بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب منشور حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب منشور حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران

بریده‌هایی از کتاب منشور حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران

انتشارات:طاقچه
امتیاز:
۳.۵از ۸۳ رأی
۳٫۵
(۸۳)
ماده ۱۱۳- هر شهروند حق بهره‌مندی از محیط‌زیست سالم، پاک و عاری از انواع آلودگی، ازجمله آلودگی هوا، آب و آلودگی‌های ناشی از امواج و تشعشعات مضر و آگاهی از میزان و تبعات آلاینده‌های محیط‌زیست را دارد. دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی به‌ویژه در شهرهای بزرگ تدابیر لازم را اتخاذ می‌کنند.
مازیار
ماده ۴۲- حق شهروندان است که حرمت و حریم خصوصی آن‌ها در رسانه‌ها و تریبون‌ها رعایت شود. در صورت نقض حرمت افراد و ایجاد ضرر مادی یا معنوی، مرتکبین طبق مقررات قانونی مسئول و موظف به جبران خسارت می‌باشند.
مازیار
ماده ۳۷- تفتیش، گردآوری، پردازش، به‌کارگیری و افشای نامه‌ها اعم از الکترونیکی و غیر الکترونیکی، اطلاعات و داده‌های شخصی و نیز سایر مراسلات پستی و ارتباطات از راه دور نظیر ارتباطات تلفنی، نمابر، بی‌سیم و ارتباطات اینترنتی خصوصی و مانند این‌ها ممنوع است مگر به موجب قانون.
مازیار
ماده ۲- شهروندان از حق زندگی شایسته و لوازم آن همچون آب بهداشتی، غذای مناسب، ارتقای سلامت، بهداشت محیط، درمان مناسب، دسترسی به دارو، تجهیزات، کالاها و خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی منطبق با معیارهای دانش روز و استانداردهای ملّی، شرایط محیط زیستی سالم و مطلوب برای ادامه زندگی برخوردارند.
To Hid

حجم

۳۳٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۳ صفحه

حجم

۳۳٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۳ صفحه

قیمت:
رایگان
صفحه قبل۱
...
۹
۱۰
صفحه بعد