بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست (راهی به سوی موفقیت واقعی) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست (راهی به سوی موفقیت واقعی) اثر کیم وو چونگ

بریده‌هایی از کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست (راهی به سوی موفقیت واقعی)

۳٫۸
(۱۱)
وقتی آن شب به خانه آمدم، مادر و برادرانم خواب بودند و من به‌سرعت متوجه شدم که چرا آن‌ها خوابیده بودند، یک‌کاسه برنج دیدم که برای من نگه‌داشته بودند. مادرم بلافاصله بیدار شد تا به من غذا بدهد و گفت: «ما همه غذاخورده‌ایم» و تو باید گرسنه باشی پس عجله کن و بخور. من تصور کردم اگر نگاهم به برادرانم بیفتد گریه خواهم کرد چون مادرم آن‌ها را به خاطر اینکه فقط یک‌کاسه برنج داشتیم، گرسنه خوابانده بود؛ اما من اشک‌هایم را از مادرم مخفی کردم و مادرم هم اشک‌هایش را از من مخفی کرد. من گفتم که یک‌کاسه رشته‌فرنگی سر راه خانه خورده‌ام و شما و بقیه بچه‌ها باید بخورید. بدیهی است که ما هر دو به همدیگر دروغ می‌گفتیم و هر دو این را می‌دانستیم، اما در غیر این صورت چه گونه می‌توانستیم احساساتمان را بیان کنیم؟
majid naraghi
«اگر به مکانی پر از ریسک بروید، وقتی خوب به همه‌جا نگاه کنید متوجه می‌شوید ریسکی وجود ندارد.»
Mahdi
اگر کسی از ظرفیت و توانایی واقعی خود استفاده کند، سخت تلاش کند، هر چیزی امکان‌پذیر خواهد بود.
mehrnaz
کمک به دیگران یک روز بارانی، مورچه‌ای گرفتار جریان آب شد و به‌جایی رانده شد، خوشبختانه کبوتری که در آن حوالی پرواز می‌کرد او را دید. دلش به حال مورچه سوخت و یک برگ را جلوی مورچه قرارداد تا نجات پیدا کند. چند روز بعد همان کبوتر روی شاخه‌ی درختی در حال چرت زدن بود. یک شکارچی به او نزدیک شد و او را هدف گرفت، مورچه که به‌طور اتفاقی ازآنجا می‌گذشت، متوجه شد و فوراً پای شکارچی را گاز گرفت. شکارچی از شدت درد اسلحه‌اش را انداخت و شروع به فریاد زدن کرد، این کار باعث شد که کبوتر بیدار شده و پرواز کرده ازآنجا دور شود. مورچه به این طریق لطف کبوتر را جبران کرد.
majid naraghi
کشاورز از کارگر مزرعه می‌خواهد که شالیزارها را وجین کند و کارگر به مزرعه رفته و تمام‌روز مشغول این کار است؛ اما روز بعد کشاورز دوباره علف‌های هرز را می‌بیند. او می‌تواند بارها و بارها کارگر مزرعه را بفرستد تا آن‌ها را حذف کند. ولی تا زمانی که کشاورز شخصاً برای وجین کردن علف‌های هرز نرود، همیشه مقداری علف هرز در شالیزارها باقی خواهد ماند. چرا؟ به خاطر آنکه کشاورز به‌عنوان مالک شالیزار علاقه‌ی زیادی به زمین خود دارد و نگران آن است، اما کارگر به خاطر اینکه مالک نیست چنین نگرانی ندارد.
majid naraghi
مهم نیست که چه‌کاری انجام می‌دهید، هر کاری که انجام می‌دهید خود را وقف آن کنید؛ و اگر شما بتوانید خود را به خاطر منافع جامعه وقف کنید، همین کافی است.
کاربر ۱۱۲۲۸۷۹
افرادی که می‌گویند «این کار ممکن نیست» یا «اگر شکست بخوریم چه می‌شود و چه‌کار باید کرد؟» صلاحیت ندارند تاجر و بازرگان شوند. اگر تنها ۱% شانس موفقیت وجود داشته باشد یک تاجر واقعی آن ۱% را به‌صورت جرقه‌ای می‌بیند که می‌تواند آتشی را برافروزد.
کاربر ۱۱۲۲۸۷۹
شما با قدرت فکری می‌توانید آینده‌ی خود را بسازید. احیاناً اگر در برابر دیگران احساس حقارت می‌کنید علت آن است که افکارتان منفی است و خود را بسیار معمولی می‌پندارید
mehrnaz
هیچ‌چیز غیرممکن نیست تنها عدم سرسختی شماست که کار را غیرممکن می‌سازد.
mehrnaz
رویاها نیروهایی برای تغییر جهان هستند.
محمدمتین

حجم

۱۹۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۱۹۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
۷,۰۰۰
۵۰%
تومان