بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول) اثر دیوید فرامکین

بریده‌هایی از کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول)

۴٫۲
(۲۸)
شاه هیچ نیروی نظامی موثری در اختیار نداشت تا کشور را بی‌طرف نگاه دارد، قوانین آن را اجرا یا از تمامیت ارضی آن دفاع کند. استان آذربایجان در شمال این کشور از هنگام حمله انور به قفقاز در آغاز جنگ، به میدان نبرد میان عثمانی و روسیه تبدیل شده بود و با ادامه جنگ نیز، نیروهای روسیه و عثمانی در کش و قوس نبرد میان خود، خاک ایران را به دلخواه اشغال می‌کردند. متحدان آلمان و عثمانی کشور ایران را که برای متفقین به‌عنوان ملک طلق محسوب می‌شد، به میدان جنگ تبدیل کردند. ایران در سال‌های ۱۶-۱۹۱۵ به‌عنوان موجودیتی مستقل، از صفحه ناپدید شده بود و به‌طور کامل تحت سلطه قدرت‌های متفق قرار داشت.
mahdi.Mc
از نظر چرچیل، لویدجرج، ویلسون، لنین، استالین و دیگران - و افرادی مانند جان کریستین اسموتس، لئو ایمری و لرد میلنر - خاورمیانه منطقه‌ای مهم یا بوته آزمایشی برای آزمودن جهان‌بینی آنها به شمار می‌رفت.
Husayn Parvarde
خاورمیانه آن‌گونه که امروزه از سرخط خبرها آن را می‌شناسیم حاصل تصمیم‌هایی است که متفقین در خلال جنگ اول جهانی و دوران پس از آن اتخاذ کردند.
جودی اَبوت
آنها تلاش کرده‌اند دخالت خود در مسائل مذهبی مسلمانان را مخفی نگه دارند (که در انتهای بخش دوم به آن پرداخته شده است) و چنین وانمود کنند که به‌عنوان حامیان استقلال اعراب وارد خاورمیانه شده‌اند - آرمانی که در واقع خود نیز به آن اعتقادی نداشتند
zare64
«ترکستان، افغانستان، مناطق اطراف دریای خزر، ایران - این نام‌ها برای بسیاری تنها حال‌وهوای مناطق بسیار دورافتاده را تداعی می‌کند ... ولی باید اعتراف کنم که از نظر من آنها مهره‌هایی بر صفحه شطرنجی هستند که بازی بر سر تسلط بر جهان روی آن انجام می‌شود.»
MTA
تقدیری شگفت باعث شد که چرچیل و خاورمیانه بارها در حیات سیاسی یکدیگر دخیل شوند و این دخالت تاثیرات خود را بر جای گذاشت. خطوط مرزی که اکنون بر سراسر منطقه خاورمیانه کشیده شده‌اند، اثر زخم‌هایی هستند که از آن مواجهه بر پیکر خاورمیانه برجای مانده‌اند.
Travis
دوری مسافت باعث شده بود کیچنر به‌گونه‌ای سحرآمیز و افسانه‌ای همانند ابوالهول بر صحرا حکومت کند. او به‌عنوان چهره‌ای رازدار، تنها و در معرض خطر، از گروه کوچکی از مشاوران به‌عنوان سپری در برابر دیگران استفاده می‌کرد ولی در عوض قهرمانی پرقدرت و آرام در اذهان عمومی محسوب می‌شد.
Husayn Parvarde
کیچنر چهره‌ای افسانه‌ای بود - یک اسطوره ملی که تصاویرش بر دیوارهای سراسر پادشاهی آویخته شده بود. بعد از تصدی این مقام توسط او، جماعت بزرگی هر روزه گرد می‌آمدند تا او را هنگام ورود و خروج از وزارت جنگ تماشا کنند. دختر نخست‌وزیر بعدها نوشت: او چهره‌ای تقریبا نمادین بود. به نظر من، او نماد قدرت، تصمیم‌گیری و فراتر از همه موفقیت بود... {او به هر کاری که وارد می‌شد، آن را به انجام می‌رساند.} این گمان وجود داشت که کیچنر هرگز شکست نمی‌خورد. تاثیر روانی انتصاب او و تقویت اعتماد عمومی، فوری و تاثیرگذار بود و او به علت کفایت خود، وجهه‌ای ملی به حکومت بخشیده بود. [۵] گفته می‌شد که مردم درباره کیچنر به دنبال استدلال نبودند بلکه به‌طور کامل به او اعتماد داشتند
Husayn Parvarde
جرج کرزن، فرماندار کل آتی هند، این منافع را به روشنی چنین توصیف کرده است: «ترکستان، افغانستان، مناطق اطراف دریای خزر، ایران - این نام‌ها برای بسیاری تنها حال‌وهوای مناطق بسیار دورافتاده را تداعی می‌کند ... ولی باید اعتراف کنم که از نظر من آنها مهره‌هایی بر صفحه شطرنجی هستند که بازی بر سر تسلط بر جهان روی آن انجام می‌شود.»
Husayn Parvarde
«ترکستان، افغانستان، مناطق اطراف دریای خزر، ایران - این نام‌ها برای بسیاری تنها حال‌وهوای مناطق بسیار دورافتاده را تداعی می‌کند ... ولی باید اعتراف کنم که از نظر من آنها مهره‌هایی بر صفحه شطرنجی هستند که بازی بر سر تسلط بر جهان روی آن انجام می‌شود.»
گل نرگس

حجم

۴۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۴۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان