطرح شده است، یا صرفاً وقتی که به جوابی سریع نیاز داشته‌اید، وضعیتی پیش آمده که شما می‌دانید جواب یا عبارتی را که لازم دارید، بلد هستید اما اصلاً به یادتان نمی‌آید. (نوک زبانتان است ولی نمی‌توانید آن را ادا کنید).
ℬ𝓾𝓻𝓮𝓮𝓪𝓼☞
بچه از هر اشتباهی به عنوان سکویی برای تلاش بعدی استفاده می‌کند. در حین انجام این کار، از کل ماجرا یک بازی می‌سازد، از روند آن لذت می‌برد و همیشه حواسش را به هدف متمرکز می‌کند.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
هوش کلامی، قدرت تغییر و جابه‌جایی حروف الفبا و تبدیل آن‌ها به کلمات و جملات است. هوش کلامی شما را می‌توان به وسیلهٔ مقدار و دامنهٔ دانش لغوی شما و به وسیلهٔ میزان توانایی‌تان در درک ارتباط میان واژه‌ها اندازه گرفت.
.
اگر شما اشتباه نکنید، بدین معنی است که تلاش نکرده‌اید. اگر تلاش نکنید، هرگز یاد نخواهید گرفت.
کاربر ۴۵۶۶۹۷۶
این اصل می‌گوید که مغز شما طراحی شده است تا به وسیلهٔ تقلید کردن، هر چیزی را که در اطرافش می‌بیند، یاد بگیر
کاربر ۴۵۶۶۹۷۶

حجم

۴۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۴۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۶۱,۰۰۰
تومان