بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مددکاری اجتماعی و نوتوانی گروه‌های خاص(توانبخشی) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مددکاری اجتماعی و نوتوانی گروه‌های خاص(توانبخشی) اثر محمدرضا رنجبر

بریده‌هایی از کتاب مددکاری اجتماعی و نوتوانی گروه‌های خاص(توانبخشی)

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر
در فلسفه توان بخشی به معلولین این منظور رسانیده می‌شود که (افراد قوی با هر وضعیتی که داشته باشند راه خود را باز می‌کنند، همان‌طوری که آبشار راه خود را باز می‌کند.) در فلسفه توان‌بخشی این تفکر در معلول ایجاد می‌گردد که (انسان در خواستن همیشه اشتباه نمی‌کند ولی در نخواستن اشتباهش همیشگی است.)
هدی✌
در فلسفه توان‌بخشی به معلولین تفهیم می‌گردد که در راه، پیچ و خم‌های بسیاری وجود دارد که نباید آن‌ها را جزء موانع به حساب آورد، بلکه آن چه می‌بایست مهم شمرد، هدف است که به سوی آن قدم برداشته می‌شود.
هدی✌
رمز تمام پیروزی‌ها اراده است، کسی که دارای عزم راسخ باشد جهان را به میل خود تغییر میدهد.
هدی✌
امروزه این تفکر در جامعه توان‌بخشی به وجود آمده است که فرد معلول کسی نیست که مورد غضب خداوند قرار گرفته باشد، بلکه حاصل ازدواج دو فرد دارای ژن معیوب بوده که با مشکل خود آشنایی نداشتهاند و همچنان به زندگی خود ادامه داده اند.
هدی✌
مهارت و تخصص کلید اعتبار و اعتماد به نفس است، اعتبار و اعتماد به نفس کلید نفوذ در دیگران است. هر چه بیشتر رشد کنند، ارزشمندتر می‌شوند. آن سوی ناکامی‌ها خدایی هست که داشتن آن جبران همه نداشتن‌هاست.
هدی✌
فلسفه توان‌بخشی یعنی بالا بردن اعتماد به نفس در معلول. یعنی «باور خویشتن، این‌که چقدر خودمان را قبول داریم، باور مثبت درباره خویش» یعنی پیدا کردن عزت نفس که پله اول اعتماد به نفس است. آمادگی جهت فراگیری و آموزش از هرکس در هرکجا. گوش دادن به نظریات انتقادی دیگران بارویی گشاده، نگاه مثبت به زندگی و پذیرفتن نقاط ضعف و این که هیچ کس کامل نیست.
هدی✌
فردی می‌خواست خودکشی کند. با کارشناسی مصاحبه کرد، کارشناس به او گفت تو خیلی شجاع هستی، فرد سوال کرد چطور؟ کارشناس گفت: من جرأت آن را ندارم و تو که می‌خواهی این کار را انجام دهی فوق‌العاده نترس هستی و از او خواست تا هرکدام از راه‌های خودکشی را که انتخاب کرده است با چند نفر مطرح کند و میزان ترس و یا شجاعت آن‌ها را آزمایش کند، فرد با انجام این کار متوجه شد که هیچ کدام قدرت انجام این کار را ندارند. با خود فکر کرد و گفت: من که شجاعت خودکشی را دارم، پس قدرت انجام کارهای بهتر و ادامه زندگی جدید را هم دارم.
هدی✌
«فلسفه توان‌بخشی یعنی تغییر نگرش به زندگی جدید و بیدار کردن دلهای مرده»
هدی✌
هلن کلر بر این باور بود که: تواناست اگر اراده کند و پیگیر باشد، پس به آن می‌رسد. زندگی روزهای مهمی دارد. شعرهای زیبا ما را از هیجان به ارتعاش در می‌آورد. مثل خوابی ناخوشآیند می‌گذرد و ما بیدار می‌شویم تا زیبایی واقعی خداوند را با چشم‌های دیگر ببینیم و با گوش‌های تازه بشنویم.
هدی✌
امروز دانشمندان درصدد استفاده از بزاق دهان مارمولک و مورچه برای درمان بیماران دیابتی و پارکینسون هستند. تعدادی از دانشمندان از طریق استفاده از کامپیوتر و اتصال به قسمت‌های بینایی مغز، آرزو دارند که بینایی را به افراد نابینا برگردانند. خداوند به انسان قدرت داده و وعده کرده است که اگر بخواهد می‌تواند تغییر کند.
هدی✌

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان