بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر پیش‌بینی: گفتاری درباره توانایی آینده‌نگری با روش‌های علمی | طاقچه
کتاب هنر پیش‌بینی: گفتاری درباره توانایی آینده‌نگری با روش‌های علمی اثر فیلیپ تتلاک

بریده‌هایی از کتاب هنر پیش‌بینی: گفتاری درباره توانایی آینده‌نگری با روش‌های علمی

۳٫۵
(۳۹)
پزشکان اغلب بیش از اندازه به خود مطمئن هستند و این ویژگی می‌تواند منجر به اشتباهاتی ترسناک شود.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
محک برخورداری از نخستین درجه هوش، این توانایی است که دو ایده متضاد را همزمان در ذهن نگاه داریم و همزمان توان عمل داشته باشیم.
Alireza_FB
رابطه معکوسی بین شهرت و دقت وجود دارد: هرچه یک کارشناس مشهورتر، دقت او هم کمتر.
میثم
بیل گیتس می‌گوید: «برایم شگفت‌آور بود که سنجش و ارزیابی، تا چه اندازه می‌تواند برای بهبود شرایط آدمی موثر باشد». «اگر مجموعه روشنی از اهداف داشته باشید و در کنار آن سنجش و ارزیابی‌ای که به سمت آن هدف براند، می‌توانید به پیشرفتی باورنکردنی دست یابید. ... این شاید مسئله‌ای ابتدایی و پیش‌پاافتاده به نظر برسد اما بهت‌آور این است که در بیشتر موارد چنین کاری صورت نمی‌گیرد و چه دشوار خواهد بود که (بعدها) کار را به سامان برسانید.»
Bahar
فروتنی مورد نیاز برای داوری خوب به معنای تردید به خود نیست -یعنی این حس که من بی‌استعداد، کم‌هوش یا بی‌ارزش هستم، بلکه منظور فروتنی فکری است. فهم اینکه واقعیت عمیقا پیچیده است و رسیدن به دیدگاه روشن درباره پدیده‌ها، اگر هم ممکن باشد، مبارزه‌ای همیشگی است -و داوری آدمی می‌بایست با اشتباهات محک خورده، غربال شود و این واقعیتی است یکسان برای هر نابغه و کم‌هوشی. پس این مسئله کاملا ممکن است که خود را خیلی بالا ببینید اما از حیث فکری و ذهنی فروتن باشید. در واقع این ترکیب است که می‌تواند میوه‌های بسیار شیرین و شگرفی به‌بار آورد.
Alireza_FB
پیش‌گویی هدیه‌ای رازآلود نیست که از شکم مادر به کسی داده شود بلکه محصول روش‌های خاص تفکر، گردآوری اطلاعات و به‌روز کردن یافته‌ها است. این عادات فکری را می‌توان آموخت و هر فرد هوشمند، فکور و مصممی می‌تواند آن را به‌کار گیرد.
میثم
به‌طور کلی می‌توان گفت که ابرپیشگویی نیازمند ذهن و اندیشه‌ای باز، محتاط، کنجکاو و - از همه مهم‌تر- خودنقاد است و البته به تمرکز نیاز دارد.
میثم
اما آن شکارچی که پیش از تصمیم به حذر کردن از سایه در حال حرکت در میان علف‌ها، می‌خواهد با برآوردهای آماری درباره شیرها کلنجار برود، احتمالا به آن اندازه زنده نمی‌ماند که ژن‌های دقت‌افزای خود را به نسل بعدی منتقل کند.
danesh
صندوق سرمایه‌گذاری با بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی است. او می‌گوید: برخی چیزها به‌سختی دیده می‌شوند صرفا به این دلیل که خیلی بزرگ و چشم‌پرکن نیستند اما در بستر زمان تفاوت پایداری ایجاد می‌کنند؛ تفاوت میان یک برنده همیشگی که می‌تواند روی ساختن زندگی خود حساب کند با فردی که همیشه به همه ریسک‌های خطرناک تن می‌دهد به این امید که نتایج فوق‌العاده‌ای به‌دست آورد. [۱۱] یک شرط‌بند حرفه‌ای اسب‌سواری [!] با این نگرش موافق نیست. وی می‌گوید که تفاوت میان یک حرفه‌ای و یک آماتور در این است که حرفه‌ای‌ها تفاوت میان شرط‌بندی ۶۰ به ۴۰ را با شرط‌بندی ۴۰ به ۶۰ به‌خوبی درک می‌کنند.
کاربر ۱۱۴۶۷۲۶
مدیران بیس‌بال هرگز بدون مرور پیشینه عملکردی یک بازیکن او را به خدمت نمی‌گیرند
Dexter

حجم

۵۸۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۶ صفحه

حجم

۵۸۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۲صفحه بعد