بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اسرار ماه رجب؛ ادب حضور (دفتر اول) | صفحه ۱۷ | طاقچه
کتاب اسرار ماه رجب؛ ادب حضور (دفتر اول) اثر محمدتقی فیاض‌بخش

بریده‌هایی از کتاب اسرار ماه رجب؛ ادب حضور (دفتر اول)

۴٫۸
(۱۷۶)
تلطیف عمل مهم‌تر از تکثیر در عمل است؛ لذا در اولین شب جمعهٔ ماه رجب که شب عطای خاصّ الهی است، اولین دعایمان مغفرت و طلب استعداد ورود به ضیافت خاص الخاص پروردگار باشد؛ تا در همان شب جمعهٔ اول پاک شویم و اجازهٔ ورود به سرای محبوب را در همهٔ ضیافت سه‌ماهه داشته باشیم.
Z Pourmandi
هر کس به اقتضای روحیات خود، کتابی روایی یا اخلاقی را که حال خوشی به او می‌دهد و مذکِّر است مطالعه کند. مرحوم آیت‌الله بهجت، کتاب‌های مرحوم سید بن طاووس را توصیه می‌کردند. کتاب‌های افراد صاحب نفَس مثل مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی نیز در این باره بسیار مناسب است؛ مثلاً رسالهٔ لقاءالله، اسرار الصلوة، المراقبات، فلاح السائل، محاسبة النفس یا سایر کتب سید بن طاووس، تذکرة المتقین شیخ محمد بهاری، چهل حدیث و یا سایر کتب اخلاقی امام خمینی و دیگر کتب علمی و حالی از این قبیل توصیه می‌گردد. اگر فرصت مطالعهٔ کتاب نداریم، هر روز یک روایت در باب معاد بخوانیم و یا مثلاً روایتی در باب توحید بخوانیم و خود را منقلب کنیم.
Z Pourmandi
امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «بالاترین پرهیزگاری و افضل مراقبات، اجتناب از محرّمات الهی است.»
Z Pourmandi
اکنون که ماه رجب فرا رسیده و معشوق خود آمده و ما را فرامی‌خواند، خود را مهیای خلوت با او و رازگویی با آن محبوب اول و آخر نماییم. شب خیز که عاشقان به شب راز کنند گِرد در و بام دوست پرواز کنند هر جا که دری بود به شب بر بندند الا در دوست را که شب باز کنند
Z Pourmandi
«...پس هر کس مرا در این ماه بخواند، اجابتش می‌کنم و هرکس از من چیزی طلب کند، به او عطا کنم و هر کس از من طلب هدایت کند، او را هدایت می‌نمایم و این ماه را ریسمانی بین خود و بندگانم قرار دادم، پس هرکس بدان چنگ زند به من می‌رسد.»
Z Pourmandi
رغائب جمع «رغیبة» است و رغیبة به معنای عطای کثیر است؛ یعنی در چنین شبی، درهای رحمت الهی بی‌حساب باز است. ترکیب «لیلة الرغائب» اضافهٔ موصوف به صفت خود است، بدین ترتیب لیلةالرغائب یعنی «اللیلة التی فیها الرغائب» یعنی شبی که در آن عطایای الهی کثیر است،
کنتس مونت کریستو
کمر همت ببندیم تا از ابتدای ماه رجب، یک یا دو اربعین را با مراقبهٔ صحیح به میدان عمل بیاییم؛ که آثار آن را به سرعت خواهیم دید و ماه رجب و شعبان ما با سال‌های قبل بسیار تفاوت خواهد داشت.
ثاقب
ملاک پیشرفت در مسائل معنوی، حال خوش و میزان حضور قلب در نماز است.
امیرحسین.ک.
بهترین و اوّلین و اصلی‌ترین دستور سلوکی در ایام ماه رجب، اصلاح امر نماز است.
امیرحسین.ک.
اگر سالک در این ماه رجب «غیرت» به خرج دهد و با قدم همت پای پیش نهد، خداوند نیز از او دستگیری می‌کند؛ که پروردگار انسان‌های غیور را دوست دارد.
امیرحسین.ک.

حجم

۷۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۷۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
رایگان