بریده‌های کتاب کلیدهای آموزش و مراقبت از سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان
کتاب کلیدهای آموزش و مراقبت از سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان اثر ک‍ری‍س‍ت‍ال‌ دف‍ری‍ت‍اس‌

کتاب کلیدهای آموزش و مراقبت از سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان

اگر والدین به سؤالات و کنجکاوی‌های جنسی کودکان واکنش‌های مناسب، طبیعی و متناسب با ظریفت و ادراک شناختی آن‌ها ــ به دور از مخفی‌کاری و سرکوب ــ داشته باشند، خطر منحرف شدن ذهن کودکان نسبت به مسائل جنسی، کاهش می‌یابد،
Somayeh
درواقع، ضدیت با چیزی، نه‌تنها آن چیز را از بین نمی‌برد، بلکه نیروی آن را شدیدتر و کارکرد آن را مخفی‌تر و پیچیده‌تر می‌کند؛ به‌گونه‌ای که: «ذهن ضدجنسی، انحراف جنسی را به‌دنبال می‌آورد.»
Somayeh
این یک واقعیت است که براساس «اصل بقای انرژی»، غریزه و نیروی جنسی با سرکوب و فشار نه‌تنها از بین نمی‌رود، بلکه شدت و قدرت آن چندین برابر می‌شود. زیرا، گرایش جنسی در ذات خود منبع انرژی و زیست‌مایه حیات پویای انسان و بستر آفرینش و محمل رشد بالنده و زاینده او است.
Somayeh
از قدرت تخریبگری آن کاسته نمی‌شود، بلکه شدت و سرعت آن فزونی می‌یابد. از همین روست که «اُشو» در کتاب بلوغ خود، در باب چگونگی برخورد با غریزه جنسی عبارتی متناقض‌نما و متفاوت با شیوه‌های رایج و پیش‌داوری‌های «معمول» دارد. او معتقد است هرگونه سرکوب و مخالفت با غریزه جنسی و نادیده گرفتن این
کاربر ۱۱۱۰۴۹۰
تا سن پنج سالگی، بیشتر بچه‌ها باید: - نام صحیح اعضای بدن از جمله اعضای تناسلی را بدانند (به کلید ۸ ــ مرور واژگان مراجعه کنید). - درک کنند که نوزادان از کجا می‌آیند، یعنی از رحم مادر (به کلید ۵ مراجعه کنید). - مفهوم فضای خصوصی را هنگام تعویض لباس و رفتن به توالت بدانند، به‌ویژه، ضروری است کودکان پنج‌ساله، تفاوت خصوصی و سری را بفهمند. - بتوانند به‌راحتی با والدین یا با فرد بزرگسال قابل‌اعتماد دیگری درباره جنسیت صحبت کنند. - نسبت به هویت مذکر یا مؤنث خود عزت نفس داشته باشند.
دریا♡کویر
کلاسی را تشکیل دادم که مادرها و دخترها در آن شرکت می‌کردند و به مرور کردن تغییرات طبیعی جسمی و عاطفی دوران بلوغ می‌پرداختیم. مادرها از اینکه فرصتی می‌یافتند تا فیزیولوژی تغییرات جسمی دختر خود را مرور کنند بسیار خوشحال بودند و درباره نگرانی‌های خود از آشفتگی عاطفی‌ای که با دختران روبه‌رشد خود تجربه می‌کنند نیز با مادران دیگر صحبت می‌کردند. دختران نیز در روند آموزش فرصت می‌یافتند که با مادران‌شان ارتباط کلامی برقرار سازند. این کلاس برای بعضی از خانواده‌ها در حکم یک شروع جدید بود. اگرچه بهتر است آن‌قدر درنگ نکنید تا فرزندان‌تان به سن بلوغ نزدیک شوند اما به‌هرحال قبل از دوران بلوغ نیز فرصتی هست تا بتوانید باب گفت‌وگو را بگشایید و با فرزندان خود درباره جنسیت صحبت کنید و ارزش‌های خود را برای آن‌ها مطرح سازید. اگر پدرها و پسرها هم می‌توانستند به‌صورت مشترک در یک کلاس شرکت کنند، بی‌تردید نتیجه مطلوب‌تر می‌شد.
دریا♡کویر
هرگز مخالف پست‌تر نباشید، بلکه همیشه به‌دنبال برتر باشید و لحظه‌ای که برتر آشکار شد، ناگهان خواهید دید که گرایش به پست‌تر خودبه‌خود از میان می‌رود.
Somayeh
بنابراین، به‌جای ضدیت و سرکوب، باید روش هدایت و تعالی انرژی جنسی را در پیش گرفت؛ همان‌گونه که به‌جای مبارزه با تاریکی، باید روشنایی را وسعت بخشید.
Somayeh
اگر این انرژی در خلاف مسیر طبیعی خود جریان یابد به نیروی فروکاهنده و تباه‌کننده تبدیل می‌شود. هست باران از پی پژمردگی هست باران از پی پروردگی
Somayeh
از همان نخستین روزهای زندگی، کودک نشانه‌هایی از لذت جسمانی را از خود نشان می‌دهد و اگر این احساس طبیعی به شکل سالم و متعالی هدایت شود، سازه‌های اصلی بهداشت روانی از نظر ارضای متعادل غرایز جنسی در دوره نوجوانی به‌درستی تشکیل خواهد شد.
Somayeh

حجم

۱۷۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۱۷۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۶۱,۲۰۰
۱۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد