بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زوج‌درمانی خیانت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب زوج‌درمانی خیانت اثر آلن اس. گورمان

بریده‌هایی از کتاب زوج‌درمانی خیانت

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۲از ۵ رأی
۲٫۲
(۵)
اسنایدر، ۲۰۰۴) گرچه خیانت اغلب برای افراد و روابطشان مخرب است، برخی افراد می‌توانند این طوفان احساسی خاص را بهتر از سایرین پشت سر بگذارند. ما دریافته‌ایم که تعدادی از فاکتورها در رابطه با روابط زوج، در زوج آسیب‌دیده، زوج مرتکب خیانت و سایر فاکتورهای مربوطه مانند ماهیت خود خیانت می‌تواند بر توانایی زوج در بازیابی از آن مؤثر باشند. (آلن، اتکینز، باوکوم، اسنایدر، گوردون و گلاس، ۲۰۰۵)
عبدالوهاب
خارج از ازدواج اغلب منجر به نتایج زناشویی منفی، مانند تنش‌های زناشویی، سطوح کاهش یافتهٔ تعهد، پیچیدگی، خشونت، و طلاق می‌شود. (آماتو و راجرز، ۱۹۹۷؛ بیچ، ژوریلس و اولری، ۱۹۸۵؛ دالی و ویلسون، ۱۹۸۸؛ جانوس و جانوس، ۱۹۹۳، لاوسون و سامسون، ۱۹۹۸)
عبدالوهاب
تعریف‌های بخشش معمولاً شامل سه جزء است: ۱. به‌دست آوردن یک دیدگاه متعادل‌تر نسبت به مرتکب‌شونده و اتفاق ۲. کاهش اثر منفی روی مرتکب‌شونده که همراه با افزایش دلسوزی است ۳. گذشتن از حق تنبیه مرتکب‌شونده و یا تقاضای جبران (قصاص).
عبدالوهاب
ارزیابی‌های مطالعاتی روی این درمان‌ها نشان‌دهندهٔ سطوح افزایش یافتهٔ همدلی و احساسات مثبت است. (فریمن و انرایت، ۱۹۹۶؛ ورتینگتون، ۲۰۰۵)
عبدالوهاب
مداخله‌های بخششی نیز مشابه به درمان‌های آسیبی در روش‌هایی است که برای کمک به افرادی به کار می‌رود که در گذشته با خیانت‌های میان‌فردی آسیب‌دیده‌اند. این مداخله‌های که با تمرکز روی کمک به افراد است به کشف فاکتورهایی می‌پردازد که خیانت را احاطه کرده‌اند و در نتیجه درک بیشتری از دلیل وقوع خیانت می‌دهد.
عبدالوهاب
آسیب، تلاش می‌کنند تا دید بیماران را در بارهٔ طرز کار دنیا بازسازی نمایند و به آن‌ها کمک کنند تا حس کنترل خود را روی زندگیشان دوباره به‌دست آورند. (کالهون و رزیک، ۱۹۹۳؛ فوا و کوزاک، ۱۹۸۶)
عبدالوهاب
برخلاف مطالعات غنی و زیاد در این موضوع در حوزهٔ کمک به خود، (آبراهام اسپرینگ، ۱۹۹۶؛ گلاس، ۲۰۰۳؛ لوسترمن، ۱۹۹۸، اسنایدر، باوکوم و گوردون، ۲۰۰۷) پزشکان هنوز عواقب بعدی یک خیانت را به‌طور آشکار در زوج‌درمانی را جز درمان‌هایی که بسیار مشکل کنترل می‌شود گزارش می‌کنند. برای مثال در یک مقاله درمانگرها درمان روابط زوج‌هایی که معاشقه‌های خارج از ازدواج راتجربه کرده‌اند را به‌صورت سومین مسئلهٔ سخت، بعد از احساس عدم دوست داشتن و دائم‌الخمر بودن در امر ازدواج معرفی و رتبه‌بندی کرده‌اند. (ویسمن و دیگران، ۱۹۹۷)
عبدالوهاب
با این رواج درگیری‌های خارج از ازدواج و پتانسیل گستردهٔ آن برای یک رابطهٔ درون ازدواج، غافلگیرکننده نیست که تقریبا ۳۰% زوج‌ها درمان ازدواج را به‌دلیل اثرات یک خیانت آغاز می‌کنند. (گلاس و رایت، ۱۹۸۸؛ گرین لی و لوستینگ، ۱۹۷۴؛ ویسمن، دیکسون و جانسون، ۱۹۹۷)
عبدالوهاب
خیانت همچنین متداول‌ترین دلیل برای خاتمهٔ ازدواج است و زوج‌هایی که مرتکب خیانت شده‌اند دو برابر احتمال طلاق در آن‌ها وجود دارد. (آماتو و راجرز، ۱۹۹۷، اتکینز، باوکوم و جیکوبسون، ۲۰۰۱)
عبدالوهاب

حجم

۲۲۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۲۲۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۳,۴۹۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد