بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کتاب جامع آداب معاشرت | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب کتاب جامع آداب معاشرت اثر مریم تقدیسی

بریده‌هایی از کتاب کتاب جامع آداب معاشرت

نویسنده:امیلی پست
انتشارات:پندار تابان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۵۳ رأی
۳٫۹
(۵۳)
همان‌طور که همیشه به بچه‌ها می‌گوییم کلمه‌ی «لطفاً» واقعاً کلمه‌ای جادویی است چون دستور را به درخواست تبدیل می‌کند. کلمه‌ی «لطفاً» نشان‌دهنده‌ی احترام و ملاحظه برای افرادی است که با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اید، و زمینه را برای ادامه‌ی کار مهیا می‌کند.
Hadis
فرد مؤدب نه خود را آن‌طور که نیست نشان می‌دهد و نه به دیگران به دیده‌ی تحقیر نگاه می‌کند.
Hadis
افراد بانزاکت انعطاف‌پذیرند، رفتارشان را با نیازها و احساسات دیگران وفق می‌دهند، و در عین حال تشخص و اصالتشان را از دست نمی‌دهند.
Hadis
احترام قائل شدن برای خود هم به اندازه‌ی احترام گذاشتن به دیگران حائز اهمیت است. منظور از احترام قائل شدن برای خود تکبر یا تحمیل عقاید به دیگران نیست، بلکه رفتار به روشی است که این اعتماد به نفس را به دیگران هم القا می‌کند. چنین فردی بدون توجه به ویژگی‌های جسمانی یا استعدادهای فردی‌اش برای خود ارزش قائل است و درک می‌کند که آنچه واقعاً مهم است اصالت و شخصیت است.
Hadis
احترام. احترام گذاشتن به دیگران یعنی درک ارزش آن‌ها به عنوان انسان، بدون توجه به سابقه، نژاد یا اعتقادات آن‌ها. این در روابط روزمره به چشم می‌خورد ـ تحقیر نکردن دیگران به خاطر عقاید و نظراتشان، خودداری از خندیدن به شوخی‌هایی که درباره‌ی نژاد یا جنسیت می‌شود، کنار گذاشتن تعصبات، و حفظ بی‌غرضی و روشن‌فکری.
Hadis
«نه» را با اظهارنظری مثبت همراه کنید. «نه، ولی از اینکه چنین پیشنهادی دادید متشکرم.» چنین جمله‌ای نشان‌دهنده‌ی قدردانی از ملاحظات فرد مقابل است. در صورت امکان، دلیلی مناسب و صادقانه بیاورید. «نه، برنامه‌ی کاری‌ام مرا کلافه کرده است.»، «نه، من به خیریه‌های دیگر کمک می‌کنم.»،
masoome babayi
کلمه‌ی «لطفاً» نشان‌دهنده‌ی احترام و ملاحظه برای افرادی است که با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اید، و زمینه را برای ادامه‌ی کار مهیا می‌کند. این کلمه و کلمه‌ی «متشکرم» دو اصل مهم در آداب اجتماعی جهانی هستند.
sheida

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

قیمت:
۷۸,۵۰۰
۳۹,۲۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۸
۹
صفحه بعد