بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب از دل تو تا دل من؛ دوازده گام برای زندگی مهربانانه | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب از دل تو تا دل من؛ دوازده گام برای زندگی مهربانانه اثر کارن  آرمسترانگ

بریده‌هایی از کتاب از دل تو تا دل من؛ دوازده گام برای زندگی مهربانانه

انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۷ رأی
۳٫۴
(۷)
شفقت با شیوۀ زندگی مدرن ما بیگانه است.
1976
قدرت واقعی در توانایی جنگی نیست بلکه در شفقت است و آشتی. ربّی‌ها می‌پرسیدند: «چه کسی قدرتمند است؟ کسی که دشمن را به دوست تبدیل کند.»
انار
شفقت به معنای احساس تأسف برای مردم نیست.
انار
به‌طور طبیعی هم توانایی شفقت داریم و هم ظرفیت سنگدلی.
1976
اصل شفقت در قلب تمام سنت‌های دینی و اخلاقی و معنوی جهان وجود دارد و همواره ما را فرامی‌خواند که با دیگران به‌گونه‌ای رفتار کنیم که خودمان دوست داریم با ما رفتار شود.
انار
مطالعۀ تطبیقی دیگر ادیان و ایدئولوژی‌ها فهم شما از عقاید خودتان را نیز غنی‌تر خواهد کرد.
انار
سوم، روزی یک‌بار بکوشید که الگوهای فکری خود را تغییر دهید: اگر می‌بینید در خشم یا احساس بدبختی گرفتار شده‌اید، همۀ آن انرژی‌های منفی را در جهتی مهربانانه‌تر هدایت کنید. اگر اسیر عصبانیت و تنفر هستید، بکوشید به چیزی بیندیشید که می‌دانید برای آن باید خرسند باشید، حتی اگر در آن لحظه آن را احساس نکنید. اگر سخنی نامطبوع شما را آزرده ساخته، به خاطر داشته باشید که خشم شما غالباً ناشی از رنج است و کسی که این‌گونه نامهربانانه با شما سخن گفته نیز احتمالاً در رنج است. در پایان روز، درحالی‌که دندان‌های خود را مسواک می‌زنید یا به حیوان خانگی‌تان رسیدگی می‌کنید، بررسی کنید که آیا این سه کار را انجام داده‌اید؟ گاه درمی‌یابید که چنین نکرده‌اید، گاه به خاطر می‌آورید که برعکس کاملاً با ملاحظه و محبت‌آمیز رفتار کرده‌اید. در این نقطه، آن‌چه را در طی گام سوم آموخته‌اید به یاد آورید و با خود مشفق باشید. با شیطنت بر غفلت‌های خود لبخند بزنید و تصمیم بگیرید که فردا بهتر عمل کنید.
ar
ما غالباً چنان سخت و محکم با عقاید خویش یکی می‌شویم که اگر این باورها موردانتقاد قرار گیرند یا تصحیح شوند، احساس می‌کنیم خودمان موردحمله قرار گرفته‌ایم
Mina
او همواره می‌گوید اندوهی که در یک مدرسۀ شبانه‌روزی سخت و خشن تجربه کرد، مدرسه‌ای که در آن برای یادگیری با دشواری مواجه بود، باعث شد برای کارهایی که بعدها در زندگی‌اش انجام داد آماده شود: «باید احساساتی مثل رهاشدگی، تنهایی، ترس و عدم تعلق را درک می‌کردم، احساساتی که بچه‌های خانواده‌های خشن و پراختلال و فروپاشیده دارند.»(۱۳) بنابراین رنج ما می‌تواند به آموزشی دربارۀ شفقت بدل شود.
Mina
جهان ما به گونۀ خطرناکی دوقطبی شده است. ما با عدم توازنِ نگران‌کنندۀ قدرت و ثروت مواجهیم و نتیجه گونه‌ای خفت و خواری، بیگانگی، رخوت و خشم فزاینده است که در قساوت تروریسم فوران می‌کند و همۀ ما را به خطر می‌افکند. ما درگیر جنگ‌هایی هستیم که ظاهراً نه قادریم بدان‌ها پایان بخشیم و نه می‌توانیم در آن‌ها پیروز شویم.
هدی✌

حجم

۲۷۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۷۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان