بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب استثنا باشید! | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب استثنا باشید! اثر دارن هاردی

بریده‌هایی از کتاب استثنا باشید!

نویسنده:دارن هاردی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۴۶ رأی
۴٫۳
(۴۶)
بنابراین برای اینکه بدانید عادات‌تان به شما کمک می‌کنند یا فقط وقت‌تان را هدر می‌دهند، هنگامی که می‌خواهید برای خود برنامهٔ روزانه بریزید این سؤال را از خود بپرسید: اگر امروز این کار را انجام ندهم چه خواهد شد؟ و فقط در صورتی این کار را در برنامهٔ روزانهٔ خود بگنجانید که کاری مهم‌تر از آن نداشته باشید.
miss_yalda
میزان بهره‌وری شما بسیار بالاتر خواهد بود اگر در طی یک یا چند ساعت فقط یک وظیفه را به سرانجام برسانید و تمام حواس خود را متمرکز آن کنید تا اینکه در طی یک یا چند ساعت هم‌زمان چند کار را انجام دهید. شروع و قرار گرفتن در شرایط روانی و فیزیکی برای انجام کار، به بالاترین میزان انرژی روانی و فیزیکی نیاز دارد، درحالی‌که وقتی در این شرایط قرار بگیرید کارها را با سرعت بیشتر و با نیاز به انرژی کمتر به پایان خواهید برد. زمانی که چند کار را با هم پیش می‌برید، مدام از شرایط لازم برای کار بیرون می‌آیید و بار دیگر لازم است انرژی زیادی را برای قرار گرفتن در شرایط لازم مصرف کنید.
miss_yalda
می‌توانید برای داشتن بیشترین میزان سازندگی و بهره‌وری از روش فشرده‌سازی استفاده کنید. همین روش را می‌توانید به‌طور هفتگی یا روزانه با متمرکز ساختن توجه‌تان بر یک وظیفهٔ مهم در روز یا هفته به به پیش ببرید. شما با آنچه در طی یک روز با تمرکز روی یک پروژه یا وظیفه به دست خواهید آورد، شگفت‌زده خواهید شد. شما هم می‌توانید این روش را امتحان کنید تا از توانایی و خلاقیت خود حیرت‌زده شوید، فقط کافی است بیست‌وچهار ساعت از تمام دنیا مرخصی بگیرید و به هیچ چیز جز پروژه‌ای که برای خود در نظر گرفته‌اید فکر نکنید و هیچ کاری جز آنچه برای پیشبرد این پروژه لازم است، کاری انجام ندهید. برای اینکه بتوانید فشرده‌سازی را پیش ببرید لازم است بستری را در طی روز برای خود فراهم آورید که در آن هیچ چیز، چه روانی، چه فیزیکی و چه احساسی، نتواند شما را از وظیفه‌ای که در پیش رو دارید جدا کند.
miss_yalda
من شعاری برای قهرمان‌شدن دارم: نود روز سختی برای یک عمر خوشبختی! همان‌طورکه پیش‌تر گفتم، در بیشتر پروژه‌های مهم نود روز لازم دارید تا بتوانید آن پروژه‌ها را تکمیل و عرضه کنید.
miss_yalda
برای اینکه توانایی خود را افزایش دهید، لازم است برای خود نقطه‌های پایانی دشوار و حتی تا اندازه‌ای غیرممکن در نظر بگیرید. باید خود را در شرایط اضطرار قرار دهید، درست همان‌گونه که در روزهای پیش از تعطیلات تجربه می‌کنید. این کار آسان نخواهد بود، به‌ویژه اگر پیش از این هرگز حتی در موقعیت‌های اضطرار هم این کار را نکرده باشید. این انتخاب وحشت‌زده‌تان خواهد کرد، استرس زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد و ناخودآگاه برای خود بهانه‌های زیادی خواهید آورد تا از انجام آن فرار کنید؛ اما فریب خودتان را نخورید. برای پروژهٔ خود نقطهٔ پایانی در نظر بگیرید که ناخودآگاهتان باور دارد، تمام کردن این کار در این مدت غیرممکن است؛ سپس تمام توجه خود را برای به انجام رساندن این کار در زمان معین به کار گیرید. زمانی که فقط یک‌بار از این خط محدودیت عبور کنید، دیگر رکورد را شکسته‌اید و پس از آن انجام این کار برایتان غیرممکن نخواهد بود. از این پس شما همه را تحت تأثیر خود قرار خواهید داد و شگفت‌زده‌شان خواهید کرد.
miss_yalda
برای اینکه به توانایی تلاش متمرکز دست یابید لازم است از قانون پارکینسون به نفع خود استفاده کنید. باید بدانید که توانایی شما چندین برابر خواهد شد اگر خود را به جلو هُل دهید. ذات انسان این است تا توانایی خود را کمتر از آنچه به‌راستی هست تصور کند. این باور به‌طورکاملاً ناخودآگاه در ما شکل گرفته است. داشتن این باور به ما کمک می‌کند از خودمان احساس رضایت بیشتری داشته باشیم. هرقدر که خود را ضعیف‌تر بدانید، کارهای کمتری را انجام خواهید داد و از این بابت ناراحت نخواهید بود، زیرا باور دارید که توان شما به همین اندازه است و حتی بسیار بیش از توان خود کار کرده‌اید. بنابراین از این باور دست بردارید، خود را فراتر از آنچه تصور می‌کنید حد شماست جلوتر بکشید تا نتایج بزرگ‌تری به دست آورید و خواهید دید که توانایی ذهنی و جسمی شما به‌مراتب بیش از آنی است که پیش از این تصور کرده بودید.
miss_yalda
گفت‌وگوهای ذهنی من با خودم این باور را مدام در ذهن من تقویت می‌کرد. بنابراین، من ابتدا باوری را نوشتم که باید در خود به وجود آورم، یعنی «من می‌توانم داستان خوبی برای گفتن داشته باشم و آن را به بهترین شکل بیان کنم.» تصمیم گرفتم از خط مرزی بین نمی‌توانم و می‌توانم عبور کنم و هر روز به خودم گفتم که من خواهم توانست و هر روز بهتر از روز پیش خواهم بود.
miss_yalda
زمان یکی از معدود چیزهایی است که همهٔ انسان‌ها از آن به یک اندازه در اختیار دارند.
Zahra sadat
تعیین مهلت زودهنگام در برنامهٔ کاری‌تان موجب خواهد شد شما سریع‌تر آن‌ها را انجام دهید
Zahra sadat
بنابراین، انتخاب‌های شما اولین کُدی است که باید در سیستم عامل شما تغییر کند.
Roya🌱

حجم

۱۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان