بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب لبخند من انتقام من است | طاقچه
کتاب لبخند من انتقام من است اثر جوا آودیچ

بریده‌هایی از کتاب لبخند من انتقام من است

نویسنده:جوا آودیچ
امتیاز:
۴.۱از ۸ رأی
۴٫۱
(۸)
مادرم همیشه برایم تعریف می‌کرد که اغلب گرسنه بودند. خودش از نانی می‌خورده که برای غذادادن به سگ کنار گذاشته می‌شد.
Eren Yeger
دیوان بین‌المللی کیفری برای یوگسلاوی سابق (ICTY)، تعداد مردان و جوانان بوسنیایی کشته‌شده در این واقعه را، با توجه به اسناد مشهود ارائه‌شده، بین هفت هزار الی هشت هزار نفر تعیین کرده است. این آمار، بر اساس یافته‌های دیوان، از جمله پیداشدن ۲۱ گور دسته‌جمعی طی سال‌های ۱۹۹۶ الی دو هزار به‌دست آمده است. همچنین در این رابطه دیوان پی برد که حداقل هفت مورد از گورهای دسته‌جمعی در روزهای پس از جنگ، توسط صرب‌ها، برای پوشاندن جنایاتشان، برهم زده شده و اجساد آن به گورهای دسته‌جمعی ثانویه منتقل شده‌اند.
Eren Yeger
پس از خارج‌کردن زنان و کودکان از شهر، نیروهای صرب، اسرای مسلمان را سوار بر اتوبوس‌ها کردند و پس از تقسیم آنان به گروه‌های کوچک‌تر، به قتل‌عام آن‌ها پرداختند. در همین حین بسیاری از جوان‌ترها که احساس خطر کرده بودند، به امید فرار از این جهنم به جنگل‌های اطراف می‌گریختند که قریب‌به‌اتفاق آنان هم در همان جنگل‌ها اسیر و کشته شدند.
Eren Yeger
نیروهای صرب، در مرحله‌ی اول، مردان و جوانانی که قدرت حمل سلاح را داشتند، یعنی مردان عمدتاً بین ۱۲ تا ۷۷ سال را به بهانه‌ی بازجویی از زنان، کودکان و سالمندان جدا کردند. در روز ۱۲ جولای، اتوبوس‌ها و کامیون‌های از پیش تدارک‌دیده‌شده، برای انتقال زنان و کودکان، وارد شهر شدند و در کمتر از سی ساعت، طی یک عملیات پاکسازی نژادی، حدود ۲۳ هزار نفر را به بیرون از منطقه منتقل کردند. این در حالی بود که مردان دستگیرشده در انبارها، مدارس و مکان‌های خالی از سکنه نگهداری می‌شدند.
Eren Yeger
صرب‌های بوسنی و هرزگوین در جولای ۱۹۹۵ با اشغال منطقه‌ی امن سربرنیتسا، حدود ۸ هزار نفر از مردان و پسران این شهر را قتل‌عام و با انتقال اجباری بیش از ۲۳ هزار نفر از زنان و کودکان یکی از بزرگ‌ترین جنایات نسل‌زدایی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی را پس از جنگ جهانی دوم، رقم زدند.
Eren Yeger

حجم

۱۵۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱۵۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد