بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب جنس اول | طاقچه
کتاب جنس اول اثر هلن فیشر

بریده‌هایی از کتاب جنس اول

۲٫۹
(۲۲)
«زیباترین جنبه هویت مردانه مردان، بخش زنانه وجود آنها است؛ کما اینکه زیباترین وجه شخصیتی زنانه هر زن بخش مردانه وجود او است.» هیچ انسانی را نمی‌توان یافت که صد در صد مرد یا صد در صد زن باشد.
Amirali Varzandeh
زنانِ سراسر جهان به‌تدریج در حال کسب مجدد قدرت اقتصادیی هستند که قرنها پیش در اختیار آنان بود.
سیّد جواد
«زن» جنس اصلی و اولیه است ـبه بیانی دیگر جنس اول است. باید مواد شیمیایی خاصی به ترکیب هورمونی او اضافه گردد تا تبدیل به یک مرد شود. از همین رو است که جنس اول از لحاظ ژنتیکی، یعنی «زن»، در بسیاری از جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی نیز در جایگاه اول، ایفای نقش خواهد کرد.
sheida
«هیچ یک از کشورها در مسیر رسیدن به برابری حقوق زنان و مردان گامی به عقب برنداشته است.»
sheida
تمام انسانها از بدو تولد، دارای جریانهای الکتریکیی در مغز هستند
سیّد جواد
«زن، از شکم مادر، زن متولد نمی‌شود بلکه تحت شرایط اجتماعی و اقتصادی است که به زن تبدیل می‌گردد.»
Amirali Varzandeh
موضوع دیگری از نیز طی این سالها آموخته بودم و آن اینکه برای کسب حقوق زنان نمی‌توان صرفآ به بحثهای احساسی بسنده کرد بلکه باید از مدارک و شواید و حقایق علمی سود جست
سیّد جواد
ژاپن برخی از محدودیتهای کاری گذشته را که در مورد زنان اعمال می‌شد ـاز جمله محدودیت در اضافه‌کار و کارهای شبانه ـاز میان برداشته است. در نتیجه، زنان ژاپنی شاغل در حال حاضر ۳۵ درصد از نیروی کار ژاپن را تشکیل می‌دهند. در قطر که یکی از سخت‌گیرترین کشورهای جهان محسوب می‌شود، زنان به تازگی مشاغلی را بیرون از خانه برعهده گرفته‌اند. حتی در جنگلهای مناطق کوهستانی گینه نو هم زنان به قصد ورود به بازار کارِ دنیای معاصر با رسومات قدیمی به مقابله برخاسته‌اند.
Havisht
وینستون چرچیل (Winston Churchill) گفته است که یک کتاب ابتدا به شکل یک اسباب‌بازی ذهن نویسنده‌اش را به خود مشغول می‌کند، سپس تبدیل به معشوقی دلنشین می‌شود و دست آخر چون حکمرانی ستمگر تمام ذهن خالقش را به تسخیر درمی‌آورد.
Amirali Varzandeh
قشر پرفرانتال به بخش پیشین (قدّامی) قشر مخ ـلایه بیرونی مغز ـگفته می‌شود. این بخش درست پشت ابروها واقع است و تقریبآ یک چهارم یا یک سوم قشر مخ را تشکیل می‌دهد. در مقایسه با مغز شامپانزه‌ها، این بخش در انسان از ساختار و عملکرد بسیار پیشرفته‌تری برخوردار است؛
سیّد جواد

حجم

۵۴۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۲۲ صفحه

حجم

۵۴۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۲۲ صفحه

قیمت:
۱۶۱,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد