بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب حکمت روزانه‌ی موفقیت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب حکمت روزانه‌ی موفقیت اثر وین دایر

بریده‌هایی از کتاب حکمت روزانه‌ی موفقیت

نویسنده:وین دایر
انتشارات:پندار تابان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأی
۳٫۰
(۴)
انگار آنچه در زندگی به دنبالش هستی هم‌اکنون به واقعیت پیوسته و در اختیار توست. احساس واقعی خوشبختی تنها زمانی به وجود می‌آید که خود را از اسارت آرزوها و خواسته‌هایتان رها سازید و اجازه دهید تا آنها خودشان به خودی خود به سمت شما و زندگی‌تان بیایند. مطمئن باش که هر چیزی دقیقاً در زمان و مکان خاص خودش، به همراه افراد مناسب خودش، اتفاق خواهد افتاد.
احمد زرگانی
آسانسور رسیدن به موفقیت امروز خراب است، پس باید پله‌های ترقی را یکی یکی بالا بروید. خود را از قیدوبند اینکه همیشه باید حق با شما باشد آزاد کنید. در حین بحث و جدل از خود بپرسید: خوشحال بودن برایم اهمیت بیشتری دارد یا حق را به جانب خود دادن؟ به خاطر اینکه می‌توانید به بشریت، کره‌ی زمین و خالق خود خدمت کنید، شکرگزار باشید. هریک از این موارد، خود نعمتی بزرگ هستند. ابتدا از غیرممکن بودن باورها و اعتقادات خود اطمینان حاصل کن، سپس در جهت تغییر آنها قدم بردار. بدون اجازه و موافقت خود شخص، هیچ‌کس نمی‌تواند باعث ناراحتی او شود.
احمد زرگانی
هر یک از تجربیات گذشته برای پیشرفت و قدم گذاشتن به مراحل بالاتر و در نهایت رسیدن به موقعیتی که اکنون در آن هستی، مؤثر و لازم بوده است. هیچ‌کس نمی‌تواند در ایجاد انرژی منفی و پریشان کردن احوال درون شما تأثیرگذار باشد. فقط خود شخص با بینشی که نسبت به جهان دارد، این امر را میسر می‌سازد. ارزش واقعی فرد را نمی‌توان بر اساس نظر دیگران تعیین کرد. تو انسانی باارزش هستی، چون شخصاً این موضوع را باور داری. اگر ارزش حقیقی خودت را وابسته به نظر دیگران بدانی، دیگر این ارزش متعلق به تو نخواهد بود. غریب به اتفاق انسان‌ها در خارج از وجود خود به دنبال عامل خوشبختی می‌گردند که این امر اساساً اشتباه است.
احمد زرگانی
در هر شرایط سختی باید از خود پرسید: آیا من قسمتی از مشکل هستم، یا قسمتی از راه‌حل مشکل؟
Mozhgan
هر وقت اطمینان حاصل کردی که انجام هر کاری برایت ممکن است و غیرممکن وجود ندارد، آن وقت به هر خواسته و آرزویی دست خواهی یافت.
Mozhgan
بدون اینکه دیگران متوجه شوند و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی (حتی یک تشکر ساده ...) به اطرافیانت نیکی کن. آن‌گاه ببین که خداوند در واکنش به این اعمال نیک، چگونه با تو مهربانی می‌کند.
m.n
کیفیت زندگی هر کس چیزی به غیر از بازتاب حالت فکری او نیست.
سارا شاه
همیشه امکان اینکه با دنبال کردن حرفه‌ی مورد علاقه‌تان زندگی کنید، وجود دارد. آنچه معمولاً مانع انجام این کار می‌شود گرفتن تصمیم قطعی در این باره است. اگر توانستی موفقیت خود را در زمینه‌ای خاص تصور کنی، در آن زمینه حتماً موفق خواهی شد. آنچه امکان تصورش در ذهن وجود دارد، هیچ‌وقت نشدنی نیست. اگر از نحوه‌ی برخورد دیگران ناراحت هستید، یا به‌طور معمول مورد سوءاستفاده‌ی آنها قرار می‌گیرید، باید از خود بپرسید: کدام یک از اعمال من، اشتباهاً به این شخص آموزش داده که صبر و تحمل رفتار نامناسب او را دارم؟ فقط آرام‌تر برو و از همه چیز لذت ببر.
احمد زرگانی
اگر همه‌ی هم و غم خود را بر این گذاشته‌اید که طرف مقابلتان را شکست دهید و به هر قیمتی که شده برنده شوید، باید بدانید که با چنین طرز فکری، انرژی منفی ناشی از آن را وارد زندگی‌تان خواهید کرد. حتی اگر جزو افرادی باشید که در هنگام مراقبه روی سر خود می‌ایستند و ذکر می‌خوانند! بهتر است به‌جای تمرکز روی بدی‌های این دنیا و صحبت کردن از آنها، از بابت خوبی‌هایی که این دنیا در اختیارمان قرار داده، بی‌نهایت قدردان و شکرگزار باشیم و همیشه تا جایی که امکان دارد به نیکی سخن بگوییم. بدان تمام چیزهایی که به دنبالشان هستی، همگی در دسترس تو هستند. برای استفاده از آنها فقط باید این موضوع را درک کرده باشی.
احمد زرگانی
نسبت به تمام کسانی که تا به حال به تو جواب منفی داده‌اند، قدردان باش. زیرا به خاطر همین جواب آنها بوده که تصمیم گرفته‌ای خودت همه‌ی مشکلات را از سر راه برداری. وقتی زمان ایده‌ای فرا رسیده باشد، نمی‌توان جلوی آن را گرفت. البته عکس این قضیه هم صدق می‌کند، یعنی اگر زمان ایده‌ای فرا نرسیده باشد، نمی‌توان به آن واقعیت بخشید. بدان که در مقابل هر عمل ناخوشایند، میلیون‌ها عمل نیک وجود دارد و باید توجه خود را روی همین خوبی‌ها متمرکز ساخت. توجه داشته باش که هر آنچه سد راه پیشرفت و حرکت تو می‌شود، متعلق به خود توست و هر زمان که بخواهی، می‌توانی آن را از سر راهت کنار بزنی.
احمد زرگانی

حجم

۲۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۲۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۳۳,۵۰۰
۲۰,۱۰۰
۴۰%
تومان