بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آخرین کلام امیر | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب آخرین کلام امیر اثر عباس  خواجه پیری

بریده‌هایی از کتاب آخرین کلام امیر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأی
۵٫۰
(۴)
... لا تترکو الامر بالمعروف و النهی عن المنکر، فیوّلی علیکم شرارکم، ثم تدعون فلا یستجاب لکم... یعنی: امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید، که بدهای شما بر شما مسلط می‌شوند، سپس دعا می‌کنید اما به اجابت نمی‌رسد...
منمشتعلعشقعلیمچکنم
از امام صادق (ع) منقول است که فرمود: من دوست دارم شیعیان ما امسال که از حج بازمی‌گردند، به فکر حج سال بعد و در تدارک سفر حج بعد باشند و این بیانگر مصالح و فواید بیشماری است که در حج نهفته است و نیز مقابله با ترفندهایی که خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس در کمرنگ کردن اشتیاق مسلمانان به حج به کار می‌بستند
منمشتعلعشقعلیمچکنم
قطع رابطه و قهر کردن دو مؤمن با هم بیش از سه روز جایز نیست، و اگر بیش از سه روز طول بکشد، در روز چهارم نماز آنها قبول نمی‌شود.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
اگر همسایه بیمار باشد، از او عیادت کنید. حق دیگر این است که اگر مشکلی دارد از عهدۀ شما برمی‌آید، آن را حل کنید. بخصوص در روایات آمده است که اگر همسایه نیاز به «ماعون» دارد، از او مضایقه نکنید. منظور از «ماعون» اسباب و وسایل زندگی، نظیر کاسه،‌ بشقاب، دیگ و ظروف مختلف و مانند آنهاست. از سوی دیگر، سوءالجوار و بدهمسایگی نیز عواقب بدی در پی دارد که در عمل و تجربه هم به اثبات رسیده است. آزار و اذیت همسایه، عمر را کوتاه، روزی را کم و زندگی را بر انسان تلخ می‌کند، و برکت زندگی را از بین می‌برد.
sadeghi
پیام نخست: رعایت تقوای الهی اوصیکما بتقوی الله ... سفارش می‌کنم شما را به تقوای الهی ...
sadeghi
پیام پانزدهم: تحکیم پیوندهای اجتماعی ... وعلیکم باالتواصل، و التباذل، وایّاکم والتدابر، والتقاطع ... یعنی: بر شما باد به ارتباط و رسیدگی به هم، و بذل و بخشش نسبت به یکدیگر، دوری گزیدن از جدایی و پشت کردن به یکدیگر و قطع رابطه با هم... چنانکه در وصیت شریف امیرالمؤمنین (ع) به مسألۀ اصلاح ذات‌البین اشاره شد، مناسبات و روابط اجتماعی از دیدگاه اسلام اهمیّت خاصی دارد.
sadeghi
(اگر کسی مسلمانی،‌ منکری را ببیند و آن را رد نکند، در حالی که به این کار قدرت دارد، همانا دوست داشته که معصیت خدا انجام گیرد، و کسی که دوست بدارد تا معصیت خدا انجام شود، محققاً به دشمنی با خدا برخاسته است. بحارالانوار، جلد ۷۰، صفحه ۳۰۳، روایت ۱۵، باب ۵۷) دین اسلام خواستار آن است که افراد احساس مسئولیت داشته باشند و در مقابل انجام گناه آرام و بی‌تفاوت ننشینند.
sadeghi

حجم

۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد