بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت هوش کلامی | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب قدرت هوش کلامی اثر تونی  بوزان

بریده‌هایی از کتاب قدرت هوش کلامی

نویسنده:تونی بوزان
انتشارات:نشر میم
امتیاز:
۴.۰از ۲۲ رأی
۴٫۰
(۲۲)
دو پیشخوان پر از جوراب‌های زنانهٔ قهوه‌ای ساده با مارک و طرح یک‌جور بود. درست مثل کلاه‌ها، این دو پیشخوان عین هم بودند، به‌جز این که روی برخی از جوراب‌ها برچسب Gala (مجلل) زده بودند و بقیه اصلاً علامتی نداشتند. جوراب‌های Gala بیش از ده برابر فروش رفت. این تجارب را در بانک اطلاعات هوش کلامیِ خود ذخیره کنید. مشاهده کنید که کلمات شما چقدر قدرت تأثیرگذاری بر روی دیگران دارند. همچنین مشاهده کنید که کلمات چقدر قدرت تأثیرگذاری بر روی شما دارند!
☆...○●arty🎓☆
« کلمات میخ‌هایی هستند، برای آویزان کردن ایده‌ها ». هنری وارد بیچر
☆...○●arty🎓☆
دو پیشخوان پوشیده شده بود از تعداد یکسانی کلاه،‌ که شکل یکسانی داشتند. همهٔ کلاه‌ها به یک شکل درست شده بودند و اندازه‌ها و رنگ‌های به‌کار رفته در نمونه‌های موجود بر روی هر دو پیشخوان، دقیقاً یکی بودند. تنها تفاوت بین دو پیشخوان آن بود که بر روی یکی از آن‌ها کلمهٔ بزرگ Tyrolean (منطقه‌ای در اتریش) نوشته شده بود. پیشخوان دیگر هیچ علامتی نداشت. آیا فکر می‌کنید صرفاً همین یک کلمه، تأثیری بر فروش داشته است؟ اگر بله، چه قدر؟ نتیجهٔ عجیب این بود که کلاه‌های علامت‌دار سه برابر بیشتر به فروش می‌رفت.
☆...○●arty🎓☆
بچه‌هایی که درس موسیقی می‌خوانند، در بزرگسالی حافظهٔ بهتری برای کلمات دارند.
☆...○●arty🎓☆
دکتر چان معتقد بود که آموزش موسیقی می‌تواند به هر کسی کمک کند که هوش کلامی‌اش را بهبود ببخشد. از جمله، کسانی که آسیب‌هایی مغزی یا مشکلات یادگیری دارند.
☆...○●arty🎓☆
ریشه‌ها مثل هستهٔ مرکزی « نمودارهای ذهنی » کوچکی هستند که انواع و اقسام شاخه‌ها، ارتباطات و انشعابات شگفت‌انگیز از آن‌ها جدا شده‌اند. آن‌ها برای خودشان دنیاهای کوچکی هستند، که آسمان‌های تاریک جهالت کلامی را روشن می‌کنند.
☆...○●arty🎓☆
موسیقی‌های باشکوهی که می‌شنوید، حاصل خیالات یک هنرمند نیستند. بلکه نتیجهٔ سال‌ها کار و مطالعهٔ پرشور هستند.
☆...○●arty🎓☆
کلمات هنوز قدرتی جادویی بر ما اعمال می‌کنند که البته به‌جاست. هر چقدر به ارتقای هوش کلامی‌تان ادامه دهید، بیشتر و بیشتر به یک جادوگر کلامی تبدیل خواهید شد.
☆...○●arty🎓☆
« زبان، انبار مهمات ذهن بشر است ». گلوریج
☆...○●arty🎓☆
بچه به این راز پی برده است که اگر شما عشق به یادگیری‌تان را با خلاقیت و خطر کردن تلفیق کنید، نه تنها بیشتر از سایرین اشتباه خواهید کرد، بلکه به موفقیت‌های بسیار دست خواهید یافت. تمام تحقیقات نشان می‌دهند که بزرگ‌ترین نوابغ دنیا صرفاً با استفاده از همین فرمولِ موفقیت کودکانه، پشتکار به خرج داده‌اند. آن‌ها میلیون‌ها کلمه نوشتند، میلیون‌ها تابلو نقاشی کردند، میلیون‌ها آهنگ ساختند و میلیون‌ها ایده ارائه دادند و بعداً بسیاری از آن‌ها را دور ریختند و بهترین‌ها را نگه داشتند!
☆...○●arty🎓☆
اگر شما اشتباه نکنید، بدین معنی است که تلاش نکرده‌اید. اگر تلاش نکنید، هرگز یاد نخواهید گرفت.
☆...○●arty🎓☆
عجیب آن که، عشق یادگیری در کودک، همراه است با چیزی که اکثر بزرگسالان فکر می‌کنند قابل قبول یا جایز نیست، ولی سنگ زیربنای توسعهٔ هوش کلامی را تشکیل می‌دهد و آن دومین « راز کودک » است: اشتباه کردن / شکست خوردن آیا بچه اشتباه می‌کند؟ بله! بیشتر از یادگیرندگان بزرگسال؟ بسیار بیشتر! چگونه است که یادگیرندهٔ پرقدرتی همچون کودک، بیشتر از یک بزرگسال معمولی که به آن سرعت یاد نمی‌گیرد، اشتباه می‌کند؟ زیرا بچه از راز آن باخبر است: اشتباه کردن و تجربه کردن (شکست‌ها)، یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای تسریع یادگیری شماست.
☆...○●arty🎓☆

حجم

۴۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۴۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۶۱,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد