بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول) | طاقچه
کتاب پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول) اثر ریموند بیکر

بریده‌هایی از کتاب پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول)

نویسنده:ریموند بیکر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۷ رأی
۳٫۴
(۷)
سالانه ده‌ها هزار زن، به‌واسطه اغوا، وعده‌های دروغین کار یا خرید مستقیم از خانواده‌های تهیدست از آسیا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی به ژاپن آورده می‌شوند. ویزای این زنان معمولا تحت عنوان «سرگرم‌کننده» پذیرفته می‌شود و البته پس از گذر از این مرحله، هویتشان از آنها ستانده شده و به روسپیگری در فاحشه‌خانه‌ها یا کلوپ‌ها و میخانه‌ها وادار می‌شوند. آنها چرخ گردان صنعت جنسی حدودا ۸۰ میلیارد دلاری ژاپن هستند
حسام
با وجود قرار داشتن در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت دنیا و در اختیار داشتن چهار پالایشگاه نفت داخلی، نیجریه مجبور به واردات سوخت‌های دیزلی، سوخت جت و بنزین بود. آباچا در تامین منابع مورد نیاز پالایشگاه‌ها مضایقه می‌کرد و حد مجاز تولیدات ترکیبی آنها را به میزان بخشی از ظرفیت کامل آنها کاهش داد، با این هدف که شرایطی را ایجاد کند که کشور وادار به خرید فرآورده‌ها از خارج شود. صدها میلیون گالن نفت عموما کم‌کیفیت با قیمت کاذب و ۴ برابر بهای جهانی به نیجریه وارد شد. این رویه به یکی از ارزشمندترین منابع اختلاس برای آباچا تبدیل شد، و صدها میلیون دلار از منابع ملی را به باد فنا داد.
حسام
تجارت درون‌شرکتی در سرتاسر مرزها ۵۰ تا ۶۰ درصد از کل تجارت بین‌المللی را به خود اختصاص داده است. من هیچ شرکت چندملیتی، چند میلیارد دلاری یا چند محصولی را ندیده‌ام که از قیمت‌گذاری انتقالی جعلی به منظور انتقال پول بین نهادهای خود، در بخشی از کسب‌وکارش استفاده نکرده باشد.
حسام

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۳۴ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۳۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد