بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دانستن و به‌کاربردن؛ چگونه دانسته‌هایتان را عملی کنید | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب دانستن و به‌کاربردن؛ چگونه دانسته‌هایتان را عملی کنید اثر کنت بلانچارد

بریده‌هایی از کتاب دانستن و به‌کاربردن؛ چگونه دانسته‌هایتان را عملی کنید

انتشارات:شادن پژواک
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۸ رأی
۴٫۵
(۸)
نویسنده پرسید: «از آن مطالبی که راجع به اضافه بار اطلاعات گفتی پس مطالعه‌ی کتاب‌های مختلف و شرکت در سمینارهای متعدد دیگر به چه دردی می‌خورد؟» موری پاسخ داد: «خواندن کتاب‌های زیاد و شرکت در سمینارهای متعدد هیچ اشکالی ندارد. این‌ها ابزار اساسی یادگیری هستند و ما به آن‌ها نیاز داریم. مشکل، زمانی ایجاد می‌شود که ما بدون ایجاد هیچ وقفه‌ای برای یکپارچه کردن و انسجام و به کارگیری دانسته‌های جدیدمان، خودمان را تمام‌وقت در معرض آن اطلاعات جدید قرار می‌دهیم. اگر به این شیوه ادامه دهیم، ذهنمان دچار درهم‌ریختگی می‌شود. به همین دلیل مردم در حال غرق شدن در دریای اطلاعات هستند.»
صبح
کلید چیره شدن بر آن سه دلیلی که افراد معلوماتشان را به کار نمی‌گیرند، تکرار است،
صبح
همیشه از حاضران می‌پرسید، «پارسال چه کسی برایتان حرف زد؟» و آن‌ها به خاطر نمی‌آوردند. و سپس می‌پرسید: «سخنران راجع به چه صحبت می‌کرد؟» افراد حاضر می‌کوشیدند تا موضوع را به خاطر بیاورند، ولی آنچه که درواقع شنیده بودند به خاطرشان نمی‌آمد.
صبح
در حقیقت سه ساعت پس از یک سمینار یا کلاس، شنوندگانِ خیلی خوب فقط ۵۰% آنچه شنیده‌اند را به خاطر می‌آورند
صبح
یادگیری حقیقی، تغییر در رفتارتان را دربردارد. درحقیقت فکر می‌کرد که یادگیری، سفری است از «دانستن» به «عمل کردن». پس اگر شخصی کار او را در زمینه‌ی مفهوم خاصی که مورد علاقه‌اش بود تحسین می‌کرد، به طور معمول از او می‌پرسید «دانستن آن مفهوم، شیوه رفتاری شما را چگونه تغییر داده است؟»
صبح
«متشکرم، دو نکته با صحبت‌های ما روشن می‌شود. نخست اینکه، کسی که در شما اعتماد به نفس ایجاد می‌کند می‌تواند باعث همه‌ی تفاوت‌ها در دنیا شود. دوم، ما در مورد اینکه به حرف چه کسی گوش کنیم حق انتخاب داریم. اگر تا به حال در زندگی‌ام به حرف منفی‌بافان گوش کرده بودم ممکن بود که شغل کم دردسرتری را می‌پذیرفتم و انتظاراتم را از خودم محدود می‌کردم. یک کلمه‌ی تشویقکننده، تمام آن چیزی بود که برای بالا آمدن از آن جعبه‌ای که در داخلش افتاده بودم به آن نیاز داشتم.»
سهند
«بدون شک همین‌طور است. تکرار، کلید غلبه بر هر کدام از آن دلایلی است که مردم به واسطه‌ی آن‌ها آنچه را می‌دانند انجام نمی‌دهند.»
سهند
بدون یک نگرش باز مثبت، به خصوص در مورد یادگیری، هرگز نمی‌توانید شکاف بین «دانستن و به‌کاربردن» را از بین ببرید.
Iman Akbari
یک پیام مهم اگر بخواهد نتیجه‌ای مطلوب بدهد، اغلب نیاز به تکرار در طی زمانی دارد.»
seyed

حجم

۶۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

حجم

۶۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
۸,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد